SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO voor jouw zorgpraktijk

Sterke vindbaarheid voor zorgvragers met relevante content

Technisch fundament voor een zichtbare website

Lokaal goed bereikbaar met Google My Business

test

Waarom SEO?

Hoe zoekmachineoptimalisatie voor zorgpraktijken werkt

Goed zichtbaar

Jouw website herkenbaar voor Google
én voor de zorgvrager

Hoge relevantie

Wij weten wat voor Google relevant is en
wat de zorgvrager zoekt

Duurzaam fundament

Unieke combinatie van medische kennis,
SEO techniek én de zorgvraag

Relevante content

Sterke vindbaarheid

Relevante, medische content die de zoekopdracht van de zorgvrager beantwoord. Dit zorgt voor een sterke vindbaarheid van jouw website.

Dagelijks worden miljoenen termen en vragen ingevoerd in de zoekbalk van Google die betrekking hebben op een zorgvraag. Google kent een groot aantal factoren waarop een website beoordeeld wordt. Twee zeer belangrijke factoren zijn omvang en relevantie.

In de afgelopen jaren hebben wij voor tientallen zorgpraktijken de website groter gemaakt met informatieve, medische artikelen die betrekking hebben op de zoekopdrachten van zorgvragers. Google beloond de relevantie voor de praktijkwebsites. Het resultaat is keer op keer sterk groeiende vindbaarheid van de praktijkwebsite voor zorgvragers die zij kunnen helpen.

Work, work, work...

Onze cases

Resultaten die wij behaald hebben voor onze opdrachtgevers.

Technisch fundament

Technisch fundament voor een website

Naast omvang en relevantie is de interne structuur van jouw website belangrijk.

Het moet voor zowel Google als de zorgvrager duidelijk zijn waar jouw website over gaat. Zo is het belangrijk dat binnen het programma Google Search Console een sitemap wordt ingevoerd. Dit is de plattegrond van je website waardoor het voor Google makkelijker wordt om jouw website te herkennen.

Daarnaast is het verstandig om onderwerpen te groeperen. Als over een behandelmethode meerdere artikelen worden geschreven, dienen deze naar elkaar te verwijzen, omdat dit relevant is voor de lezer. En zo zijn er tientallen factoren die het technische fundament van jouw praktijkwebsite versterken.

Google My Business

Lokaal goed bereikbaar met Google My Business

Met Google My Business zorg je voor een optimale bereikbaarheid voor lokale zorgvragers.

Je Google My Business profiel is het vak aan de rechterzijde op een laptop of die handige informatie direct onder de zoekbalk op een smartphone. Je kan dit beschouwen en benutten als “mini-website”. Het biedt de mogelijkheid voor directe route-planning, mailen of bellen met jouw praktijk en het lezen van reviews van andere cliënten. Daarnaast kan je foto’s en informatieve posts plaatsen over actualiteiten van jouw praktijk. Een frequenter en beter gebruik van jouw Google My Business profiel versterkt de waardering van Google voor jouw website.

Geweldig team dat zeer professionele service biedt. Super blij met het werk dat ze voor ons bedrijf doen.

Travis Corcoran – Eigenaar Topchiro

Deze bedrijven gingen u voor

Wij staan voor u klaar

Een winnende strategie begint altijd bij een doordachte analyse.

Jordy Groot

Projectmanager
jordy@medifactor.nl

Jelle Wingens

Webdesigner & developer
jelle@medifactor.nl

Gert-Jan Nieuwenhuis

Online Marketing Consultant
gertjan@medifactor.nl

Overige diensten

Bekijk wat wij nog meer voor u kunnen betekenen