20 onderwerpen voor een blog over tandheelkunde
Laatste update: 13 november 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
20 onderwerpen voor een blog over tandheelkunde
Laatste update: 13 november 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Medifactor
Hoe een blog over tandheelkunde eruit ziet
20 onderwerpen die op een blog over tandheelkunde relevant zijn
Over de schijfstructuur en SEO van een blog
Medifactor
Hoe een blog over tandheelkunde eruit ziet
Een blog is een geschikte manier voor mondzorg professionals om uitleg te geven over het vak, klachten, behandelingen en preventie. Aan de vraagzijde van de markt zijn er verschillende doelgroepen. Denk aan mensen die zich willen inschrijven, mensen die informatie willen over een complexe ingreep of zij die met hoge nood naar een spoed tandarts moeten.
Een blog over tandheelkunde is vooral geschikt voor de groep mensen die informatie willen over bijvoorbeeld complexe ingrepen. De variatie en het volume van zoektermen en vragen hierover in Google zijn zeer groot. Dat gaat echt over tienduizenden, zo niet honderdduizenden unieke searches per maand.
Dit zijn allemaal mensen die zich ergens in het 'aankoopproces' bevinden van een dergelijke behandeling. Bij de een kan het langer duren dan bij de ander, maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat jij als mondzorg professional waarde aan hen bieden.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
“Een blog over tandheelkunde biedt waarde voor mensen met vragen over complexe ingrepen.”
-Medifactor-
Medifactor
Structuur en SEO voor een blog
Naast de 'kale informatie' dient er nog het een en ander te gebeuren, om de blogs enerzijds goed te kunnen laten ranken door Google en anderzijds prettig leesbaar te krijgen voor de blogbezoeker. Het is aan te raden om een standaard structuur aan te houden en de on-page search engine optimization (SEO dus) goed in te richten.
Prettig leesbaar doe je zo:
- Start het blogartikel met een brede invalshoek over tandheelkunde.
- Zoom in de volgende alinea in op de gestelde vraag.
- Omschrijf vervolgens symptomen, klachten, behandelmethoden en resultaten.
- Sluit af met de kennis en kunde van jouw praktijk
On-page SEO ziet er zo uit:
- Let op het gebruik van relevante vragen en zoektermen
- Gebruik regelmatig tussenkoppen en schrijf zo natuurlijk mogelijk
- Gebruik 'H-tags' en 'alt-teksten' bij koppen en afbeeldingen
- Zorg dat de meta-titels en teksten in het CMS systeem goed zijn ingevoerd.
- Plaats cross-links naar een andere blog op jouw website die relevant is.
- Verwijs met een externe link naar een andere website die relevant is
- Gebruik 500 tot 800 woorden. Meer gaan mensen niet lezen namelijk.
Heb je na het lezen van dit blog nog vragen, neem dan gerust contact met ons op. We schrijven als jaren blogs voor tandartsen en kunnen je van specifiek advies voorzien.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Medifactor
Uw strategisch en digitaal partner
Medifactor
Ontvang gratis 20 onderwerpen voor blogs over tandheelkunde
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.