Home / Blog / De beste Google Ads tekstadvertenties voor chiropractors

De beste Google Ads tekstadvertenties voor chiropractors

Chiropractor

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 3 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

De beste Google Ads tekstadvertenties voor chiropractors

In dit artikel lees je: 

  • Hoe Google Ads voor chiropractors werkt 
  • Een aantal voorbeelden van tekstadvertenties die werken 
  • De onderdelen die een tekstadvertentie succesvol maken

Hoe Google ads voor chiropractors werkt

Google ads tekstadvertenties zijn zeer geschikt voor chiropractors om in te zetten voor meer klanten. Door de toegenomen populariteit van chiropractie de afgelopen jaren, zijn ook de zoekvolumes van zoektermen in Google over chiropractie enorm gestegen. 

Mensen zijn dus actief en specifiek op zoek naar een chiropractor. Wanneer zij dit bij Google invoeren en jij staat bij de eerste drie advertenties, is er een grote kans dat ze op jouw advertentie klikken. 

De klik op deze advertentie brengt mensen naar jouw website. Daar kunnen ze vervolgens contact met jou nemen en het liefst natuurlijk direct een afspraak maken. Het klikken op jouw advertentie kost geld. Dit varieert van €0,50 per klik in landelijke gebieden tot €2,00 per klik in het centrum van grote steden.

Mensen zijn op Google specifiek en actief op zoek naar een chiropractor

Voorbeeld van een effectieve tekstadvertentie

Na het invoeren van “chiropractor + plaats” door een groep mensen, wordt jouw advertentie soms wel en soms niet vertoond. Dit noemen we het vertoningspercentage. Van dit aantal vertoningen zal een kleine groep mensen ook daadwerkelijk klikken op jouw advertentie. Dit noemen we de click-through-rate, CTR% in het kort. 

De norm voor een goed presterende advertentie in de markt is een CTR van 3% tot 7%. En van die bezoekers neemt dan weer ca 2% tot 5% daadwerkelijk contact voor een afspraak. Dit noemen we het conversie percentage. 

Er zijn tientallen varianten en datapunten die het maken dat een advertentie én vaak genoeg vertoond wordt én vaak genoeg aangeklikt wordt. Denk aan klikprijzen, concurrentie, tijden, de kwaliteit van websites en meer. In dit artikel bespreken we de advertentie zelf; Het zichtbare resultaat en hoe deze is opgebouwd. En welke factoren een effectieve advertentie maken.

Chiropractie zoeken

Opbouw van een effectieve tekstadvertentie

Naast “advertentie” staat de url van de pagina waar de advertentie naartoe leidt. Je ziet een blauwe titel en daaronder één, twee of drie advertentieregels. Ook kunnen specifieke linkjes worden vertoond naar andere delen van jouw website. 

Een effectieve advertentie is relevant voor de zoekintentie van de zorgvrager. Zorg er dus voor dat het ingevoerde zoekwoord “chiropractor” ook terugkomt in jouw advertentie. Bovendien wordt dit woord dikgedrukt zodra het letterlijk in de advertentieregels staat. Dan valt het dus nog meer op. 

Ook raden wij aan “unique selling points” te benoemen. Dit hoeven geen ingewikkelde zaken zijn. Ruime openingstijden en het noemen van specialisaties kunnen een voorkeur creëren voor jouw advertentie boven die van anderen. 

Ook dien je mensen aan te zetten tot actie, door ze bijvoorbeeld luidt en duidelijk te vragen om een afspraak te maken of contact met jou op te nemen. Meldt daarbij dat ze binnen 24 of 48 terecht kunnen voor een behandeling. Dat kan extra aantrekkelijk zijn voor mensen met acute pijn. Zo combineer je een unique selling point met een call-to-action. 

En Wanneer Je Hoofdletters Gebruikt, Blijven Mensen Gemiddeld Nét Iets Langer Naar Je Tekst Kijken. En In Die Tijd Wordt Jouw Advertentie Nét Iets Beter Gelezen Dan Een Andere Advertentie.

Google Ads voor chiropractors door Medifactor

We hebben voor tientallen chiropractors geadverteerd met Google Ads. We weten daarom wat er goed werkt en wat je juist niet moet doen. Ook hebben wij veel data en kennis verzameld over waar een goede website aan moet voldoen als mensen eenmaal op jouw advertentie hebben geklikt. 

Google ads is een zeer effectief, geschikt en winstgevend middel om nieuwe cliënten voor jouw chiropractie praktijk te werven. De totale kosten van één aanmelding variëren tussen de €15 en €30 per stuk, afhankelijk van in welk deel van het land je praktiseert. Eén geïnvesteerde euro in Google Ads levert een chiropractor dus het tienvoudige of zelfs meer op. 

Neem contact met ons op als je binnen een paar maanden een vollere agenda wil!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor