Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Google Ads voor fysiotherapeuten
- Dat voor fysiotherapeuten Google Ads werkt voor meer cliënten
- Op welke zoektermen je wel en niet moet adverteren
- Dat jouw website een belangrijke rol speelt bij Google Ads
Google Ads brengt fysiotherapeuten meer cliënten
De zoekvolumes van zoektermen en vragen op het onderwerp “fysiotherapie” in Google zijn enorm en groeien als jaren gestaag door. Steeds meer mensen zoeken met hun smartphone naar een fysiotherapeut in hun woonplaats.
De afgelopen jaren hebben wij voor veel fysiotherapiepraktijken succesvol nieuwe cliënten aangetrokken met Google Ads. Dit gaat wel altijd samen met een website die hier goed op is afgestemd. Daarover later in dit artikel meer.
“
Google ads is op een specifieke groep zoektermen zeer effectief voor fysiotherapeuten
Op welke zoektermen je wel én niet moet adverteren
- Mensen die weten dat ze naar een fysiotherapeut moeten of willen en “fysiotherapeut + woonplaats” invoeren in Google
- Of bij mensen die een rug, nek of schouderpijn hebben en een gespecialiseerde kliniek willen bezoeken en “rug/nek/schouder kliniek + plaats” invoeren
“
Niet doen: Adverteren op pijnen en klachten
Het is daarom beter dit soort mensen te informeren met uitgebreide blog artikelen waarin je uitlegt hoe de verschillende vormen van fysiotherapie deze klachten verhelpen en voorkomen. Deze blogs noemen wij medische content. Ook dit doen wij al jaren voor fysiotherapeuten en met de data die wij hebben opgebouwd weten wij precies hoe mensen zich met bepaalde vragen op internet gedragen.
Zorg tot slot voor een goede website
- Ben ik hier bij een geschikte fysiotherapeut in mijn woonplaats?
- Staat die therapeut met een geschikte foto op zijn website?
- Kan ik hem makkelijk bereiken door te bellen of te mailen?
- Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?
- Wat zijn de ervaringen van zijn huidige patiënten?
Als deze vragen naar verwachting worden beantwoord, is dat kans groot dat deze potentiële cliënt contact zoekt voor een afspraak. “Groot” betekent hier dat van de 100 websitebezoekers uit een Google advertentie er ca 3 tot 7 contact opnemen. In een ander artikel leggen wij uit wat wat met deze werkwijze het rendement is van Google Ads voor fysiotherapie praktijken.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Complete online marketing voor fysiotherapeuten
Complete online marketing voor fysiotherapeutenLaatste update: 6 september 2024 Auteur: Medifactor Blog geschreven door Jerry Groot:Sales en Marketing expert voor fysiotherapieComplete online marketing voor fysiotherapeutenLaatste...
Zo start je jouw eigen fysiotherapiepraktijk en werf je cliënten met online marketing
Een eigen fysiotherapiepraktijk starten; iets waar je wellicht altijd al van gedroomd hebt. Gaat jouw wens snel in vervulling komen? Dan zijn er uiteraard een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden om dit om een succes te laten worden.
Een gespecialiseerde website laten maken voor jouw fysiopraktijk
Website laten maken FysiopraktijkLaatste update: 6 september 2024 Auteur: Medifactor Blog geschreven door Jerry Groot:Sales en Marketing expert voor fysiotherapieWebsite laten maken FysiopraktijkLaatste update: 6 september 2024...