Home / Blog / Google Ads voor fysiotherapeuten

Google Ads voor fysiotherapeuten

Fystiotherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Google Ads voor fysiotherapeuten

In dit artikel lees je: 

  • Dat voor fysiotherapeuten Google Ads werkt voor meer cliënten 
  • Op welke zoektermen je wel en niet moet adverteren 
  • Dat jouw website een belangrijke rol speelt bij Google Ads

Google Ads brengt fysiotherapeuten meer cliënten

Google Ads is een effectief en winstgevend kanaal voor het aantrekken van nieuwe cliënten. 

De zoekvolumes van zoektermen en vragen op het onderwerp “fysiotherapie” in Google zijn enorm en groeien als jaren gestaag door. Steeds meer mensen zoeken met hun smartphone naar een fysiotherapeut in hun woonplaats. 

De afgelopen jaren hebben wij voor veel fysiotherapiepraktijken succesvol nieuwe cliënten aangetrokken met Google Ads. Dit gaat wel altijd samen met een website die hier goed op is afgestemd. Daarover later in dit artikel meer.

Google ads is op een specifieke groep zoektermen zeer effectief voor fysiotherapeuten

Op welke zoektermen je wel én niet moet adverteren

Fysiotherapie biedt natuurlijk oplossingen voor grote hoeveelheid lichamelijke klachten. We zien echter in het “zoek”, “klik” en daarna “converteer” gedrag van mensen dat Google Ads effectief is bij: 

  • Mensen die weten dat ze naar een fysiotherapeut moeten of willen en “fysiotherapeut + woonplaats” invoeren in Google
  • Of bij mensen die een rug, nek of schouderpijn hebben en een gespecialiseerde kliniek willen bezoeken en “rug/nek/schouder kliniek + plaats” invoeren
Zoekopdracht Fysio

Niet doen: Adverteren op pijnen en klachten

Ondanks dat fysiotherapeuten goed bekend staan om hun geweldige resultaten bij het verhelpen en voorkomen van lichamelijke pijnen en klachten is het adverteren hierop niet effectief. Dit komt omdat mensen die deze zoektermen in vragen invoeren, in een andere zoekfase zitten. Ze zijn nog meer oriënterend. Wie kan mij helpen, een fysiotherapeut, chiropractor of osteopaat? 

Het is daarom beter dit soort mensen te informeren met uitgebreide blog artikelen waarin je uitlegt hoe de verschillende vormen van fysiotherapie deze klachten verhelpen en voorkomen. Deze blogs noemen wij medische content. Ook dit doen wij al jaren voor fysiotherapeuten en met de data die wij hebben opgebouwd weten wij precies hoe mensen zich met bepaalde vragen op internet gedragen.

Zorg tot slot voor een goede website

Nadat de fysiotherapeut, rug-, schouder- of nek kliniek zoekende mensen op een advertentie resultaat hebben geklikt, is het belangrijk dat zij antwoord krijgen op hun vragen. Belangrijk zijn vooral: 

  • Ben ik hier bij een geschikte fysiotherapeut in mijn woonplaats?
  • Staat die therapeut met een geschikte foto op zijn website? 
  • Kan ik hem makkelijk bereiken door te bellen of te mailen? 
  • Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak? 
  • Wat zijn de ervaringen van zijn huidige patiënten? 

Als deze vragen naar verwachting worden beantwoord, is dat kans groot dat deze potentiële cliënt contact zoekt voor een afspraak. “Groot” betekent hier dat van de 100 websitebezoekers uit een Google advertentie er ca 3 tot 7 contact opnemen. In een ander artikel leggen wij uit wat wat met deze werkwijze het rendement is van Google Ads voor fysiotherapie praktijken. 

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen