Jerry Groot – Eigenaar en Verkoopleider
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Meer (Online) Marketing Voor Fysiotherapeuten
In dit artikel leer je:
- Dat veel mensen op internet zoeken naar verschillende fysiotherapie vormen
- Welke trends daarin zichtbaar zijn
- Wat voor marketing methodes jij als fysiotherapeut kan inzetten om deze mensen te bereiken
In augustus 2019 stelt de Rabobank vast dat Fysiotherapeuten meer aan marketing moeten doen om de vraag te sturen. Door dubbele vergrijzing, toename van chronisch zieken en verschuiving van behandeling naar preventie zullen Fysiotherapeuten die zich richten op geriatriefysiotherapie, oncologiefysiotherapie en kinderfysiotherapie in de toekomst het beste presteren.
Om dit te toetsen bekijken wij in dit artikel de zoekvolumes van deze 3 fysiotherapie vormen per maand in Google over de periode januari 2018 – juli 2020 in Nederland. Het gaat hier om het aantal keer per maand dat dit als specifiek zoekwoord invoert. Variaties hiervan zijn niet meegenomen. De volumes op de onderwerpen liggen dus nog hoger.
“
In augustus 2019 stelt de Rabobank vast dat Fysiotherapeuten meer aan marketing moeten doen om de vraag te sturen.
Geriatrie Fysiotherapie
Oncologie Fysiotherapie
Kinderfysiotherapie
Hoe kom je in Contact met deze Mensen om hen te Helpen?
zaken belangrijk:
- Je moet potentiële cliënten uitgebreid informeren over jouw methoden
- Je moet goed zichtbaar zijn in de zoekmachines
Omdat het voor deze therapievormen om het behandelen van complexe klachten gaat, willen mensen uitgebreid kunnen lezen hoe je hen kunt helpen. Om mensen goed te informeren moet je hen vertellen over jouw ervaringen, waarom je goed in staat bent hen te helpen en het “bewijs” leveren aan de hand van praktijkvoorbeelden. Dit kunnen cases zijn van patiënten waarin uitgebreid beschreven wordt wat de problematiek was, hoe de behandelingen zijn verlopen en wat het resultaat was. Een quote of testimonial waarbij jouw cliënt in een korte stuk tekst over hun positieve ervaring vertelt is sterk bewijs.
Marketing kansen voor gezondheidsprofessionals
Met zowel ervaring in de zorg als in online marketing, zijn wij de perfecte partner om jouw praktijk bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Al zes jaar helpen wij tientallen tevreden klanten vanuit ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk contact, meedenken met onze klanten en vernieuwende ideeën maken ons de ideale partner voor jouw als ondernemer in de zorg.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Complete online marketing voor fysiotherapeuten
Binnen de online marketing voor fysiotherapeuten en paramedici zijn er vijf tot tien kanalen te onderscheiden om nieuwe cliënten aan te trekken en bestaande cliënten te blijven prikkelen.
Zo start je jouw eigen fysiotherapiepraktijk en werf je cliënten met online marketing
Een eigen fysiotherapiepraktijk starten; iets waar je wellicht altijd al van gedroomd hebt. Gaat jouw wens snel in vervulling komen? Dan zijn er uiteraard een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden om dit om een succes te laten worden.
Een gespecialiseerde website laten maken voor jouw fysiopraktijk
Website laten maken FysiopraktijkLaatste update: 6 september 2024 Auteur: Medifactor Blog geschreven door Jerry Groot:Sales en Marketing expert voor fysiotherapieWebsite laten maken FysiopraktijkLaatste update: 6 september 2024...