Home / Blog / Online marketing voor podologen: hoe trek je meer cliënten aan

Online marketing voor podologen: hoe trek je meer cliënten aan

Podotherapeut

Auteur: Jorg Gabriels
Leestijd: 5 min

Jorg Gabriels

Jorg Gabriels – Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Online marketing voor podologen: hoe trek je meer cliënten aan

In dit artikel lees je :
– Welke mogelijkheden online marketing biedt
– Welke vormen van online marketing er zijn voor podologen / podotherapeuten
– Hoe je jouw online marketing meetbaar maakt

Wat kan online marketing voor podologen betekenen?

Als podoloog ben je niet alleen bezig met het behandelen van de klachten van de voet, maar ook klachten zoals knie-, rug- en heuppijn (die hun oorzaak ter hoogte van de voet vinden) behoren tot het werkveld. Zo kan je als podoloog of podotherapeut helpen met
– Het aanmeten of bijstellen van podotherapeutische zolen
– Het modelleren of bewerken van (teen)ortheses
– Het toepassen van sporttapetechnieken
– Het behandelen van hielspoor of andere voetproblemen
– Het geven van voorlichting en adviezen om voetproblemen te verminderen

Om meer cliënten binnen je werkveld als podoloog of podotherapeut aan te trekken is online marketing een geschikte manier. Hierbij is het belangrijk dat je jouw identiteit naar buiten brengt en daarmee de potentiële doelgroep aanspreekt. Zij hebben namelijk een bepaalde behoefte, bijvoorbeeld last van hun achillespees. Met de behoefte gaan zij op zoek naar iemand die hen daarbij kan helpen. Door je online marketing goed geregeld te hebben ben jij zichtbaar voor deze potentiële cliënten en kunnen zij contact opnemen met jou.

Welke vormen van online marketing zijn geschikt voor podologen en podotherapeuten?

Mensen die ergens last van hebben zullen vaak op Google gaan zoeken naar de oorzaak en de behandeling van de oorzaak. Zij zullen minder getriggerd worden door advertenties op social media, zoals bijvoorbeeld Instagram of Facebook. Dit komt doordat zij, bij het vertoond krijgen van de advertentie, hoogstwaarschijnlijk (nog) nergens last van hebben en daarom niet aangezet worden tot contact opnemen. Zodra zij wel ergens pijn krijgen, zullen zij dan ook zelf actief op zoek gaan naar de verhelping ervan. Om deze reden is de aanwezigheid op Google een effectieve manier om jouw praktijk onder de aandacht te brengen. De zorgvrager zal namelijk via Google op zoek gaan naar een antwoord op hun vraag.

Google is een geschikte manier om jouw identiteit als podoloog of podotherapeut naar voren te brengen.

Wat is belangrijk bij online marketing?

Zodra je online marketing in gaat zetten, is het belangrijk om jezelf af te vragen wat jouw (potentiële) cliënten activeert. Denk hierbij bijvoorbeeld aan waar zij naar op zoek zijn in Google: is dit pijn aan de hak of bijvoorbeeld last van mijn peesplaat? In veel gevallen zal het eerste de meest gezochte term zijn, omdat veel mensen niet weten wat een peesplaat is. Verplaats je daarom goed in je potentiële cliënten wanneer jij online marketing in gaat zetten. Bij Medifactor hebben wij dit al voor tientallen praktijken succesvol gedaan en weten wij daarom wat werkt en wat minder goed werkt.

Marketing podoloog

Jouw bedrijf via Google onder de aandacht brengen

Google heeft twee verschillende manieren om jouw aanwezigheid kenbaar te maken: organisch en betaald. Organisch houdt in dat je als bedrijf niet doorlopend hoeft te betalen om aanwezig te zijn binnen Google. Dit is een ander verhaal bij de betaalde kant van Google: zodra je stopt met betalen is jouw advertentie niet meer vertoond binnen Google. Het verschil zit hem dan ook in de positie binnen Google. De betaalde vorm (Google Ads) zorgt ervoor dat als je dit goed inricht en voldoende budget beschikbaar stelt, dat je als eerste bovenaan in Google komt te staan. Bij de organische voor (Blogs / SEO) worden jouw resultaten vertoond na de betaalde advertenties en de Google My Business sectie. In beide vormen zitten zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Wat wij als zorgprofessionals door de jaren gemerkt hebben, is dat een combinatie van beide de meest geschikte vorm is van online marketing binnen Google, dus ook voor podologen / podotherapeuten zoals jij.

Monitoren wat er met jouw praktijk gebeurt

Wanneer je jouw bedrijf binnen Google zichtbaar gemaakt hebt, door bijvoorbeeld Google My Business in te richten, te adverteren met Google Ads en Medische Blogs te plaatsen kun je meten hoe jouw online marketing impact maakt binnen jouw bedrijf. Zo kun je met Google Analytics meten in welke mate jouw blogs en advertenties getoond worden en hoe vaak er op de link geklikt wordt. Door continu te blijven meten weet je wat jouw potentiële cliënten drijft en kun je hierop in spelen. Op deze manier kun je de activiteit van jouw praktijk en advertenties bijsturen en daarmee nog betere resultaten behalen. Hierdoor zal je gaan merken dat er een nieuwe stroom aan cliënten zich zal gaan inschrijven waardoor de omzet zal toenemen, en heel eerlijk, wie wil dat nou niet?

Wat kan Medifactor voor jou betekenen?

Wij hebben jarenlange ervaring binnen de zorgmarketing en weten daardoor precies hoe zorgvragers zich bewegen en wat hen motiveert, zo ook binnen de markt van podologen en podotherapeuten zoals jij. Aarzel daarom vooral niet en neem eens contact met ons op zodat wij kunnen laten zien wat wij voor jou kunnen betekenen!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Wil je hoger in Google komen?

Vul het formulier in en ontvang binnen 24 uur reactie.

    +31(0)20 – 7005538

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen