Home / Blog / Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google Ads

Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google Ads

Podotherapeut

Auteur: Jorg Gabriels
Leestijd: 5 min

Jorg Gabriels

Jorg Gabriels – Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Hoe presenteren podologen en podotherapeuten zich met Google Ads

In dit artikel lees je :

– Podotherapeuten en Google Ads
– De online markt voor podologen en podotherapeuten
– Wanneer is Google Ads zinvol voor podologen en podotherapeuten

Podotherapeuten en Google Ads

Google is een zoekmachine die geschikt is om jouw bedrijf onder de aandacht van de zorgvragers te brengen. Wanneer een zorgvrager namelijk ergens last of pijn aan heeft en wil dat dit verholpen wordt, zal de zorgvrager online op zoek gaan naar iemand die daarbij kan helpen. Zoektermen zoals: “Ik heb last van mijn voet”, “Onderkant voet doet pijn” of andere relevante zoektermen die te maken hebben met jouw expertise als podotherapeut zullen ingevuld worden in de zoekbalk.

Om vervolgens de zorgvrager als nieuwe cliënt binnen te halen, is het dan ook van belang dat ze allereerst contact met jou op gaan nemen. Dit kan bijvoorbeeld op jouw website aangespoord worden door relevante Call-to-Actions toe te voegen, zoals een belknop. Maar, allereerst zal je er wel voor moeten zorgen dat zij op jouw website komen. Hierbij is het belangrijk dat je hoog binnen de zoekresultaten in Google komt. Een goede methode hiervoor is Google Ads.

Wanneer wij podotherapeuten in Google invoeren, dan zien we bovenaan de Google Ads advertenties van podotherapeuten in de regio Amsterdam, zoals te zien is in onderstaande afbeelding. Doordat er actief gezocht wordt naar een podotherapeut in de regio Amsterdam, kan er met Google Ads getarget worden op deze zorgvragers. Als podotherapeut of podoloog liggen hier dus kansen.

Google Ads podotherapeut

Zoals nu bekend is, wordt er actief gezocht naar een podotherapeut. Door je Google Ads account hierop in te richten kun jij nieuwe cliënten halen uit deze zoekende vraag mensen. Hoe je een Google Ads account goed inricht, dat lees je hier.

 

De online markt voor podologen en podotherapeuten

Google is een geschikte manier om jouw zorgpraktijk dus onder de aandacht te brengen. Om dit te bevestigen, is er een programma dat de zoekvolumes over bepaalde onderwerpen te vinden. Een zoekvolume is het aantal zoekopdrachten dat wordt ingevoerd voor een specifiek zoekwoord of zoekterm. Onder de zoekopdracht podoloog worden maandelijks 37 duizend verschillende zoektermen gezocht. Onder de zoekopdracht podotherapeut zijn dit er 34 duizend. De zoekopdrachten variëren van podoloog of podotherapeut met een ander zoekwoord erbij, bijvoorbeeld “podoloog Amsterdam”. Dit is nog losstaand van de zoektermen over klachten. Het precieze aantal zoekopdrachten per term kan opgezocht worden in het programma Ahrefs. Naast Ahrefs, is er een optie om via Google zelf te zoeken naar de relevantie per zoekopdracht. Hier zie je echter niet de totaal zoekopdrachten, maar een verschuiving in percentage per periode, zoals te zien is in de afbeelding hieronder. Deze data is te halen uit trends.google.nl.

Podoloog podotherapeut trends

In de afbeelding is af te lezen dat de term “podoloog” stijgt en daalt over bepaalde periodes, maar de zoekopdracht een relevantie heeft van gemiddeld tussen de 50 en 75 procent. Dit houdt in dat er zeker kansen liggen als podoloog. De zoekterm “podotherapeut” is wat minder populair dan de zoekterm “podoloog” maar mag er ook zeker wel wezen. De term heeft een gemiddelde tussen de 25 en 50 procent in populariteit.

Bij het adverteren met Google Ads is het belangrijk dat je doelstellingen maakt en hierop jouw advertenties in te zetten.

Wanneer is Google Ads zinvol voor podologen en podotherapeuten

Zoals uitgelegd is er weinig concurrentie als het gaat om adverteren in Google voor podologen en podotherapeuten. Hierdoor kun jij je onderscheiden van jouw concurrenten door dit wel te doen en daarmee nieuw verkeer en nieuwe cliënten te trekken door al vroeg in de Customer Journey onder de aandacht te zijn. Het is dan echter wel belangrijk om te bedenken wat voor jou belangrijk is, wat zijn jouw doelstellingen als je Google Ads gaat inzetten? Is het voor jou bijvoorbeeld belangrijk meer cliënten te trekken voor het modelleren van (teen)ortheses, het behandelen van hielspoor problemen of nieuwe cliënten trekken in het algemeen?

Bedenk daarom goed wat jouw doelstellingen zijn en pas hier je advertentiecampagnes op aan. Het is daarbij ook belangrijk juiste Call-to-Actions erop in te stellen waardoor het voor de zorgvrager gemakkelijk is om contact met jou als podoloog of podotherapeut op te nemen en een afspraak in te plannen.

Wat kan Medifactor voor jou betekenen?

Wij hebben al jarenlange ervaring met het inrichten van Google Ads campagnes voor zorgpraktijken, dus ook voor podotherapeuten of podologen zoals jij. Door dit al tientallen keren succesvol gedaan te hebben weten wij precies hoe zorgvragers zich bewegen en kunnen wij jou hierbij helpen succesvol op in te spelen.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    [email protected]

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor