Jerry Groot – Eigenaar en Verkoopleider
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
3 online marketing adviezen voor de startende Oefentherapeut
In dit artikel lees je:
- Over het onderscheid tussen zoekende en niet-zoekende klanten
- In welke volgorde je marketing als zelfstandig oefentherapeut moet inzetten
- Hoeveel online marketing jouw oefentherapie praktijk opbrengt
Mensen zoeken actief naar oefentherapeuten
Wanneer je een zelfstandige oefentherapie praktijk start, is een groeiende klantenkring hoogstwaarschijnlijk één van je prioriteiten. Mond-tot-mondreclame – je werk goed doen dus – is natuurlijk de allerbeste manier van het uitbouwen van een steady inkomstenstroom.
Als je actief klanten wil gaan werven, dan geldt in online marketing land de volgende boerenlogica: Richt je eerst tot mensen die jou al actief zoeken.
Dat klinkt enorm voor de hand liggend, maar we zien dat veel oefentherapeuten zich met hun eerste marketingactiviteiten richten op sexy kanalen en platformen als Tik-Tok en Instagram.
Google – Saai maar effectief
Supersexy inderdaad. Het ziet er allemaal prachtig uit en je kan het “zien en vasthouden”. Maar je richt je niet tot mensen die actief op zoek zijn. En die groep is wel vrij groot in Nederland.
Nu zijn dit absoluut goede activiteiten, maar de meer “onzichtbare” en – laten we eerlijk zijn – saaiere kanalen als Google Ads en Google Organisch laten zien dat de bekendheid van de oefentherapeut toeneemt en daarmee ook het zoekgedrag ernaar in Google.
“
Mensen zijn op Google specifiek en actief op zoek naar een oefentherapeut.
Hoe mensen een oefentherapeut zoeken
Mensen voor wie een oefentherapeut hulp kan bieden en die daar actief naar op zoek zijn, kan je indelen in twee groepen: Mensen met klachten en die daar informatie over zoeken en daarnaast mensen die rechtstreeks een oefentherapeut zoeken.
Vooral die laatste groep is in de fase van het opstarten van een praktijk, interessant voor jou. Hierbij een aantal zoektermen die mensen in Google invoeren:
- praktijk voor oefentherapie mensendieck
- oefentherapie cesar mensendieck
- oefentherapie woerden
- oefentherapie nek
- hernia oefentherapie
Allemaal mensen die actief een oefentherapeut zoeken dus!
En dan nu dé 3 manieren om deze mensen naar jouw praktijk te krijgen.
Als eerst: Website & Google My Business
Over het mensen aantrekken gaan we het in de volgende twee alinea’s hebben. Die mensen moeten namelijk op een website komen die uitnodigt tot contact. Zorg daarom dat je een webdesigner inhuurt die verstand heeft van gebruiksvriendelijke websites én van de zorgvrager.
In het verlengde van jouw website moet jouw Google My Business profiel goed in orde zijn. Zie dat als een “website preview” wanneer mensen bovengenoemde zoektermen of zelfs jouw naam invoeren bij Google. Afbeeldingen, reviews, posts, direct bellen, veel is mogelijk en biedt de zoek contact gemak.
Daarna: Google Ads
Als je website en Google My Business in orde zijn, is het tijd om mensen aan te gaan trekken. Met Google Tekstadvertenties trek je heel gericht mensen aan op de bovengenoemde zoekwoorden.
Dit zijn namelijk mensen die al weten dat ze een oefentherapeut nodig hebben. Het doel hierbij is om de zoekvraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Dus, vertel dat jij de beste oefentherapeut bent, hoeveel ervaring je hebt en dat de mensen meteen terecht kunnen.
En tot slot: Google Organisch
Een website die bezoekers omzet in klanten, die uit Google Ads komen of via Google My Business contact met jou zoeken, is een prachtig begin om jouw startende zorgpraktijk een boost aan cliënten te geven.
Als er een inkomstenstroom op gang is gekomen, wordt het tijd om te investeren een meer duurzame en lange termijn van klanten aantrekken. En dat doe je door jouw website (en meer specifiek jouw blogs) naar de 1e pagina van Google te brengen.
Dit kan je doen door te schrijven over zoekvragen en termen die betrekking hebben op een klacht of lichaamsdeel waarbij oefentherapie een oplossing kan bieden. De richtlijnen hiervoor zijn teksten van ongeveer 600 a 700 woorden, die medisch correct zijn en toch leesbaar voor de leek.
Tot slot moet het mobiel gezien voor goed leesbaar zijn. En vergeet de call-to-action voor contact of een afspraak niet.
Medifactor helpt Oefentherapeuten met praktijkgroei
Met onze kennis van de zorgmarkt, de zorgvrager en zijn gedrag als het gaat om informatiebehoefte over lichamelijke pijn, kwalen en klachten, weten wij goed hoe wij oefentherapeuten kunnen helpen bij het laten groeien van hun praktijk.
Neem gerust eens contact op met een van onze zorgmarketing experts. We horen graag of wij je ergens bij kunnen helpen.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
5 specifieke marktkansen die een oefentherapeut met online marketing kan verzilveren
Home / Blog / 5 specifieke marktkansen die een oefentherapeut met online marketing kan verzilveren5 specifieke marktkansen die een oefentherapeut met online marketing kan verzilverenOefentherapeutAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant...
Hoeveel levert online marketing op voor een oefentherapiepraktijk?
Home / Blog / Hoeveel levert online marketing op voor een oefentherapiepraktijk?Hoeveel levert online marketing op voor een oefentherapiepraktijk?OefentherapeutAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen...
10 titels voor blogs over Oefentherapie, Mensendieck & Cesar
Home / Blog / 10 titels voor blogs over Oefentherapie, Mensendieck & Cesar10 titels voor blogs over Oefentherapie, Mensendieck & CesarOefentherapeutAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee...