Home / Blog / De beste Google Ads tekstadvertenties voor fysiotherapeuten

De beste Google Ads tekstadvertenties voor fysiotherapeuten

Fysiotherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

De beste Google Ads tekstadvertenties voor fysiotherapeuten

In dit artikel lees je: 

  • Hoe Google Ads voor fysiotherapeuten werkt 
  • Een aantal voorbeelden van effectieve tekstadvertenties 
  • De onderdelen die een tekstadvertentie succesvol maken

Hoe Google Ads voor fysiotherapeuten werkt

Google Ads tekstadvertenties zijn zeer geschikt voor fysiotherapeuten die meer cliënten willen. Doordat steeds meer mensen online informatie zoeken over zorg en hun gezondheid, zijn ook de zoekvolumes van zoektermen in Google over fysiotherapie enorm gestegen. 

Mensen zijn dus pro-actief en specifiek op zoek naar een fysiotherapiepraktijk. Wanneer zij dit invoeren bij Google en jij staat bij de eerste drie advertenties in de zoekresultaten, is er een grote kans dat ze op jouw praktijk klikken. 

Een klik op deze advertentie brengt mensen naar jouw website. Daar kunnen ze met een belknop of contactformulier in contact met jou komen en het liefst natuurlijk direct een afspraak maken. De kosten van het klikken op deze advertenties varieert van €0,75 per klik (in landelijke gebieden) tot €3,00 per klik (in het centrum van grote steden).

Mensen zijn op Google specifiek en actief op zoek naar een fysiotherapeut

Zo ziet een goede tekstadvertentie eruit

Na het invoeren van “fysiotherapeut + plaats” door internettende zorgvragers, wordt jouw advertentie wisselend wel en niet vertoond. Dit heet het vertoningspercentage. Van dit aantal vertoningen zal een select aantal mensen ook echt klikken op jouw advertentie. Dit noemen we de click-through-rate, afgekort CTR%. 

De bandbreedte voor een goed presterende advertentie in Google is een CTR van 3% tot 7%. En van die bezoekers neemt dan weer ca. 2% tot 5% ook echt contact met jouw praktijk voor een afspraak. Dit noemen we het conversie percentage. 

Er zijn honderden varianten en datapunten die bepalen of, en hoe vaak een advertentie vertoond wordt én aangeklikt wordt. Denk hierbij aan klikprijzen, concurrentie, de tijd op een dag, de kwaliteit van websites en meer. In dit artikel bespreken we de advertentie zelf; Het zichtbare resultaat en hoe deze is opgebouwd. En welke factoren een effectieve advertentie maken.

Fysiotherapie Google

Opbouw van een effectieve tekstadvertentie

Naast “advertentie” staat de url van de pagina waar de advertentie naar verwijst. Je ziet een blauwe titel en daaronder meestal één of twee advertentieregels. Ook kunnen zogenaamde site-links worden vertoond die naar andere delen van jouw website leiden. 

Een effectieve advertentie is relevant voor de zoekvraag van de zorgvrager. Zorg er dus voor dat het ingevoerde zoekwoord “fysiotherapeut” ook terugkomt in jouw advertentie. Vaak wordt dit woord door Google ook dikgedrukt wanneer het letterlijk in de advertentieregels staat. Dan valt het dus extra op. 

Vermeld ook unique selling points (USP) in je advertentietekst. Dit hoeven geen ingewikkelde zaken te zijn. Ruime openingstijden en het noemen van specialisaties kunnen een voorkeur creëren voor jouw advertentie boven die van andere praktijken.

Ook dien je mensen aan te zetten tot actie, door ze bijvoorbeeld expliciet te vragen om een afspraak te maken of met ze te bellen. Meldt daarbij dat ze binnen 24 of 48 uur terecht kunnen voor een behandeling. Dat kan extra aantrekkelijk zijn voor mensen met acute pijn. Zo combineer je een unique selling point met een call-to-action. 

En Wanneer Je Hoofdletters Gebruikt, Blijven Mensen Gemiddeld Nét Iets Langer Naar Je Tekst Kijken. En In Die Tijd Wordt Jouw Advertentie Nét Iets Beter Gelezen Dan Een Andere Advertentie. 

Google Ads voor fysiotherapeuten door Medifactor

We hebben voor tientallen fysiotherapeuten geadverteerd met Google Ads. We weten daarom wat er goed werkt en wat je juist niet moet doen. Ook hebben wij veel data en kennis verzameld over waar een goede website aan moet voldoen als mensen eenmaal op jouw advertentie hebben geklikt om het advertentie resultaat te verhogen. 

Google ads is een zeer effectief, geschikt en winstgevend middel om nieuwe cliënten voor jouw fysiotherapie praktijk te werven. De totale kosten van één aanmelding variëren tussen de €15 en €30 per stuk, afhankelijk van in welk deel van het land je praktiseert. Eén geïnvesteerde euro in Google Ads levert een fysiotherapeut dus het veelvoud aan omzet en winst op, natuurlijk afhankelijk van op welke wijze en met welk tijdsbestek je de omzet toename rekent.  

Neem contact met ons op als je binnen een paar maanden een vollere agenda wil!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor