Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
De beste Google Ads tekstadvertenties voor fysiotherapeuten
- Hoe Google Ads voor fysiotherapeuten werkt
- Een aantal voorbeelden van effectieve tekstadvertenties
- De onderdelen die een tekstadvertentie succesvol maken
Hoe Google Ads voor fysiotherapeuten werkt
Mensen zijn dus pro-actief en specifiek op zoek naar een fysiotherapiepraktijk. Wanneer zij dit invoeren bij Google en jij staat bij de eerste drie advertenties in de zoekresultaten, is er een grote kans dat ze op jouw praktijk klikken.
Een klik op deze advertentie brengt mensen naar jouw website. Daar kunnen ze met een belknop of contactformulier in contact met jou komen en het liefst natuurlijk direct een afspraak maken. De kosten van het klikken op deze advertenties varieert van €0,75 per klik (in landelijke gebieden) tot €3,00 per klik (in het centrum van grote steden).
“
Mensen zijn op Google specifiek en actief op zoek naar een fysiotherapeut
Zo ziet een goede tekstadvertentie eruit
De bandbreedte voor een goed presterende advertentie in Google is een CTR van 3% tot 7%. En van die bezoekers neemt dan weer ca. 2% tot 5% ook echt contact met jouw praktijk voor een afspraak. Dit noemen we het conversie percentage.
Er zijn honderden varianten en datapunten die bepalen of, en hoe vaak een advertentie vertoond wordt én aangeklikt wordt. Denk hierbij aan klikprijzen, concurrentie, de tijd op een dag, de kwaliteit van websites en meer. In dit artikel bespreken we de advertentie zelf; Het zichtbare resultaat en hoe deze is opgebouwd. En welke factoren een effectieve advertentie maken.
“
Opbouw van een effectieve tekstadvertentie
Een effectieve advertentie is relevant voor de zoekvraag van de zorgvrager. Zorg er dus voor dat het ingevoerde zoekwoord “fysiotherapeut” ook terugkomt in jouw advertentie. Vaak wordt dit woord door Google ook dikgedrukt wanneer het letterlijk in de advertentieregels staat. Dan valt het dus extra op.
Vermeld ook unique selling points (USP) in je advertentietekst. Dit hoeven geen ingewikkelde zaken te zijn. Ruime openingstijden en het noemen van specialisaties kunnen een voorkeur creëren voor jouw advertentie boven die van andere praktijken.
Ook dien je mensen aan te zetten tot actie, door ze bijvoorbeeld expliciet te vragen om een afspraak te maken of met ze te bellen. Meldt daarbij dat ze binnen 24 of 48 uur terecht kunnen voor een behandeling. Dat kan extra aantrekkelijk zijn voor mensen met acute pijn. Zo combineer je een unique selling point met een call-to-action.
En Wanneer Je Hoofdletters Gebruikt, Blijven Mensen Gemiddeld Nét Iets Langer Naar Je Tekst Kijken. En In Die Tijd Wordt Jouw Advertentie Nét Iets Beter Gelezen Dan Een Andere Advertentie.
Google Ads voor fysiotherapeuten door Medifactor
Google ads is een zeer effectief, geschikt en winstgevend middel om nieuwe cliënten voor jouw fysiotherapie praktijk te werven. De totale kosten van één aanmelding variëren tussen de €15 en €30 per stuk, afhankelijk van in welk deel van het land je praktiseert. Eén geïnvesteerde euro in Google Ads levert een fysiotherapeut dus het veelvoud aan omzet en winst op, natuurlijk afhankelijk van op welke wijze en met welk tijdsbestek je de omzet toename rekent.
Neem contact met ons op als je binnen een paar maanden een vollere agenda wil!
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Complete Online Marketing voor Fysiotherapeuten
Wij zijn Medifactor Complete online marketing voor fysiotherapeutenBinnen de online marketing voor fysiotherapeuten en paramedici zijn er vijf tot tien kanalen te onderscheiden om nieuwe cliënten aan te trekken en bestaande cliënten te blijven prikkelen. Medifactor is...
Zo start je jouw eigen fysiotherapiepraktijk en werf je cliënten met online marketing
Een eigen fysiotherapiepraktijk starten; iets waar je wellicht altijd al van gedroomd hebt. Gaat jouw wens snel in vervulling komen? Dan zijn er uiteraard een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden om dit om een succes te laten worden.
Een gespecialiseerde website laten maken voor jouw fysiopraktijk
Home / Blog / Een gespecialiseerde website laten maken voor jouw fysiopraktijkEen gespecialiseerde website laten maken voor jouw fysiopraktijkFysiotherapieAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken...