Home / Blog / Verbeter je Google posities voor oefentherapie mensendieck

Verbeter je Google posities voor oefentherapie mensendieck

Oefentherpeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Verbeter je Google posities voor oefentherapie mensendieck

In dit artikel lees je: 

  • Wat goede Google posities voor een oefentherapeut doen 
  • Op welke klachten mensen zoeken waarbij een oefentherapeut kan helpen 
  • Hoe je voor een blijvende stroom relevante bezoekers zorgt

Kansen voor oefentherapie in Google

Oefentherapeuten zijn nog niet zo sterk vertegenwoordigd binnen Google. Een aantal steekproeven op het zoekwoord “oefentherapie” in Google leveren een enkele moderne praktijk – qua website dan – en een aantal oudere praktijken op, maar vooral verenigingen, wikipedia en een verzamelwebsite voor praktijken. 

Met 1500 oefentherapeuten in Nederland en een groeiende interesse – op basis van Google Searches dan – naar oefentherapie cesar mensendieck, kunnen we zeggen dat hier kansen liggen voor oefentherapeuten die zich op pagina 1 van Google willen presenteren.

Goede Google posities voor oefentherapie

Een plek tussen de zoekresultaten op pagina 1 van Google levert jou bezoekers op. En als de informatie op jouw website goed aansluit op de informatiebehoefte, dan is er een goede kans dat er contact met jou wordt gezocht. Een “goede kans” in website en Google termen betekent 1% a 3%. 

Hoe bewerkstellig je dit voor oefentherapie? Je kan in jouw paramedische praktijk een oefentherapeut in dienst hebben, of zelfs een volledige oefentherapie praktijk hebben. Voor beiden geldt dat jouw website een zekere mate van relevantie en autoriteit moet hebben voor het onderwerp wanneer mensen zoekwoorden invoeren. 

Mensen zijn op Google specifiek en actief op zoek naar een oefentherapeut.

Voorbeelden van oefentherapie zoekwoorden

Die relevantie en autoriteit bereik je door regelmatig blogposts te plaatsen op jouw website. Denk aan 1 a 2 keer per maand. Deze blogs moeten goed uitgebreid ingaan op de zoektermen en vragen die worden gesteld. Dus ergens tussen de 500 en 1000 woorden. Autoriteit kweek je natuurlijk niet met een paar regels tekst. 

Welke vragen zijn er voor oefentherapeuten te behandelen? Hierbij enkele suggesties: 

  • wat doet een oefentherapeut mensendieck 
  • oefentherapie bij schouderaandoeningen 
  • oefentherapie bij scoliose 
  • verschil oefentherapie cesar en fysiotherapie 
  • verschil oefentherapie en ergotherapie 
  • oefentherapie bij hyperventilatie 

Deze mensen oriënteren zich dus in de hulp die een oefentherapeut kan bieden. Als jij over een langere periode van tijd consequent blogs blijft toevoegen op jouw website, zal Google jouw website steeds vaker en beter associëren met deze vragen. 

Na een half jaar krijg je de eerste bezoekers en na een jaar ga je ook echt de eerste nieuwe klanten. Reken maar uit hoeveel bezoekers je nodig hebt als 1% a 3% ook echt contact met je legt.

Voorbeeld blogs voor oefentherapie

Onderstaande blog gaat over chronische hyperventilatie en hoe oefentherapie daarbij kan helpen. Voor deze therapeut schrijven wij nu een half jaar één blog per maand. Zoals je ziet duurt het even voordat dat ene artikel goed wordt opgepakt, maar daarna zet de stijging ook goed in.

Oefentherapie mensendieck
Oefentherapie blog

Hieronder zie je het overzicht van alle blogs op deze website. Hoe meer blogs je plaatst, hoe meer bezoekers elke blog aantrekt.

Blog oefentherapie

Ben jij oefentherapeut en wil je hoger in Google komen?

We luisteren graag naar wat jouw doelstellingen en identiteit zijn. Er is een grote kans dat voor jouw website winst te halen in een betere Google posities. We kunnen aan de hand van data samen met jou vaststellen hoe we het beste kunnen inzetten op het aantrekken van bezoekers voor een bepaald klachtenbeeld in combinatie met oefentherapie. 

Zoals we al melden aan het begin van dit artikel, oefentherapie cesar mensendieck is nog maar heel matig vertegenwoordigd in Google. Als jij consequent inzet op hoogwaardige content, dan bied jij jouw klantengroep hoge waarde voor een lange tijd. 

Wij horen graag wanneer je hiermee wil beginnen!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen