Home / Blog / De beste Google Ads tekstadvertenties voor tandartsen

De beste Google Ads tekstadvertenties voor tandartsen

Tandarts

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

De beste Google Ads tekstadvertenties voor tandartsen

In dit artikel lees je: 

  • Hoe Google Ads voor tandartsen werkt 
  • Diverse voorbeelden van effectieve tekstadvertenties 
  • De opbouw die een tekstadvertentie voor tandartsen effectief maakt

Hoe Google Ads voor tandartsen werkt

Google Ads tekstadvertenties werken heel goed voor tandartsen die meer inschrijvingen willen. Heel veel mensen in Nederland zoeken in Google naar een tandarts of willen zich inlezen over behandelingen in de mondzorg. 

Eenmaal een zoekterm of vraag ingevoerd, verschijnen er diverse betaalde en organische resultaten op de eerste pagina van Google. Als jij bij de eerste drie betaalde resultaten staat met een een goede advertentie, dan maak je prima kans om te worden aangeklikt. 

Deze advertentie leidt mensen naar jouw praktijkwebsite. Dit kan de Homepage, contactpagina of speciaal ingerichte landingspagina zijn waar mensen zich makkelijk kunnen inschrijven. Het klikken op een advertentie kost jou ca €0,30 tot €3,00 per klik. Dit grote verschil wordt gemaakt door de regio, tijden, jouw beschikbare budget, de kwaliteit van jouw advertentie en de behandeling waarop je adverteert. Hoe meer concurrentie, hoe duurder de klik.

Heel veel mensen in Nederland zoeken in Google naar een tandarts

Diverse voorbeelden van effectieve tekstadvertenties

Nadat mensen bijvoorbeeld “tandarts + woonplaats” hebben ingevoerd, wordt jouw advertentie met enige regelmaat vertoond (Niet altijd, houd daar rekening mee). Dit noemen we het vertoningspercentage. Daarna zal een X-aantal mensen ook daadwerkelijk klikken op jouw advertentie. Dit noemen we de click-through-rate, afgekort CTR%. 

Een goed presterende advertentie binnen Google heeft een CTR van 3% tot 7%. Een veel hogere click-through-rate wordt meestal niet gehaald, al zijn uitschieters naar 10% of 12% soms wel mogelijk. Van deze “door klikkers” schrijft gemiddeld 5% tot 7% zich meteen in op jouw website of nemen ze op een andere manier contact met jou op. Zij bellen bijvoorbeeld of sturen een mail. 

Er zijn honderden criteria die bepalen wanneer en met welke frequentie een advertentie vertoond wordt én aangeklikt wordt. Denk hierbij aan klikprijzen, concurrentie, type behandeling, de kwaliteit van websites en meer. In dit artikel bespreken we de advertentie zelf; Het zichtbare resultaat en hoe deze is opgebouwd. En welke factoren een effectieve advertentie maken.

Tandarts Google

De opbouw die een tekstadvertentie voor tandartsen effectief maakt

Naast “advertentie” staat de zogenaamde “zichtbare url”. Dit hoeft niet de naam van de pagina te zijn waar de advertentie heen gaat. Eronder staat een blauwe titel en vervolgens één of twee advertentieregels. Ook kunnen meerdere site-links worden vertoond waarmee je direct naar andere delen van de website gaat die ook handig kunnen zijn. 

Een goed opgebouwde tekstadvertentie is relevant voor de zoekvraag van de zorgvrager. Zorg er dus voor dat het ingevoerde zoekwoord “tandarts” in de tekst terugkomt. Vaak wordt dit woord door Google dikgedrukt wanneer het ook in de advertentieregels staat waardoor deze advertentie dus extra opvalt. 

Vermeld ook unique selling points (USP’s) in je advertentietekst. Dit hoeven geen hele speciale dingen te zijn. Ruime openingstijden en het noemen van specialisaties kunnen een voorkeur creëren voor jouw advertentie boven die van andere praktijken.

Ook dien je mensen in beweging te krijgen door ze een actie te laten ondernemen. Bijvoorbeeld door ze expliciet te vragen zich direct online in te schrijven of met jou bellen. Meldt daarbij dat ze binnen 24 of 48 uur terecht kunnen voor een acute behandeling wanneer ze bijvoorbeeld pijn of een ontsteking hebben. Zo combineer je een unique selling point met een call-to-action. 

En Wanneer Je Hoofdletters Gebruikt, Blijven Mensen Gemiddeld Nét Iets Langer Naar Je Tekst Kijken. En In Die Tijd Wordt Jouw Advertentie Nét Iets Beter Gelezen Dan Een Andere Advertentie En Is De Kans Dat Ze Erop Klikken Iets Groter!

Google Ads voor tandartsen door Medifactor

We hebben voor tientallen tandartsen geadverteerd met Google Ads. We weten daarom Welke advertentie typen en doelgroepen wel en niet goed werken. Ook hebben wij veel data en kennis verzameld over waar een goede website aan moet voldoen als mensen eenmaal op jouw advertentie hebben geklikt om de kwaliteit van beide platformen te verhogen. 

Google ads is een zeer effectief, geschikt en winstgevend middel om nieuwe inschrijvingen voor jouw tandartspraktijk te werven. De totale kosten van één aanmelding variëren tussen de €15 en €30 per stuk, afhankelijk van in welk deel van het land je praktiseert. Eén geïnvesteerde euro in Google Ads levert een tandarts dus een veelvoud aan omzet en winst op, natuurlijk afhankelijk van op welke wijze en met welk tijdsbestek je de omzet toename rekent.  

Neem contact met ons op als je binnen een paar maanden een vollere agenda wil!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen

Complete Online Marketing voor Tandartsen

Complete Online Marketing voor Tandartsen

Complete online marketing voor TandartsenLaatste update:      14 november 2024 Auteur:                    Medifactor   Blog geschreven door Jerry Groot:Sales en Marketing expert voor fysiotherapieComplete online marketing voor TandartsenLaatste update:      14...

Lees meer