Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
20 onderwerpen voor een blog over tandheelkunde
In dit artikel lees je:
- Hoe een blog over tandheelkunde eruit ziet
- 20 onderwerpen die op een blog over tandheelkunde relevant zijn
- Over de schijfstructuur en SEO van een blog
Hoe een blog over tandheelkunde eruit ziet
Een blog is een geschikte manier voor mondzorg professionals om uitleg te geven over het vak, klachten, behandelingen en preventie. Aan de vraagzijde van de markt zijn er verschillende doelgroepen. Denk aan mensen die zich willen inschrijven, mensen die informatie willen over een complexe ingreep of zij die met hoge nood naar een spoed tandarts moeten.
Een blog over tandheelkunde is vooral geschikt voor de groep mensen die informatie willen over bijvoorbeeld complexe ingrepen. De variatie en het volume van zoektermen en vragen hierover in Google zijn zeer groot. Dat gaat echt over tienduizenden, zo niet honderdduizenden unieke searches per maand.
Dit zijn allemaal mensen die zich ergens in het 'aankoopproces' bevinden van een dergelijke behandeling. Bij de een kan het langer duren dan bij de ander, maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat jij als mondzorg professional waarde aan hen bieden.
'
'
Een blog over tandheelkunde biedt waarde voor mensen met vragen over complexe ingrepen.
Structuur en SEO voor een blog
Naast de 'kale informatie' dient er nog het een en ander te gebeuren, om de blogs enerzijds goed te kunnen laten ranken door Google en anderzijds prettig leesbaar te krijgen voor de blogbezoeker. Het is aan te raden om een standaard structuur aan te houden en de on-page search engine optimization (SEO dus) goed in te richten.
Prettig leesbaar doe je zo:
- Start het blogartikel met een brede invalshoek over tandheelkunde.
- Zoom in de volgende alinea in op de gestelde vraag.
- Omschrijf vervolgens symptomen, klachten, behandelmethoden en resultaten.
- Sluit af met de kennis en kunde van jouw praktijk
On-page SEO ziet er zo uit:
- Let op het gebruik van relevante vragen en zoektermen
- Gebruik regelmatig tussenkoppen en schrijf zo natuurlijk mogelijk
- Gebruik 'H-tags' en 'alt-teksten' bij koppen en afbeeldingen
- Zorg dat de meta-titels en teksten in het CMS systeem goed zijn ingevoerd.
- Plaats cross-links naar een andere blog op jouw website die relevant is.
- Verwijs met een externe link naar een andere website die relevant is
- Gebruik 500 tot 800 woorden. Meer gaan mensen niet lezen namelijk.
Heb je na het lezen van dit blog nog vragen, neem dan gerust contact met ons op. We schrijven als jaren blogs voor tandartsen en kunnen je van specifiek advies voorzien.
Ontvang gratis 20 onderwerpen voor blogs over tandheelkunde
Vraag hieronder eenvoudig 20 gratis onderwerpen voor blogs over tandheelkunde aan.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Complete Online Marketing voor Tandartsen
Online Marketing voor Mondzorgspecialisten Complete online marketing voor TandartsenBinnen de online marketing voor tandartsen en paramedici zijn er vijf tot tien kanalen te onderscheiden om nieuwe cliënten aan te trekken en bestaande cliënten te blijven prikkelen....
Zo start je jouw eigen tandartspraktijk en werf je online effectief patiënten
Na bloed, zweet, tranen en jaren van studie is het eindelijk zo ver; je mag jezelf tandarts noemen! Je kunt ervoor kiezen om bij een tandartsenpraktijk aan de slag te gaan, maar er zelf een starten is natuurlijk een nog mooiere optie. Om je op weg te helpen hebben we hieronder een aantal punten gezet waar je zeker rekening mee moet houden.
Een gespecialiseerde tandarts website laten maken
Wij zijn Medifactor Professionele tandarts website laten makenDe zorgvraag van mondzorg blijft alsmaar meer verschuiven naar het online landschap. Meer en meer patiënten gaan online op zoek naar een specialist. Jezelf hier representatief opstellen is daarom...