Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Een converterende website voor tandartspraktijken
In dit artikel lees je:
- Hoe mensen online naar oplossingen voor mondzorg zoeken
- Welke elementen op jouw website zorgen voor groei
- Dat het verstandig is een duidelijke identiteit te kiezen
Het online zoekgedrag naar oplossingen voor mondzorg
Zoekintentie van de mondzorg vrager
Deze mensen die op jouw website komen hebben dus een zekere zoekintentie. Omdat het natuurlijk jouw doel is om deze mensen aan je praktijk te binden, dienen bepaalde elementen binnen jouw praktijkwebsite aanwezig te zijn om dat te bereiken.
“
Zoekintentie van de mondzorg vrager geeft houvast voor het inrichten van jouw website.
Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de twee onderstaande vragen:
- Tandarts in de buurt
- Doet een kroon zetten pijn
De zoekintentie bij de eerste vraag lijkt vooral gericht op het maken van een afspraak, terwijl de zoekintentie bij de tweede vraag vooral geruststelling lijkt, voor iemand die mogelijk een implantaat gaat of heeft laten zetten.
Deze website elementen zorgen voor groei
Het bovengenoemde voorbeeld zorgt dus voor twee verschillende typen bezoekers op jouw website. Beiden wil je aan jouw praktijk binden.
Dat gaat zo:
- Zorg voor een hoge relevantie door het beantwoorden van de vraag: Zoekt iemand een tandarts in de buurt, dan is het praktisch om op je homepage en contactpagina duidelijk te vermelden in welke regio jouw praktijk is gevestigd. Geef die ander informatie over jullie pijnloze behandeling methoden of nazorg voor de ingreep die de pijn verminderd.
- Wees authentiek door het gebruik van originele foto’s en/of video’s van de tandartsen, assistenten en de praktijk. Vertel iets voor de geschiedenis, eventuele specialismen of kenmerken en laat teamleden aan het woord.
- Zet de websitebezoeker aan tot het nemen van contact met geschikte call-to-actions. Dit kan een belknop zijn of een gebruiksvriendelijk contactformulier.
- Laat patiënten aan het woord over hun ervaringen met jouw praktijk. Dit is nog mooier als het om een specifieke behandeling gaat, bijvoorbeeld het plaatsen van die kroon. Dergelijke social proof wekt vertrouwen bij nieuwe bezoekers.
- En zorg er natuurlijk voor dat je website mobiel in orde is. 70% van jouw potentiële patiënten zoekt immers op een mobiele telefoon naar oplossingen voor mondzorg.
Als je deze elementen goed neerzet op jouw website, dan biedt je de bezoeker een goede gebruikerservaring en geef je antwoord op zijn vraag. Dit zorgt voor een goed converterende website, een die bezoekers regelmatig omzet in nieuwe klanten.
Kies jouw identiteit als tandartspraktijk
Een volgende stap in een nóg betere aansluiting op de vraag van jouw websitebezoekers, is bepalen voor welke doelgroep jij dé specialist bent. Een belangrijke trend in de mondzorg markt is dat behandelingen steeds complexer worden omdat de vraag van bijvoorbeeld ouderen verandert naar meer restauratieve behandelingen en jongeren een slechtere mondgezondheid hebben.
Hier kan je op inspringen door dit duidelijk te communiceren. Ben je bedreven in de behandeling en preventie van parodontitis? Communiceer dan jouw ervaring, behandeling en preventie van ontstoken tandvlees. Ben je bekend met ziektes bij ouderen en de relatie met mondzorg? Vertel waarom jij als praktijk geschikt bent voor deze doelgroep.
Een dergelijke manier van communiceren zorgt voor een betere aansluiting op jouw website bezoekers en een verhoogde kans op contact.
Hoe helpt Medifactor zorgprofessionals bij online marketing?
Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Complete Online Marketing voor Tandartsen
Wij zijn Medifactor Complete online marketing voor tandartsenBinnen de online marketing voor tandartsen en paramedici zijn er vijf tot tien kanalen te onderscheiden om nieuwe cliënten aan te trekken en bestaande cliënten te blijven prikkelen. Medifactor is specialist...
Zo start je jouw eigen tandartspraktijk en werf je online effectief patiënten
Na bloed, zweet, tranen en jaren van studie is het eindelijk zo ver; je mag jezelf tandarts noemen! Je kunt ervoor kiezen om bij een tandartsenpraktijk aan de slag te gaan, maar er zelf een starten is natuurlijk een nog mooiere optie. Om je op weg te helpen hebben we hieronder een aantal punten gezet waar je zeker rekening mee moet houden.
Een gespecialiseerde tandarts website laten maken
Home / Blog / Een gespecialiseerde tandarts website laten maken voor jouw tandartspraktijkEen gespecialiseerde tandarts website laten makenTandartsAuteur: Jerry GrootLeestijd: 10 minJerry Groot - Eigenaar en Verkoopleider De zorg verandert, wij helpen praktijken om...