Home / Blog / Online marketing voor chiropractors: Nieuwe cliënten met Google Ads

Online marketing voor chiropractors: Nieuwe cliënten met Google Ads

Chiropractor

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Online marketing voor chiropractors: Nieuwe cliënten met Google Ads

In dit artikel lees je:

  • Hoe je als chiropractor Google Ads kan inzetten voor meer cliënten
  • Op welke zoektermen je wel niet moet adverteren
  • De rol die jouw website speelt bij Google Ads

Hoe je als chiropractor Google Ads kan inzetten voor meer cliënten

Google ads is een effectief kanaal voor het werven van nieuwe cliënten. Omdat chiropractie de afgelopen jaren sterk aan bekendheid heeft gewonnen onder de Nederlandse bevolking, is ook een sterke toename te zien in de zoekvolumes in Google. We hebben het dan vooral over de “chiropractor + plaats” gerelateerde zoektermen.

De afgelopen jaren hebben wij voor menig chiropractie kliniek succesvol nieuwe cliënten geworven met Google Ads. Dit gaat wel altijd samen met een website die hier goed op is afgestemd. Daarover later in dit artikel meer.

Google ads is op een specifieke groep zoektermen zeer effectief voor chiropractors.

Deze zoektermen werken goed voor een chiropractie kliniek

Chiropractie biedt natuurlijk oplossingen voor een scala aan lichamelijke klachten. We zien echter in het zoek, klik en vervolgens “converteer gedrag” van mensen dat Google Ads effectief is bij:

  • Mensen die weten dat ze naar een chiropractor willen en “chiropractor + plaats” invoeren;
  • Of bij mensen die een rug, nek of schouder kliniek willen bezoeken en “rugkliniek + plaats” invoeren; En in iets mindere mate – maar voor chiropractors lonende groep – mensen die een schouderkliniek zoeken en “schouderkliniek + plaats” invoeren.
  • En tot slot de mensen – en houd hierbij rekening met de volksmond – die een “bottenkraker” zoeken…misschien niet fraai voor jou als chiropractor om dit te horen, maar het werkt wel.
chiropractor eindhoven ads

Adverteren op “klachten” werkt niet

Ondanks dat chiropractors bekend staan om hun geweldige resultaten bij het verhelpen en voorkomen van lichamelijke pijn – en dan met name de rug, nek en schouderklachten – is het adverteren op pijnen en kwalen niet effectief. Dit komt omdat mensen achter deze zoektermen in een andere zoekfase zitten. Ze zijn nog meer oriënterend. Moet ik naar fysiotherapeut, chiropractor of osteopaat?

Het is daarom beter dit soort mensen te informeren met uitgebreide informatieve artikelen waarin je uitlegt hoe chiropractische behandelingen deze klachten verhelpen en voorkomen. Dit noemen wij medische content. Ook hiermee hebben wij ruime ervaring opgedaan en daarom kunnen wij vaststellen dat dit zo werkt.

Zorg tot slot voor een goede website

Nadat de chiropractor, rugkliniek of bottenkraker zoekende mensen op een advertentie resultaat heeft geklikt, is het belangrijk dat hij antwoord krijgt op zijn vragen. Belangrijk zijn vooral:

  • Ben ik hier bij een geschikte chiropractor in mijn woonplaats?
  • Staat die persoon met een nette foto op zijn website?
  • Kan ik hem makkelijk bereiken door te bellen of te mailen?
  • Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?
  • Wat zijn de ervaringen van zijn huidige cliënten?

Als deze vragen correct en positief worden beantwoord, is dat kans groot dat hij of zij contact maakt voor een afspraak. “groot” betekent hier dat van de 100 bezoekers uit een Google advertentie er ca. 3 tot 7 contact maken. In een ander artikel leggen wij uit hoe Google Ads op die manier een hoog rendement heeft voor chiropractors.

Hoe helpt Medifactor chiropractors bij online marketing?

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen