Jorg Gabriels – Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Een goed converterende website voor podotherapeuten en podologen
In dit artikel lees je:
- Het werkveld van een podoloog en podotherapeut
- Op welke manier zorgvragers zich bewegen
- Welke elementen van jouw website dragen bij aan de groei van jouw praktijk
Het werkveld van een podoloog of podotherapeut
Als podoloog help je niet alleen mensen met klachten van de voet, maar ook als er klachten zijn in de knie, rug en heup. Het is dan wel van belang dat deze klachten de oorsprong vinden ter hoogte van de voet. Veelal krijgen wij te horen dat wanneer mensen last krijgen van deze klachten, zij op zoek gaan naar een fysiotherapeut. Zij zijn zich er niet van bewust dat een podoloog en podotherapeut beter aansluit bij deze klachten. Daarom is het belangrijk dat jij je als podoloog of podotherapeut inzet om deze groep zorgvragers ervan bewust te maken dat jij hen kan helpen. Maar hoe doe je dit?
Op welke manier zorgvragers zich bewegen
Als eerst is het goed om te weten op welke manier zij zich bewegen wanneer het gaat om klachten. Wanneer een zorgvrager ergens last van krijgt, zal hij zich eerst in gaan lezen op Google. Zoekopdracht zoals: “Last van mijn voet”, “Last van mijn enkel”, “Last van knie en voet”, en nog vele meer zullen dan ingevuld worden in Google. Hierop kan jij als podoloog of podotherapeut op inspelen door op de juiste manier jouw marketing in te richten.
Zo kun je bijvoorbeeld jouw identiteit naar buiten brengen doormiddel van blogs of het inzetten van Google Ads. Dit hebben wij in andere blogs uitgelegd hoe jij dit effectief kan inzetten. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, is zorgen dat jouw website optimaal werkt en de zorgvrager uitnodigt om contact met jou op te nemen.
“
“
Door de gebruikservaring van jouw website te verhogen zorg je ervoor dat zorgvragers sneller contact opnemen met jouw praktijk.
Welke elementen van jouw website dragen bij aan de groei van jouw praktijk
Bij het inrichten van jouw website moet je goed onthouden dat jouw website het visitekaartje van jouw bedrijf is. Wanneer zorgvragers als eerst online in contact komen, is de eerste indruk van jouw bedrijf namelijk afhankelijk de website. Waar moet je dan allemaal aan denken bij het inrichten van jouw website?
- Richt de huisstijl dusdanige in dat het representatief is aan jouw praktijk. Gebruik je bijvoorbeeld in de praktijk veelal de kleur oranje? Neem deze kleur dan ook als uitgangspunt bij het maken van jouw website.
- Zorg voor hoge relevantie op jouw website. Waar zijn de zorgvragers naar opzoek? Waar willen zij antwoord op krijgen als ze jouw website betreden? Zulke vragen dien je te beantwoorden zodat de relevantie voor de zorgvragers hoog is.
- Wees origineel. Gebruik foto’s van jouw praktijk en geen stockfoto’s. Zo creëer je authenticiteit en zorg je ervoor dat de websitebezoekers een vertrouwd gevoel krijgen.
- Voeg een sectie met reviews toe. Laat (oud) patiënten wat over jouw bedrijf en behandelingen vertellen. Tegenwoordig bepalen veel zorgvragers hun keuze van podologen en podotherapeuten op basis van ervaringen van anderen. Laat daarom jouw patiënten eens wat over jouw vertellen op jouw website.
- Voeg voldoende call-to-actions toe aan jouw website. Maak het de zorgvrager gemakkelijk om contact op te nemen met jou. Dit doe je door voldoende (maar niet te veel!) call-to-action knoppen zoals een “maak nu een afspraak-knop” toe te voegen op verschillende plekken op jouw pagina’s. Hiermee verlaag je de drempel om zorgvragers contact met je te laten opnemen.
- Zorg ervoor dat de mobiele weergave klopt. Doe dit niet alleen voor de desktop maar ook voor de mobiele weergave. Zodra je begint te meten van de bezoekerservaring zal je zien dat een groot gedeelte van de bezoekers jouw website bezoeken via de mobiele telefoon.
Als je deze elementen op de juiste manier inzet, verhoog je de gebruikerservaring van jouw website en zullen zorgvragers eerder contact opnemen met jou. Hierdoor krijg je als podoloog en podotherapeut meer cliënten door het optimaliseren van de website.
Jouw website laten maken bij Medifactor
Wij hebben al tientallen, misschien wel honderden websites gemaakt voor allemaal verschillende zorgprofessionals. Wij weten daarom precies wat werkt en wat niet werkt als het gaat om inspelen op de zorgvragers. Wil jij daarom een goed converterende website voor jouw podoloog of podotherapeut praktijk? Neem dan gerust eens contact met ons op.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken
Home / Blog / 10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijkenPodotherapieAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen...
Blogmarketing voor podologen en podotherapeuten
Home / Blog / Blogmarketing voor podologen en podotherapeutenBlogmarketing voor podologen en podotherapeutenPodotherapeutAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google Ads
Home / Blog / Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google AdsHoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google AdsPodotherapeutAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee...