De eerste nieuwe cliënt al binnen 72 uur uit Google Ads!

Geleverde diensten:
Website DevelopmentGoogle Ads

Aantal inschrijvingen
Keer 3

De eerste cliënt al
binnen 72 uur

Investering eerste maand
al terugverdiend

Navigeren

Uitdaging
Onze ervaring
De opdracht
Resultaat
Wat vond de klant
Uitvoering

085 – 029 2512
info@medifactor.nl

Investering eerste maand al terugverdiend

  1. Inschrijvingen keer 3
  2. De eerste nieuwe cliënt al binnen 72 uur
  3. Investering eerste maand al terugverdiend

Voor Viadent Tandartsen hebben wij een website gebouwd en de Google Ads Campagne opgesteld en geoptimaliseerd. Hiermee is Viadent Tandartsen in een half jaar tijd van bijzaak naar full-time job gegroeid. Hoe hebben wij dit gerealiseerd? Dat lees je in deze Case Study!

Uitdaging*

*Meer inschrijvingen
*Online vindbaarheid vergroten
*Website optimaliseren

Viadent Tandartsen

Naast haar baan bij een tandartspraktijk heeft Zeidi Viadent Tandartsen opgericht met de visie hier uiteindelijk haar volledige focus op te kunnen leggen. Zij onderscheidt zich door de persoonlijke aandacht die zij geeft aan cliënten van jong tot oud. Vanwege haar visie had ze besloten een website te laten bouwen door een externe partij en is zij bij partij “x” uitgekomen. Dit was nog voordat zij in contact was gekomen met Medifactor.

Zeidi had partij x de opdracht gegeven een website voor haar te bouwen waarmee zij een professionele uitstraling zou krijgen. Tot haar spijt kwam Zeidi er al snel achter dat partij x niet aan de verwachtingen voldeed en hun afspraken niet nakwamen: het aanleveren van gegevens duurde allemaal lang en de website was niet naar afspraak ingericht.

Stressvolle situatie

Vanwege de ontevredenheid van Zeidi is zij in contact gekomen met Medifactor. Vanuit Medifactor hebben wij Zeidi een zogenaamde “second opinion” gegeven over de diensten en producten die bedrijf x had aangeleverd. Vanuit deze second opion kwam al snel naar voren dat er inderdaad niet voldaan was aan de afspraken en de kwaliteit niet gewaarborgd werd. De website was tevens niet ingericht conform de SEO, Call-to-Action en andere richtlijnen die gesteld worden aan een website.

De second opinion had de doorslag gegeven voor Zeidi om haar afspraken met bedrijf x op te zeggen en de opdracht uit te besteden aan Medifactor. Echter was bedrijf x het hier niet mee eens. Zij waren namelijk van mening dat zij niks fout deden en wel leverden conform de afspraken. Omdat de site eveneens gehost werd op de server van bedrijf x konden wij vanuit Medifactor niet helpen voordat wij toegang hadden tot de rechten. Dit was een erg stressvolle situatie voor Zeidi, waar bedrijf ook nog eens begon te dreigen met juridische stappen.

Wij wilden het hier echter niet bij laten. Samen met Zeidi zijn wij op zoek gegaan naar wat wij wel konden doen en zijn wij overgegaan op juridische stappen. Met behulp van een externe jurist hebben we na veel stressvolle weken de rechten toch over weten te nemen. Nu konden we eindelijk beginnen met een nieuwe uitdaging: meer inschrijvingen realiseren voor Viadent Tandartsen.

Online vindbaarheid Tandarts

“Voor Zeidi hebben wij nét een stap extra moeten zetten, wat wij voor al onze klanten doen. Wij hebben haar advies gegeven over het afwerken van een partij waar zij niet tevreden mee was en vervolgens hebben wij de opdracht voor haar uitgevoerd. Hierdoor heeft ze binnen mum van tijd haar baan bij een andere praktijk op kunnen zeggen en zich volledig kunnen focussen op haar eigen praktijk: Viadent Tandartsen.”

De opdracht

Toen wij eenmaal de rechten hadden gekregen konden wij aan de slag voor Viadent Tandartsen. De doelstellingen die Zeidi had was om meer inschrijvingen te realiseren door middel van het optimaliseren van haar website. Daarnaast wilde zij graag Google Ads laten inrichten. De eerste stap die wij daarbij genomen hadden was om een passende strategie te bedenken en de Customer Journey in kaart te brengen.

De Customer Journey werd vanuit de ogen van de potentiële klant opgesteld. Deze werd opgemaakt vanaf het moment dat zij een behoefte kregen tot aan het moment zij in contact zijn gekomen met Viadent Tandartsen. Vanuit de gedachte van deze Customer Journey en de strategie die daarbij hoorde, kon er begonnen worden met het bouwen van een website en het opzetten van het Google Ads account.

Resultaat*

*403 nieuwe inschrijvingen in half jaar tijd
*Van parttime naar fulltime job
*Duurzame stroom van nieuwe cliënten

Heel tevreden met dit bedrijf. Heel veel ellende gehad met de vorige websitebouwer. Helemaal goed opgevangen door Medifactor. Zowel de Google Ads als de website en service. Zeker aan te raden!

Zeidi – Viadent Tandartsen

Uitvoering

De combinatie van een goed doordachte website in combinatie met een gericht opgezette Google Ads account heeft erin geresulteerd dat Viadent Tandartsen een dusdanige duurzame stroom van inschrijvingen heeft gekregen dat Zeidi haar baan bij haar andere werkgever op heeft kunnen zeggen en zich nu volledig kan focussen op Viadent tandartsen.

Vanuit Medifactor hebben wij haar niet alleen geholpen bij het inrichten van haar website en Google Ads account waarmee zij haar droom heeft kunnen realiseren, maar hebben wij haar ook geholpen bij de stressvolle situaties die hieraan vooraf zijn gegaan. We hebben haar van A tot Z geholpen in dit proces en haar volledig kunnen ontzorgen in het realiseren van haar dromen!

Vanaf het moment dat Medifactor de marketing in is gaan richten met de doelstellingen van Viadent Tandartsen in gedachten, is het aantal inschrijvingen drie keer zo groot geworden, zoals afgebeeld in de tabel hieronder.

totaal aantal inschrijvingen tandarts

Deze resultaten hebben wij weten te bereiken door de website op een optimale manier in te richten en een Google Ads campagne hierop in te richten. Hieronder is een voorbeeld van hoe één van de advertenties voor Viadent Tandartsen eruitziet.

viadent google advertentie

Wat belangrijk is bij het succesvol inrichten van een Google Ads campagne is het continue blijven meten van de resultaten. Zo kunnen er meerdere campagnes ingericht worden en bijgestuurd worden waar mogelijk.

Voorbeeld: “Als je vier verschillende campagnes inricht en je merkt dat campagne 1 tot en met 3 goed lopen, maar campagne 4 een stuk minder, dan kun je ervoor kiezen om het budget van campagne 4 te gaan gebruiken voor campagne 1 tot en met 3 om daar nog meer bezoekers uit te halen. Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om campagne 4 bij te sturen waardoor die even succesvol wordt als campagne 1 tot en met 3.”

Dankzij het continue bijsturen van de campagne en het optimaal inrichten van de website heeft Zeidi Viadent Tandartsen van een bijzaak naar een fulltime baan kunnen tillen, waar zij nu zelfs opzoek is naar een extra medewerker om te voldoen aan de nieuwe cliënten die bij haar binnenkomen.

×

Welkom!

Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

× Sparren met Medifactor