Home / Blog / Google Ads voor Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

Google Ads voor Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

Oefentherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Google Ads voor Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

In dit artikel lees je:

  • Op welke zoektermen je wel en niet moet adverteren 
  • Welke elementen een effectieve tekstadvertentie maken 
  • Dat jouw website een belangrijke rol speelt bij succesvol adverteren

(On)Rendabele zoektermen voor Oefentherapie, Mensendieck & Cesar

Ondanks dat oefentherapie mensen kan helpen bij pijn in de nek, lage rugklachten, schouderpijn, moeite met lang zitten, hoofdpijn en hyperventilatie, is het onverstandig om een Google Advertentie in te zetten wanneer mensen dergelijke zoektermen en vragen invoeren in Google. 

Dit heeft te maken met de fase van het zoekproces waarin mensen met lichamelijke klachten zich bevinden: Ze hebben een zorgbehoefte, maar weten nog niet wie hen kan helpen. Ze willen dus eerst inlezen. “wie kan mij van mijn klacht afhelpen”?

Pijn in de nek

In bovenstaand screenshot zie je vier Google advertenties staan voor de zoektermen “pijn in de nek”. Het resultaat laat zien: 

  • Een fysiotherapeut 
  • Een supplementen producent 
  • De RSI vereniging 
  • Het migrainefonds 

Op deze advertenties zal zeker een hoop geklikt worden – wat gemiddeld €1,00 a €2,00 per klik kost – maar de kans dat mensen ook contact nemen met één van deze partijen is verwaarloosbaar. 

Uit de vele Google advertentie campagnes die wij voor paramedici hebben gemaakt, weten wij dat dit een hoop bezoekers en klikken kost, maar geen afspraken oplevert. 

Hoe moet het dan wel?

Zoektermen die afspraken leveren

Mensen zoeken tegenwoordig rechtstreeks naar een Oefentherapeut. Een veelgebruikte manier is om in Google bijvoorbeeld de onderstaande zoektermen te gebruiken: 

  • oefentherapeut + woonplaats 
  • mensendieck therapie
  • afspraak cesar therapie

Die laatste levert onderstaande advertentie op. Zie je het verschil?

Afspraak maken

In dit geval gaat het over Orec, een fysiotherapiepraktijk die ook adverteert op Cesar therapie. Wanneer men “afspraak cesar therapie” invoert in Google, kunnen we ervan uitgaan dat deze persoon direct een afspraak wil maken. 

De inhoud en structuur van de advertentie moet dus voldoen aan deze zoekintentie.

Als je als oefentherapeut met Google Ads werkt, is het belangrijk dat er op de juiste zoektermen geadverteerd worden.

Elementen van een effectieve tekstadvertentie

Wat maakt het dat deze tekstadvertentie goed aansluit bij de zoekintentie? 

  • In de blauwe titel wordt mensendieck en houdingsklachten genoemd 
  • In de 1e tekstregel staat genoemd dat de oefentherapeut specialist in beweeggedrag is 
  • Er wordt genoemd dat er geen wachtlijsten zijn 
  • Het woord “therapie” wordt dikgedrukt 
  • Er staat “maak een afspraak” en “neem contact op” 

Het zou natuurlijk nog beter zijn als er bijvoorbeeld “Orec heeft zeer ervaren Cesar therapeuten in dienst”. Dit en bovengenoemde zaken noemen wij Unique Selling Points. Ze gaan samen met een Call-to-Action en het herhalen van de zoekvraag in de advertentie. 

Deze praktijk heeft een grote kans dat zijn advertentie wordt aangeklikt en iemand zijn website bezoekt. En je voelt hem al aankomen, die website is qua inhoud en indeling minstens zo belangrijk voordat écht overgegaan wordt tot het nemen van contact. 

Elementen van een effectieve Website voor een Oefentherapie praktijk

Nadat de zorgvrager op deze advertentie heeft geklikt, moet hij op de website met hetzelfde gemak en dezelfde overtuiging contact kunnen nemen. En meer specifiek, de zorgvrager moet op een pagina landen die aan onderstaande voorwaarden voldoet. 

  • Zorgvrager is hier duidelijk op een website of pagina van een oefentherapeut, mensendieck of cesar therapeut. En nog een van de beste ook, want dat staat er letterlijk. 
  • De pagina heeft een aantal professioneel geschoten foto’s van de therapeuten in actie. Dat ziet er goed uit en wekt vertrouwen. 
  • De belknop blijft goed in beeld. Ook is een contactformulier in de buurt en kan ik zelfs whatsappen. 
  • Diverse cliënten vertellen in testimonials over hun goede ervaringen met de cesartherapeuten. (Dit mist overigens op de landingspagina van Orec). 
  • Mobiel is alles tip top in orde. Alles is goed leesbaar en prettig geschaald naar het schermformaat van de gebruikte telefoon.
Oefentherapie

Kort samengevat; werk je met Google Ads voor jouw praktijk, bekijk die dan eens met een kritisch oog aan de hand van dit artikel. Check of er op de juiste zoektermen geadverteerd wordt, of je advertenties in orde zijn en hoe je landingspagina is ingedeeld. 

Wij helpen je hier natuurlijk graag bij. Cliënten werven voor zorgpraktijken is onze core business. Wij hebben tientallen succesvolle Google Advertenties in combinatie met succesvolle websites gemaakt. 

Mocht je hier het een en ander van willen zien, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor