Home / Blog / 10 titels voor blogs over Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

10 titels voor blogs over Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

Oefentherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

10 titels voor blogs over Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

In dit artikel lees je: 

  • Hoe blogs voor oefentherapeuten werken 
  • 10 titels waarover je direct kan schrijven
  • Hoe de schijfstructuur en SEO van een blog in elkaar zit

Hoe blogs voor oefentherapeuten werken

Met het schrijven van blogs kan je als oefentherapeut op een educatieve en informerende manier inzage geven in beweeggedrag en houdingsklachten. Er worden over de klachten die ontstaan door bewegen en houding, namelijk enorm veel vragen gesteld in Google. 

Om je blogs relevant en aantrekkelijk te maken voor mensen om ze te lezen (en ze daarvoor überhaupt aan te laten klikken in Google) zijn er voor oefentherapeuten twee belangrijke invalshoeken: Blogs over vragen die worden gesteld in relatie tot oefentherapie en blogs over vragen die een klacht omschrijven, waar niet direct een link met oefentherapie is.

Twee invalshoeken voor blogs

Zo heb je enerzijds een groep mensen die zijn klacht kent en kennelijk al weet dat ze daarvoor naar een oefentherapeut moeten of willen. Enkele voorbeelden van vragen die zij in Google stellen zijn: 

  • Oefentherapie na hernia operatie 
  • Mensendieck therapie bij rugklachten 
  • Wanneer helpt cesar therapie 

Anderzijds zijn er mensen die informatie willen over een klacht, maar nog niet weten dat oefentherapie hulp kan bieden: 

  • Hoe omgaan met hyperventilatie 
  • Wat kun je doen aan spierspanningshoofdpijn 
  • Wat te doen bij bekkenklachten zwangerschap 

Beiden soort vragen duiden op een duidelijk informatie- en zorgbehoefte, zoals je ziet. In principe zijn deze vragen al specifiek genoeg om er per stuk een heel blogartikel aan te wijden.

Over klachten door houding en bewegen worden veel vragen gesteld in Google.

10 blogtitels die je direct kan schrijven

Net zoals de bovengenoemde zes vragen, komen onderstaande vragen rechtstreeks uit Google. Dit zijn vragen die letterlijk zo worden ingevoerd in de Google zoekbalk. Hier zit dus zo’n specifieke informatiebehoefte achter dat het bijna een kwestie is van gewoon beantwoorden. 

Dat antwoord dient natuurlijk wel aan bepaalde regels te voldoen, die we zoekmachineoptimalisatie noemen. We sluiten dit artikel daar zometeen mee af. 

  • Verschil oefentherapie en fysiotherapie
  • Wanneer oefentherapie bij zwangerschap
  • Helpt mensendieck therapie bij rugklachten 
  • Mensendieck therapie bij reuma
  • Cesartherapie bij hernia 

  • Hoe omgaan met copd
  • Ademtherapie voor paniekaanval 
  • Moeite met inslapen en doorslapen wat doen 
  • Hoe valpreventie aan oude mensen geven 
  • Revalidatie na een cva
Blog idee oefentherapie

De regels voor een goede blog structuur

Naast het beantwoorden van vragen en het bieden van relevante informatie, die je dus rekening te houden met de regels van Google. Doe dit goed en de kans dat jouw blog hoog in de zoekresultaten terecht komt wordt groter.

En dat betekent meer lezers. En om aan de verwachtingen van die lezers te voldoen, geldt ook een set regels. 

Er zijn tientallen zoekmachine-optimalisatie criteria die opgaan voor blogs en websites in brede zin. Als je onderstaande lijst aanhoudt, dan kom je een heel eind. 

Prettig leesbaar voor de lezer doe je zo: 

  • Leidt je blog in met een brede benadering van het klachtenbeeld. 
  • Zoom in de volgende alinea in op de gestelde vraag. 
  • Omschrijf vervolgens symptomen, klachten, de therapie en resultaten ervan 
  • Sluit af met de ervaring en expertise van jouw praktijk en therapeuten 

Zoekmachine optimalisatie voor Google gaat als volgt: 

  • Let op het gebruik van relevante vragen en zoektermen 
  • Gebruik regelmatig tussenkoppen en schrijf zo natuurlijk mogelijk 
  • Gebruik “H-tags” en “alt-teksten” bij koppen en afbeeldingen 
  • Zorg dat de pagina er in de Google zoekresultaten goed omschreven uitziet (de meta -titel en tekst) 
  • Verwijs in je tekst met cross-links naar een andere blog op jouw website die relevant is 
  • Verwijs met een externe link naar een andere website die relevant is 
  • Gebruik 500 tot 800 woorden. Meer gaan mensen niet lezen namelijk.

Na het lezen van dit blog, zou je een goed beeld moeten hebben van hoe je een blog voor een oefentherapie praktijk moet schrijven. 

Het blijft natuurlijk niet alleen bij schrijven. Het is strategie bepalen en vervolgens consequent blogs blijven toevoegen aan je website. En dan moet het ook nog eens in een aantrekkelijke design worden geplaatst. 

Blog Marketing voor eerstelijns zorgpraktijk is onze core-business. Mochten we je ergens bij kunnen helpen, dan zijn wij altijd bereikbaar voor vrijblijvende advies. 

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen

Blogmarketing voor Oefentherapeuten

Blogmarketing voor Oefentherapeuten

Home / Blog / Blogmarketing voor Oefentherapeuten Blogmarketing voor OefentherapeutenOefentherapeutAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te...

Lees meer