Home / Blog / Aanvullende behandelingen bij chiropractie en de zoekvolumes in Google

Aanvullende behandelingen bij chiropractie en de zoekvolumes in Google

Chiropractor

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Aanvullende Behandelingen bij Chiropractie en de Zoekvolumes in Google

In dit artikel leer je:

  • Dat steeds meer mensen online zoeken naar een Chiropractor
  • De verhouding tussen de 10 meest uitgevoerde aanvullende behandelingen
  • De zoekvolumes in Google naar deze behandelingen in 2020

Zoals u als chiropractor ongetwijfeld weet groeit het aantal chiropractie cliënten in Nederland hard. Uit onderzoeken van de NCA in 2012 en 2018 blijkt dat jaarlijks 100.000 nieuwe cliënten hun weg vinden naar de chiropractor. In 2017 zijn niet minder dan 1 miljoen chiropractische consulten uitgevoerd.

Voor veel chiropractors is mond-tot-mond reclame een belangrijke bron van stabiliteit en groei. De chiropractors die wij kennen en waarvoor wij werken investeren ook veel in marketing en geven aan dat ook leadgeneratie via internet een belangrijk aanvoer kanaal is.

De chiropractors die wij kennen en waarvoor wij werken investeren ook veel in marketing en geven aan dat ook leadgeneratie via internet een belangrijk aanvoer kanaal is.

Zoekgedrag naar Chiropractie

Om u een idee te geven van het zoekgedrag, hierbij een paar interessante kengetallen.

Chiropractor:

zoekvolume chiropractor

Chiropractor Amsterdam

Zoekvolumes-chiropractor-amsterdam

Chiropractor Rotterdam

Zoekvolumes-chiropractor-rotterdam

Chiropractor Utrecht

Zoekvolumes-chiropractor-utrecht

Hoe kom je in Contact met deze Mensen om hen te Helpen?

Voor u als chiropractor kan de volgende data interessant zijn: De zoekvolumes in Google naar Dry Needling, Taping therapie en Triggerpoint therapie. U kunt bijvoorbeeld op uw website meer informatie geven over welke behandelingen u óók doet en daarmee uw cliënt nog beter van dienst zijn.

Het is natuurlijk ook interessant als u meer cliënten wil aantrekken. Dit zijn namelijk gerichte onderwerpen waarop een chiropractor specifieke behandelingen en oplossingen kan bieden. Bij zaken als voeding, houding en oefening kunt u die rol ook zeker vervullen, maar zijn er natuurlijk vele andere spelers op de markt (ook buiten uw branche) waarmee u dan concurreert.

Dry Needling

Zoekvolumes-dry-needling

Triggerpoint Therapie

Zoekvolumes-triggerpoint-therapie

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Welkom!

    Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

    × Sparren met Medifactor