5 geavanceerde vormen van online marketing voor fysiotherapeuten
Laatste update: 28 november 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
5 geavanceerde vormen van online marketing voor fysiotherapeuten
Laatste update: 28 november 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Medifactor
Effectieve online marketing voor fysiotherapie
Welke marketing bij welke type fysio praktijk hoort
Hoe wij deze perfectioneren op basis van data
Medifactor
Effectieve online marketing voor fysiotherapie
Bij praktijken die meer dan twintig of dertig jaar bestaan is de urgentie lager, omdat die een stevige naam hebben opgebouwd en een sterk netwerk aan patiënten hebben. Startende en jonge praktijken moeten online marketing (mede) inzetten om zich te vestigen.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
“Wij weten precies wat wel en niet werkt wanneer je als fysiotherapeut een website voor je praktijk wilt laten maken.”
-Medifactor-
Medifactor
Dé 5 online marketing vormen voor fysiopraktijken
Veel fysiotherapeuten zeggen ons dat ze moeite hebben een online marketing bureau te vinden die het vak, de fysiopraktijk én de zorgmarkt kent.
Het is moeilijk om keuzes te maken tussen het grote aanbod van online marketing bureaus én om dan ook nog de juiste keuzes te maken die voor hun fysiopraktijk goed zijn.
Omdat wij de zorgmarkt en fysiotherapie markt goed kennen, zowel aan de praktijk zijde als aan de zorgvrager zijde, weten wij precies wat effectieve online marketing voor de fysiotherapie praktijk inhoud:
In dit artikel lees je:
- Een goede website
- Blogs op je website over klachten, therapieën en behandelingen
- Filmpjes op je website met therapeuten een het woord
- Een compleet Google My Business profiel
- Betaald adverteren op Google
Google en Website voor Fysiotherapie
De reden hiervoor is simpel: Je trekt hiermee een enorme en vragende markt aan met mensen die informatie willen over klachten, aandoeningen, behandelingen en therapieën. En die gaan allemaal naar Google en naar je website.
Op Facebook en Instagram zoekt niemand iets. Dit is later wel interessant als je een grote stroom aan bezoekers op je website hebt. Dan versterk je de identiteit van jouw praktijk bij mensen die je al kennen.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Medifactor
Uw strategisch en digitaal partner
Medifactor
Website laten maken voor een Fysiotherapie praktijk
Wij delen graag vijf geavanceerde technieken die voor meer contact met jouw potentiële patiënt zorgen:
1) Een belknop die op mobiele telefoons permanent in het scherm staat: 65% van de bezoekt je website mobiel en maar liefst 70% van het contact betreft “bellen”.
2) Maak onderscheid tussen een “neem contact op” en “stel je vraag” pagina. Niet iedereen wil meteen contact. Bij een “stel je vraag” pagina verlaag je de drempel en stel je duidelijkere verwachtingen.
3) Geef op de afspraken pagina meerdere mogelijkheden voor contact. Sommige mensen willen bellen, andere een mail sturen en weer andere gebruiken graag de online agenda.
4) Zet in je contactformulieren het doel van het formulier: Stel je vraag, plan een afspraak of praat met een therapeut.
5) Gebruik in de je blogs zachte call-to-actions. Mensen die blogs lezen zitten in de oriëntatiefase. Hierin worden nog geen besluiten genomen. Een “stel je vraag” knop werkt beter dan een “plan je afspraak” knop.
Website abonnement voor fysiotherapie praktijken bij Medifactor
Zo hebben wij een website format ontwikkeld waarmee je binnen een maand online staat met een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website. Deze leveren wij voor 249,- per maand. En dan heb je een marketing partner die pro-actief is, met je meedenkt en verstand heeft van de fysiotherapie- en zorgmarkt.
Ben je benieuwd of deze oplossing bij jou past? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek met één van onze zorgmarketing specialisten.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.