Home / Blog / SEO voor chiropractors: zo trek je zorgvragers naar jouw website

SEO voor chiropractors: zo trek je zorgvragers naar jouw website

Chiropractor

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

SEO voor chiropractors: Zo trek je zorgvragers naar jouw website

In dit artikel lees je:

  • Hoe SEO voor chiropractors eruit ziet
  • Twee typen SEO die je als chiropractor direct kan toepassen
  • Hoe jij jouw SEO-strategie bepaald

SEO voor chiropractors

Omdat nog steeds 90% van alle mensen die in Google naar antwoorden zoekt, deze bij de organische resultaten probeert te halen, is investeren in de SEO van jouw website heel belangrijk. Als we dit vertalen naar de enorme groei van chiropractie en gezondheidsklachten gerelateerde zoektermen en vragen de afgelopen jaren in Google, dan luidt één simpele conclusie: Investeren in SEO is voor chiropractoren héél lucratief. 

Dit heeft de volgende redenen: 

  • Honderdduizenden mensen zoeken in Google maandelijks naar een chiropractor
  • Miljoenen mensen stellen in Google vragen over lichamelijke klachten 
  • Weinig chiropractors hebben hun website, SEA en SEO echt goed voor elkaar 

Enerzijds hebben we het over het benutten van een enorm marktpotentieel. Anderzijds over het versterken van jouw concurrentie positie. Het aantal chiropractors en met name ook 1-mans praktijken neemt de laatste jaren dan ook toe. 

Omdat nog steeds 90% van alle mensen die in Google naar antwoorden zoekt, deze bij de organische resultaten probeert te halen, is investeren in de SEO van jouw website heel belangrijk.

On-page SEO voor jouw chiropractie website

Aan de basisstructuur van jouw website moet Google goed kunnen zien dat jij een chiropractie kliniek bent. En natuurlijk moet dat voor jouw bezoekers ook duidelijk zijn. Omdat SEO een paar honderd datapunten heeft, beperken wij ons in dit artikel tot een aantal basics die in ieder geval goed moeten zijn ingericht.

  • Laat op een natuurlijke wijze termen en vragen over chiropractie, lichamelijke klachten en preventie die men gebruikt, terugkomen in de teksten op je website. 
  • Zorg ervoor dat koptitels en subtitels worden voorzien van H1 H2 of H3 tags in de code van de website. Zo kan Google ze nog beter herkennen. 
  • Gebruik externe links naar websites als https://www.nca.nl/ om te laten zien dat je een zekere autoriteit voor chiropractie hebt, zowel voor Google al de bezoeker. 
  • Zorg dat de URL van je pagina aansluit op de inhoud en gebruik relevante zoektermen.

Blogs voor chiropractors

Bij het bouwen van een website zijn de voorgenoemde handelingen meestal eenmalig. Je zet immers je website graag in één keer goed neer. En dan is het wachten tot Google de website gaat ranken. Wij krijgen dan regelmatig te horen dat het zo lang duurt voor dat er bezoekers komen (als je bijvoorbeeld geen bezoekers aantrekt met Google Ads). 

Meer bezoekers aantrekken uit die groep van 90% kan als je ervoor zorgt dat jouw website meer gaat opvallen voor mensen die vragen hebben over chiropractie, nekklachten, rugpijn of andere onderwerpen die voor hen relevant zijn en waar chiropractie een oplossing kan bieden. 

Hierbij een kleine greep uit de enorme poel vragen die een chiropractor prima kan beantwoorden en waar hij waarde kan leveren: 

  • Wat is het verschil tussen een fysiotherapeut en chiropractor? 
  • Wat doet een chiropractor bij hernia? 
  • Wat te doen bij acute nekpijn? 

Wanneer je consequent blogartikelen toevoegt aan je website, wordt jouw website groter, beter zichtbaar én relevanter voor de vragen die jij beantwoord. 

SEO voor chiropractors: Zo trek je zorgvragers naar jouw website

Google Search Console en Ahrefs

Twee van de belangrijkste tools die wij gebruiken om de vast te stellen of de SEO werkzaamheden enerzijds qua onderwerpen goed werkt en anderzijds op technisch vlak door Google goed beoordeeld wordt, zijn Google Search Console en Ahrefs.

In Ahrefs kunnen wij de vragen en zoektermen over pijnen, aandoeningen en klachten over het volledige internet zien. Dat geeft een goede indicatie of het zinvol is om ergens over te schrijven en hoeveel je over moet schrijven.

Google Search Console is een software programma wat de harde data van jouw website meet. Je kan er zien hoe Google jouw website ziet en leest, op welke woorden jouw website vertoont wordt en welke pagina’s het meest relevant zijn.

Medifactor is SEO expert voor Chiropractors

We hebben inmiddels tientallen websites voor chiropractors gemaakt. Ook hebben wij voor hen net zoveel Google Ads campagnes beheerd en hebben wij letterlijk honderden blogs geschreven voor deze websites.

Wij weten daarom precies hoe je SEO doet voor een chiropractie website. Wij kunnen jou als chiropractor ook helpen om keuzes te maken in de koers die je vaart. Mogelijk heb je een specialisatie of voorkeur voor de manier waarop je werkt, of wil je focus op een paar typen lichamelijk klachten.

Door de unieke combinatie van medische kennis, specifiek chiropractische kennis én kennis van het internet en zorgvrager weten wij precies wat wij moeten doen om de SEO optimaal voor jou te laten werken.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen