Home / Blog / 10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken

10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken

Podotherapie

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken

In dit artikel lees je: 

  • Wat er wordt bedoeld met een duurzame contentstrategie 
  • Hoe jij dit voor podologie en therapie kan realiseren 
  • Welke 10 strategieën zorgen voor de juiste cliënten

Wat is een duurzame contentstrategie?

Met content bedoelen wij simpelweg inhoud en tekst. Wanneer je met podologie en therapie richt op doelgroepen, dan zal die inhoud moeten gaan over voetklachten. Natuurlijk ook over andere klachten die te relateren zijn aan de voeten, maar ga er maar vanuit dat de meeste mensen (zorgvragers) dit niet weten. 

Strategisch wil zeggen dat je met focus en consequentie, over een langere periode van tijd waardevolle boodschappen communiceert die verband met elkaar houden. Denk aan specifieke aandacht voor het verhelpen van enkel- en knieklachten of standsafwijkingen van voeten

Er is hier meteen overlap met het duurzame karakter. Voor de doelgroep waarop je de content richt groei je zo op enig moment uit tot autoriteit. Daarnaast doelen we hier met duurzaam op ook op de blijvende stroom bezoekers die je met name uit Google naar je website zal blijven houden als je dit goed doet.

In het volgende stuk leggen wij uit hoe je dit kan realiseren.

Vragen en zoektermen worden systematisch over bepaalde klachten en onderwerpen gesteld en op vergelijkbare wijze.

Duurzame content voor podologie en therapie

Vragen over klachten of pijn aan voeten hebben een terugkerend karakter. In Google zien we bijvoorbeeld uit data van het zoek en vraag gedrag dat door de jaren heen een patroon ontstaat. 

Vragen en zoektermen worden systematisch over bepaalde klachten en onderwerpen gesteld en op vergelijkbare wijze. Wat dit concreet betekent zie je aan de volgende 5 vragen die wij uit onze eigen data halen: 

  • Wat is hielspoor
  • Hielspoor wat te doen 
  • Wat is hielspoor symptomen 
  • Hoe ontstaat hielspoor 
  • Hoe kom je van hielspoor af

Kenmerken voor de zoekintentie achter deze termen is de systematiek in type vragen: 

  • Wat is het? 
  • Wat kan ik eraan doen? 
  • Wat zijn de symptomen? 
  • Hoe kom er vanaf? 
  • Hoe ontstaat het? 

Jouw informatie en teksten die je op je website hierop afstemt moeten steeds weer deze vragen beantwoorden. Zo blijft het antwoord op  een steeds terugkerende vraag duurzaam: Het is nu relevant en als dezelfde vragen over 5 jaar nog steeds gesteld worden (en dat worden ze) dan is jouw antwoord nog steeds relevant.

Mensen met voetklachten aantrekken

Als jij consequent tekst en informatie plaats op je website, bijvoorbeeld in de vorm van blogs, dan biedt jij op lange termijn steeds een waardevol antwoord voor mensen die vragen hebben over voetklachten. 

Met de systematiek van de vraagstelling zoals hierboven genoemd, kan je met blogs van 500 tot 1000 woorden een gerichte, duurzame groep zorgvragers naar je website blijven trekken. 

Ze voeren een vraag in bij Google, zien op enig moment jouw blog op de eerste pagina van de zoekresultaten staan en gaan over tot aanklikken en lezen. Ongeveer 1 op de 100 bezoekers neemt contact voor meer vragen of een afspraak in de praktijk.

Hierbij 10 voorbeelden van vragen en onderwerpen waarop je als podoloog of therapeut jouw contentstrategie succesvol kan inzetten:
 

  • Doorgezakte voorvoet herstellen 
  • Wat te doen bij ontstoken peesplaat 
  • Ziekte van Sever behandeling 
  • Hallux Valgus oorzaak 
  • Atrose in grote teen
  • Standsafwijking grote teen 
  • Slijmbeursontsteking hiel behandeling 
  • Verdikking op hiel oorzaak 
  • Tarsaal tunnelsyndroom 
  • Verzwikte enkel intapen 
Duurzame content podoloog

Blog marketing voor Podologen en therapeuten

Wij werken al jaren voor eerstelijns zorgpraktijken en hebben daarbij ervaring met het schrijven van medische blogs. Voor vele specifieke therapieën en klachten hebben wij artikelen geschreven die hun duurzame waarde bewezen hebben. 

Het resultaat is vrijwel altijd een blijvende bezoekersstroom naar de website van de praktijk, waaruit uiteindelijk ook cliënten komen. Want bezoekers zijn natuurlijk mooi, maar echte cliënten die jij kan helpen zijn beter. 

De zoekvolumes en vragen in Google rondom voetklachten, podologie en podotherapie zijn heel groot. Het gaat om honderdduizenden vragen per maand. Nog weinig voetspecialisten begeven zich op deze online markt. De komende jaren kan jij je daarom hierin onderscheiden.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor