Home / Blog / Een converterende website voor tandartspraktijken

Een converterende website voor tandartspraktijken

Tandarts

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Een converterende website voor tandartspraktijken

In dit artikel lees je: 

  • Hoe mensen online naar oplossingen voor mondzorg zoeken 
  • Welke elementen op jouw website zorgen voor groei 
  • Dat het verstandig is een duidelijke identiteit te kiezen

Het online zoekgedrag naar oplossingen voor mondzorg

In nederland wordt dagelijks door tienduizenden mensen gezocht naar een oplossing voor mondzorg. Hier kunnen verschillende aanleidingen voor zijn, die voor ieder persoon verschillen. Een (verre) verhuizing kan leiden tot behoefte naar een andere tandarts. Voor kronen, bruggen of protheses vindt met het mogelijk toch prettig om naar een echte specialist te gaan. En misschien is de combinatie met een mondhygiënist alleen elders te vinden. Kortom, iedereen heeft daar zijn eigen motivatie voor.

Zoekintentie van de mondzorg vrager

Die motivatie kan ongrijpbaar zijn. De harde datapunten voor het invoeren van zoektermen en vragen rondom mondzorg in Google zijn dat gelukkig niet. Wij beschikken over software waarmee we behoorlijk accuraat in beeld kunnen brengen hoe men zoekt, met een redelijke voorspelling van de intentie erachter. Bijvoorbeeld, het direct maken van een afspraak voor een normale controle of oriëntatie voor een gebitsprothese.

Deze mensen die op jouw website komen hebben dus een zekere zoekintentie. Omdat het natuurlijk jouw doel is om deze mensen aan je praktijk te binden, dienen bepaalde elementen binnen jouw praktijkwebsite aanwezig te zijn om dat te bereiken.

Zoekintentie van de mondzorg vrager geeft houvast voor het inrichten van jouw website.

Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de twee onderstaande vragen: 

  • Tandarts in de buurt
  • Doet een kroon zetten pijn

De zoekintentie bij de eerste vraag lijkt vooral gericht op het maken van een afspraak, terwijl de zoekintentie bij de tweede vraag vooral geruststelling lijkt, voor iemand die mogelijk een implantaat gaat of heeft laten zetten.

Deze website elementen zorgen voor groei

Het bovengenoemde voorbeeld zorgt dus voor twee verschillende typen bezoekers op jouw website. Beiden wil je aan jouw praktijk binden.

Dat gaat zo:

  • Zorg voor een hoge relevantie door het beantwoorden van de vraag: Zoekt iemand een tandarts in de buurt, dan is het praktisch om op je homepage en contactpagina duidelijk te vermelden in welke regio jouw praktijk is gevestigd. Geef die ander informatie over jullie pijnloze behandeling methoden of nazorg voor de ingreep die de pijn verminderd.
  • Wees authentiek door het gebruik van originele foto’s en/of video’s van de tandartsen, assistenten en de praktijk. Vertel iets voor de geschiedenis, eventuele specialismen of kenmerken en laat teamleden aan het woord.
  • Zet de websitebezoeker aan tot het nemen van contact met geschikte call-to-actions. Dit kan een belknop zijn of een gebruiksvriendelijk contactformulier.
  • Laat patiënten aan het woord over hun ervaringen met jouw praktijk. Dit is nog mooier als het om een specifieke behandeling gaat, bijvoorbeeld het plaatsen van die kroon. Dergelijke social proof wekt vertrouwen bij nieuwe bezoekers.
  • En zorg er natuurlijk voor dat je website mobiel in orde is. 70% van jouw potentiële patiënten zoekt immers op een mobiele telefoon naar oplossingen voor mondzorg.

Als je deze elementen goed neerzet op jouw website, dan biedt je de bezoeker een goede gebruikerservaring en geef je antwoord op zijn vraag. Dit zorgt voor een goed converterende website, een die bezoekers regelmatig omzet in nieuwe klanten.

Tandarts website

Kies jouw identiteit als tandartspraktijk

Een volgende stap in een nóg betere aansluiting op de vraag van jouw websitebezoekers, is bepalen voor welke doelgroep jij dé specialist bent. Een belangrijke trend in de mondzorg markt is dat behandelingen steeds complexer worden omdat de vraag van bijvoorbeeld ouderen verandert naar meer restauratieve behandelingen en jongeren een slechtere mondgezondheid hebben.

Hier kan je op inspringen door dit duidelijk te communiceren. Ben je bedreven in de behandeling en preventie van parodontitis? Communiceer dan jouw ervaring, behandeling en preventie van ontstoken tandvlees. Ben je bekend met ziektes bij ouderen en de relatie met mondzorg? Vertel waarom jij als praktijk geschikt bent voor deze doelgroep.

Een dergelijke manier van communiceren zorgt voor een betere aansluiting op jouw website bezoekers en een verhoogde kans op contact.

Hoe helpt Medifactor zorgprofessionals bij online marketing?

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Wil je hoger in Google komen?

Vul het formulier in en ontvang binnen 24 uur reactie.

    +31(0)20 – 7005538

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    Cliënten werven voor tandartspraktijken

    Cliënten werven voor tandartspraktijken

    Home / Blog / Cliënten werven voor tandartspraktijkenCliënten werven voor tandartspraktijkenTandartsAuteur: Jerry Groot Leestijd: 15 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te...

    Lees meer