Home / Blog / Online kansen voor gespecialiseerde oefentherapie

Online kansen voor gespecialiseerde oefentherapie

Oefentherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Online kansen voor gespecialiseerde oefentherapie

In dit artikel lees je: 

  • Hoeveel mensen online zoeken naar gespecialiseerde oefentherapie 
  • Hoe jij deze mensen kan informeren en naar jouw website kan brengen 
  • Hoe Medifactor jou hierbij kan helpen

Gespecialiseerde oefentherapie in Google

Over kinderoefentherapie, psychosomatische oefentherapie, bekkenoefentherapie en geriatrie oefentherapie worden maandelijkse gemiddeld zo’n 1000 vragen gesteld in Google. Dit betreffen schattingen. Het daadwerkelijke aantal ligt altijd een stuk hoger. 

Zeker in relatie tot de sterk gestegen vraag naar en vragen over fysiotherapie op deze disciplines en daarnaast ook de typen klachten die bij deze disciplines horen, kunnen we vaststellen dat er grote kansen zijn voor het informeren en aantrekken van cliënten voor deze disciplines. 

Hierbij enkele voorbeelden: 

  • zwangerschap oefentherapeut 
  • wanneer oefentherapie kind 
  • oefentherapie mensendieck ouderen 

Dit zijn voorbeelden in relatie tot een specifieke doelgroep of tot een type klacht. Alhoewel zwangerschap natuurlijk geen klacht is, worden er ook vragen gesteld als “zwangerschap oefeningen pijn rug” gesteld.

Hoe breng je deze mensen naar jouw praktijkwebsite?

Mensen aantrekken in Google kan op twee manieren: 

  • Adverteren met Google tekstadvertenties 
  • Hoog scoren in de organische zoekresultaten 

Nu gaan er al jaren mensen zonder verwijzing naar de oefentherapeut. Je kan je dus rechtstreeks tot de patiënt wenden. Daarbij dien je rekening te houden met het volgende verschil: Als mensen een oefentherapeut zoeken, is adverteren een geschikte methode. 

Als mensen een klacht hebben, dan moet je het anders aanpakken en ervoor zorgen dat jouw website hoog scoort in de organische resultaten.

Er worden duizenden vragen gesteld over gespecialiseerde oefentherapie in Google.

Google Ads voor Oefentherapeuten

Wanneer men in Google bijvoorbeeld “oefentherapeut + woonplaats” of “mensendieck therapeut + woonplaats” invoert, kan een Google tekstadvertentie bovenaan pagina 1 effectief zijn om mensen te prikkelen contact te nemen voor een afspraak. 

In dergelijke tekstadvertenties wordt praktische informatie geboden die ingaat op de behoefte van de vragensteller: Wanneer kan ik terecht, waarom zijn zij een goede oefentherapeut, hoeveel ervaring hebben ze?

Hieronder een voorbeeld:

Google Ads oefentherapie

Vervolgens moet het op jouw website makkelijk en duidelijk zijn waar en en hoe contact te nemen.

Organisch hoog scoren op klachten en specialismen

Mensen die vragen stellen over klachten, al dan niet in relatie tot een hulpvraag naar oefentherapie, bereik je niet goed met een tekstadvertentie. Dit heeft te maken met de zoekintentie: Uit data zien we dat wanneer mensen specifieke vragen stellen over specialismen en klachten, ze eerst goed geïnformeerd willen worden. 

Als mensen dus vragen hebben over klachten of pijn tijdens de zwangerschap, dan dien je met een uitgebreid antwoord uit te komen. Denk aan teksten van ongeveer 750 woorden. Hierin ga je in op de klacht, leg je de oorzaak uit en hoe oefentherapie een oplossing kan bieden. Al dan niet in combinatie met fysiotherapie.

Blogs over oefentherapie mensendieck en lichamelijke klachten

Deze teksten noemen we blogs. Op telkens een speciaal daarvoor aangemaakte pagina binnen jouw website ga je steeds in op één vraag. Dit dien je regelmatig te doen, zeg twee keer per maand. 

Naarmate je dit consequent doet, groeit de herkenbaarheid in Google van jouw website voor, in dit geval, vragen over klachten bij de zwangerschap al dan niet in combinatie met een rechtstreekse vraag naar een oefentherapeut. 

Deze blogs én jouw website als geheel, zullen over de tijd hoger scoren in Google. Uiteindelijk is de kans groot dat je op pagina 1 staat met je website, of één van de pagina’s daarvan.

Hoe helpt Medifactor hierbij?

Bij het schrijven van een goede, medische blog, gaat volgens de volgende richtlijnen: 

  • Het moet goed leesbaar zijn voor de zorgvrager, dus niet té technisch 
  • Tegelijkertijd moet het medisch correct zijn 
  • Het moet goed leesbaar op een smartphone zijn 
  • Je moet het verschil tussen zoekterm en zoekintentie kunnen onderscheiden 
  • Het moet in een aantrekkelijk design op je website worden geplaatst 
  • Je moet de data uit Google kunnen interpreteren voor de juiste koers 

Je kunt je voorstellen hoeveel tijd dit kost, zeker als het niet je dagelijkse werk is. Bij Medifactor is het maken van medische blogs onder bovenstaande voorwaarden, core business. 

Dus ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd geraakt en zou je willen weten of dit ook voor jouw praktijk kan werken, neem dan contact met ons op via het contactformulier voor een afspraak. Wij horen graag welke kansen wij met jou kunnen benutten!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    [email protected]

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor