Amsterdam Brain Center

“Realisatietraject voor de oprichting van een internationaal centrum voor complexe neurologische aandoeningen.”

Webdesign & Huisstijl

Contactaanvragen via website

Zoekmachine Optimalisatie

Organische websitebezoekers

Google Ads

Google Ads websitebezoekers

Specialist in complexe neurologische klachten

Over Amsterdam Brain Center

Amsterdam Brain Center is hét internationale centrum voor de behandeling van uw hersenschudding, niet aangeboren hersenletsel (NAH) of andere complexe neurologische aandoeningen. ABC behandelt mensen die kampen met de gevolgen van een (langdurige) hersenschudding/hersenkneuzing, hersenbloeding of andere Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH).

"Amsterdam Brain Center is een mooie kroon op een reeds jarenlange samenwerking met Medifactor. Ik ben heel blij dat we met mijn praktijk zoveel meer mensen met onbegrepen klachten kunnen helpen."

 

Ben Bolsenbroek

Lorem ipsum dolor sit amet

De uitdaging van Amsterdam Brain Center

De ambitie van oprichter Ben Bolsenbroek was het opzetten van een centrum voor complexe neurologische zorg in de Europese markt.

Het concept van Amsterdam Brain Center is namelijk een unicum in Europa. Patiënten moesten op dit moment nog naar Amerika toe voor complexe neurologische zorg. Dit moest anders. De oprichter kwam bij Medifactor voor de online strategie die kwam kijken bij het opzetten van dit concept.

Dit grootschalige project omvatte een volledige online realisatie: van het opzetten van een professionele website, de werving van patiënten en het vullen van de agenda’s van de behandelprogramma’s.

Deze kennis vermarkten en de juiste patiënten aantrekken vereistte een diep begrip van de patiënt, het klachtenbeeld en de zorgketen.

Project Lead aan het woord

Rolf Wouters, Business Consultant

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

De oplossing

Met Amsterdam Brain Center is een langdurige samenwerking aangegaan om de online strategie uit te stippelen en te realiseren. Allereerst is een stevig fundament gelegd in de vorm van de creatie van een professionele zorgwebsite. Hierna zijn verschillende vormen van online marketing ingezet om patiënten te werven, waaronder Google Ads, medische contentmarketing, social media marketing en display banner marketing.

Webdesign voor Amsterdam Brain Center

Voor Amsterdam Brain Center is vanaf de domeinaanvraag af een volledig nieuwe website gerealiseerd. Dit proces ging verder dan enkel het technische verhaal, maar vereiste daarnaast ook een diepgaande kennis over de zorgmarkt en het specialisme wat Amsterdam Brain Center in huis had. Na maanden van onderzoek is deze kennis op een begrijpelijke – noch professionele wijze – als rode draad door de website verwerkt. 

Om aan te sluiten bij de internationale ambities is de website tevens in zijn geheel vertaald naar het Engels. Essentieel om ook patiënten over de grens in staat te stellen kennis te maken met Amsterdam Brain Center.

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Specifieke doelgroep bereikt met medische content

Een belangrijk onderdeel van de online strategie om het specialisme van Amsterdam Brain Center over te brengen was de creatie van hoogwaardige medische content. Een diepgaande kennis over de zorgmarkt en de behandelmethoden van ABC was essentieel om de content perfect aan te laten sluiten. 

Door een intensieve samenwerking en de medische achtergrond van Medifactor zijn tientallen medische artikelen gecreëerd over relevante klachten en behandelmethoden. Het resultaat is een nieuwe aangelegde stroom aan passende cliënten die ABC heeft kunnen helpen hun klachten te verminderen met hun unieke complexe neurologische zorg.

Google Ads

Patiëntwerving via Google Ads

Naast een strategische inzet van medische contentmarketing om binnen de niche van Amsterdam Brain Center patiënten te werven is tevens gebruik gemaakt van Google advertenties. Ook hierbij was een diepgaande kennis op het vlak van de behandelmethoden van ABC van goot belang. Deze zijn vervolgens doorvertaald naar de ervaren klachten van zorgvragers en het zoekgedrag van deze zorgvragers. Door doorlopende aandacht en optimalisaties is een oplopend aantal geworven patiënten gerealiseerd tegen een gunstigere ROI.

Advertentie tandarts

Cijfers van een succesvolle samenwerking

Het gerealiseerde resultaat

Voor Amsterdam Brain Center hebben we prachtige resultaten weten te realiseren.

Amsterdam Brain Center is een van onze grootste projecten waar we enorm trots op zijn. 

Door een intensieve samenwerking is diepgaande kennis van de zorgmarkt en het specialisme van ABC vergaard, welke vervolgens in de gehele online strategie is doorvertaald.

Allereerst is een professioneel webdesign gerealiseerd, welke als fundament heeft gediend voor de online aanwezigheid van ABC. Vervolgens zjn door hoogwaardige medische artikelen passende patiënten geworven. Een effectieve Google Ads heeft tevens voor een stroom aan nieuwe patiënten tegen een positieve ROI. 

Wil jij meer weten over gerichte groei met marketing voor jouw praktijk?

Neem dan contact op met Jerry voor een gratis advies gesprek

×

Welkom!

Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

× Sparren met Medifactor