Home / Blog / Blogmarketing voor Oefentherapeuten

Blogmarketing voor Oefentherapeuten

Oefentherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Blogmarketing voor Oefentherapeuten

In dit artikel lees je: 

  • Wat blog marketing is en wat het oplevert 
  • Hoe je dit als oefentherapeut moet doen 
  • Wat de beste aanpak is voor blogmarketing bij Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

Wat is blog marketing en wat levert het op?

Als therapeut of praktijkhouder oefentherapie cesar/mensendieck, help je mensen om te gaan met een grote diversiteit aan klachten die ontstaan door verkeerd beweeggedrag. Over de klachten waarin zich dit manifesteert, worden in Google legio vragen gesteld. 

Denk hierbij aan vragen over ademhalingsklachten, chronische pijn, bekkenklachten, moeite en pijn bij lang zitten, hoofdpijn- en spanningsklachten en meer. De lijst met vragen is eindeloos en de zoekvolumes zijn hoog. 

Dit zijn allemaal potentiële cliënten voor de oefentherapeut die, wanneer hij relevante informatie biedt op zijn website en deze vragen goed beantwoord, deze mensen naar zijn website kan trekken. En die vragen beantwoord je in blogs.

Hoe stel je als Oefentherapeut een goede blog samen?

Het doel van een goede blog is dat je voor een bepaald type zorgvraag of klacht, bezoekers naar je website trekt. Daarvoor zijn twee zaken belangrijk: Focus en consistentie. Anders verwoord, kies één of enkele typen klachten en schrijf daar regelmatig een blog over. 

Doe dit vooral ook op basis van gebruikte zoektermen en vragen in Google. Hiervoor zijn zoekwoorden tools beschikbaar. Je kan ook kijken welke blogs en websites van andere paramedische praktijken goed scoren in Google op het type klacht wat je voor ogen hebt. En de blogs dan beter maken. 

In Google worden bijvoorbeeld veel vragen gesteld over hyperventilatie. Neem per blog steeds één invalshoek en schrijf daar 600 tot 800 woorden over. Bijvoorbeeld 1 blog over het verschil tussen chronische en acute hyperventilatie. En daarna weer 1 blog over hoe je paniekaanvallen kan handelen met de juiste ademhaling.

In Google wordt er een legio aan vragen gesteld die relatie houden met beweegklachten.

Hoeveel websitebezoekers krijg je hiermee?

Dit is afhankelijk van hoeveel en hoe vaak je schrijft. Ook het ene onderwerp wordt weer veel sneller opgepakt door het algoritme van Google dan het andere. Blogmarketing is sowieso iets van de lange termijn: Je zal er de eerste 6 maanden qua nieuwe aanmeldingen bijvoorbeeld niets van merken. 

In de data achter je website zal je wel het een en ander zien gebeuren. Met een programma als Google Search Console kan je goed zien óf en hoe vaak jouw blogs in Google worden vertoond op bepaalde zoektermen en vragen. 

Daar zal je ook zien dat naarmate je meer blogs toevoegt, het aantal vertoningen ervan zal toenemen. En uiteindelijk leveren vertoningen natuurlijk bezoekers op. Ongeveer 1% van de websitebezoekers uit blogs neemt contact op met de zorgpraktijk. Dit klinkt wat laag, maar is in internettermen heel redelijk.

Beste aanpak in blogmarketing voor Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

De hoofd rekenaars onder ons hebben al vastgesteld dat je dus wel honderden, zo niet duizenden bezoekers per periode (bijvoorbeeld een maand) moet hebben om ook echt in contact te komen met mensen die een afspraak willen maken. 

Het goede nieuws is dat dit dus ook precies de bedoeling is en een ook goed haalbaar. Het vergt wel geduld, focus en consistentie. 1 blog per maand is beter dan geen, maar als je echt groeiambities hebt en wil investeren – of dat nu in geld of tijd is – dan adviseren wij er 2 a 4 per maand. 

Bij onze klanten merken wij dat ze daar zelf niet aan toe komen. Het schrijven alleen al is moeilijk te integreren met het werk in de praktijk. Dan moet dit ook nog eens consequent gebeuren en volgens een plan.

Blog oefentherapie

Medifactor helpt de therapeut met blogmarketing

Het is onze core-business om eerstelijns zorgpraktijken duurzaam online op de kaart te zetten. Specifiek voor blogmarketing kunnen wij jou ontzorgen met de volgende zaken: 

  • Marktonderzoek 
  • Overleg en bepalen strategie 
  • Schrijven van de blog 
  • Plaatsen van de blog op de website 

Wij leveren blogs dus hands-off voor onze klanten op hun website. Elke 3 maanden hebben we een gesprek met elkaar om data, voortgang en resultaten te bespreken. Wat wij van jou verwachten is inzicht in jouw doelstellingen, ambities en identiteit als Oefentherapeut. 

Geïnteresseerd geraakt na het lezen van déze blog? Contact ons gerust voor een vrijblijvend gesprek. Dan kijken we samen of dit iets is voor jou.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor