Jorg Gabriels – Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Blogmarketing voor podologen en podotherapeuten
In dit artikel lees je :
– Wat blogmarketing is
– Wat belangrijk is bij blogmarketing als podoloog of podotherapeut
– Wat je kunt verwachten bij blogmarketing als podoloog of podotherapeut
Wat is blogmarketing
Blogmarketing, ook wel SEO genoemd, is een organische manier van nieuwe toestroom naar jouw website te genereren. SEO staat voor Search Engine Optimaliseren, wat de Engelse benaming is voor zoekmachinemarketing. Naast SEO heb je ook SEA (Google Ads). Het verschil zit hem in het type adverteren. Bij Google Ads betaal je per click en word je advertentie alleen getoond als jij betaalt. Bij blogmarketing wordt er gewerkt met het schrijven van artikelen en hoef je deze artikel maar eenmalig op jouw site te plaatsen. Daarnaast is Google Ads erop gericht een korte Call-to-Action te gebruiken en daarmee zal je de aandacht van de zorgvrager moeten trekken.
Het doel van blogmarketing
Bij blogmarketing wordt er namelijk een artikel geschreven over een bepaald probleem, expertise of andere zaak binnen jouw werkveld. Als podoloog of podotherapeut kun je bijvoorbeeld schrijven over hielklachten of speciale type zolen. Hierdoor laat je als podoloog of podotherapeut zien dat jij verstand hebt van bepaalde zaken.
Dit is dan ook het belangrijkste verschil tussen blogmarketing en Google Ads: bij blogmarketing breng je jouw identiteit naar buiten door te laten zien waar jij goed in bent en waar jij verstand over hebt. Wanneer dit dan ook goed is ingericht, zal de lezer gelijk een indruk van jouw zorgpraktijk krijgen waarvan die denkt: “Die heeft hier verstand van.”
Doordat je jouw identiteit als podoloog of podotherapeut naar buiten brengt via blogmarketing weet de zorgvrager dat jij verstand hebt over een bepaalde expertise. Bij klachten over dit bepaalde onderwerp zullen zij misschien wel contact opnemen met jou, want jij weet tenslotte waar je het over hebt.
“
Blogmarketing zorgt voor een duurzame stroom aan organische bezoekers op jouw website
Wat is belangrijk bij blogmarketing als podoloog of podotherapeut?
Wij raden je altijd aan een blog tussen de 600 en 800 woorden te houden. Dit is niet te weinig waardoor Google dit niet zal gaan ranken maar is ook niet te veel waardoor de lezer tussentijds af zal gaan haken. Hierdoor blijft de aandacht van de lezer bij de blog en zal Google merken dat zorgvragers met een bepaalde vraag op de website blijven en zullen zij dit hoger in Google ranken.
Doordat iets in Google als “goede ranking” wordt ervaren, wordt het hoger in de zoekresultaten getoond. Hoe hoger in Google iets getoond wordt, hoe beter! Bedenk zelf maar eens, wanneer ben jij voor het laatst op pagina 2 in Google geweest? Dat doet bijna niemand. Daarom is het belangrijk dat een blog goed aansluit bij de vraag van de zorgvrager.
Wat kun je verwachten bij blogmarketing?
Bij blogmarketing breng jij jouw identiteit en expertises onder de aandacht. Je laat zien waar jij goed in bent en waar jij de zorgvrager bij kan helpen. Dit doe je dus door artikelen van 600 tot 800 woorden te schrijven en te plaatsen op jouw website. Wanneer deze geplaatst zijn, begint Google het te ranken. Het duurt even voordat een blog volledig is opgenomen door Google, waardoor het vaak 4 tot 6 maanden duurt voordat jouw artikel ook echt in Google wordt vertoond. Echter, zodra Google een artikel heeft opgenomen, blijft deze voor een lange tijd vertoond worden. Het is dus een duurzame vorm van adverteren: plaats één keer een blog en de komende jaren genereerd deze blog een stroom van zorgvragers naar jouw website. En misschien nog wel belangrijker om te weten, hoe relevanter de blog, hoe hoger jouw blog in Google komt, hoe meer bezoekers het genereert.
Zet daarom blogmarketing in voor een organische en duurzame manier van bezoekers genereren voor jouw website. Houdt het dan ook niet bij maar één artikel, maar plaats er bijvoorbeeld één of twee per maand. Hiermee spreid jij jouw kansen als podoloog of podotherapeut om nieuwe bezoekers te genereren en daarmee nieuwe cliënten te werven door te schrijven waar jij goed in bent.
Wat kan Medifactor voor jou doen?
Bij Medifactor hebben we voor vele zorgpraktijken blogs geschreven. Wij weten daarom ook precies wat werkt voor podologen en podotherapeuten zoals jij. Wil je daarom meer weten over blogmarketing en wat voor jou werkt? Neem dan vooral eens contact met ons op
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Een goed converterende website voor podotherapeuten en podologen
Home / Blog / Een goed converterende website voor podotherapeuten en podologenEen goed converterende website voor podotherapeuten en podologenPodotherapieAuteur: Jorg Gabriëls Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee...
10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken
Home / Blog / 10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijken10 duurzame contentstrategieën voor Podologie en therapiepraktijkenPodotherapieAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen...
Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google Ads
Home / Blog / Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google AdsHoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google AdsPodotherapeutAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee...