Tandartspraktijk
Van Mill

“Online professionalisering tot autoriteit op het gebied van endodontologie in regio Amstelveen”

Webdesign & Huisstijl

Toename in conversie percentage

Zoekmachine Optimalisatie

Toename relevante organische website bezoekers

Google Ads

Toename specialistische behandelingen

Specialist in wortelkanaalbehandelingen

Over Tandartspraktijk van Mill

Tandartspraktijk van Mill is al tientallen jaren dé mondzorgspecialist met een specialisatie in wortelkanaalbehandelingen in regio Amstelveen en Amsterdam Zuid. De praktijk is gesticht door Rik van Mill, waar deze nu in handen is van Masato Watanabe.

Ondanks de expertise op het gebied van wortelkanaalbehandelingen zijn alle specialisaties van de tandheelkunde vertegenwoordigd in het team van Tandartspraktijk van Mill. De sfeer is internationaal, want de behandelaars spreken net zo makkelijk Japans, Indiaas en Pakistaans, als Nederlands en Engels.

Omdat er naast Nederlands en Engels ook Japans, Pakistaans en Indiaas wordt gesproken, vormen expats en leden van de grote Japanse gemeenschap in Amstelveen een groot deel van de clientèle.

"We hadden een verouderde website die niet goed presteerde in Google. Medifactor gaf goed advies over de inrichting van de website en de in te zetten online marketing kanalen. We zijn zeer tevreden over het resultaat!"

 

Masato Watanabe

Modernisering en wervingstraject

De uitdaging van Tandartspraktijk van Mill

Tandartspraktijk van Mill zag achterblijvende resultaten op het gebied van websitebezoekers. Ook was de website gedateerd en niet geoptimaliseerd voor de Google zoekmachine.

Op basis hiervan was een modernisering van de praktijkwebsite benodigd. Hierna zouden nieuwe patiënten voor algemene tandheelkunde en wortelkanaalbehandelingen in het bijzonder geworven dienen te worden.

Project Lead aan het woord

Rolf Wouters, Business Consultant

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

De oplossing

Een moderniseringstraject is ingezet waarbij begonnen is met het aanleggen van een fundament, in de vorm van een professionele mondzorg website. Hierna is door middel van advertenties in Google een nieuwe stroom aan bezoekers naar de praktijk gecreëerd. Ten slotte is Tandartspraktijk van Mill via hoogwaardige medische content als online autoriteit in de markt gezet, met name op het vlak van wortelkanaalbehandelingen.

Webdesign voor Tandartspraktijk van Mill

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Google Ads

Stroom aan nieuwe patiënten via Google Ads

Nadat de gemoderniseerde website was gerealiseerd, is voor Tandarts van Mill  een stijgende hoeveelheid aan nieuwe patiënten in de regio Amstelveen en Amsterdam-Zuid gegenereerd. 

Door een effectieve inzet van Google Ads en doorlopende verbeteringen aan de campagnes, is een steeds hoger rendement behaald, met een afname van de kosten als gevolg. 

Advertentie tandarts

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Online autoriteit voor wortelkanaalbehandeling met medische content

Naast werving via Google Ads is er door middel van hoogwaardige medische content een nieuwe stroom aan patiënten gecreëerd.

Gezien het specialistische karakter van Tandartspraktijk van Mill op het vlak van wortelkanaalbehandelingen is op dit vlak extra focus aangebracht op het overbrengen van dit specialisme in de content strategie. 

Door hoogwaardige content te publiceren op het vlak van wortelkanaalbehandelingen is de online zichtbaarheid Tandartspraktijk van Mill op dit vlak enorm gegroeid. 

Het resultaat is tweezijdig: van Mill is door deze toegenomen zichtbaarheid extra gevestigd als autoriteit op dit vlak, waar ook een duurzame stroom aan patiënten is aangelegd die specifiek op zoek zijn naar een specialist op het gebied van wortelkanaalbehandelingen.

 

Cijfers van een succesvolle samenwerking

Het gerealiseerde resultaat

Voor Tandartspraktijk van Mill hebben we prachtige resultaten weten te realiseren.

De website is gemoderniseerd en geprofessionaliseerd. Deze is vertaald in 3 talen om het internationale karakter van de praktijk ook naar buiten toe uit te stralen. 

Daarnaast zijn merkbaar meer patiënten en controles op het vlak van endodontologie gerealiseerd door een succesvolle inzet van Google Ads en medische contentmarketing. 

Dit was een behoorlijke uitdaging, gezien de hoge concurrentie in de regio Amstelveen en Amsterdam-Zuid.  

Wil jij meer weten over gerichte groei met marketing voor jouw praktijk?

Neem dan contact op met Jerry voor een gratis advies gesprek

Medifactor Zorgmarketeers

Bekijk ook deze succesverhalen

Lees ook eens deze andere succesverhalen waar we trots op zijn:

Amsterdam Brain Center

Amsterdam Brain Center"Realisatietraject voor de oprichting van een internationaal centrum voor complexe neurologische aandoeningen."Webdesign &...

Lees meer

Fysio Eray

Fysio Eray"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua."Webdesign &...

Lees meer

Fysio038

Fysio 038"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua."Webdesign &...

Lees meer
×

Welkom!

Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

× Sparren met Medifactor