Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Zorgmarketing: Maak van je website een medische zoekmachine
In dit artikel lees je:
- Hoeveel mensen medische vragen hebben
- Hoe jij deze mensen met jouw website kan helpen
- Hoe je ervoor zorgt dat mensen op jouw website komen
Veel mensen hebben medische vragen
Met de komst van het internet en dan met name Google, is de zoekmachine de eerste stap geworden in antwoord op die vragen, gedachten en vermoedens. Wij gebruiken diverse uitgebreide zoekmachine software, die ons harde en meetbare data laat zien over de informatiebehoefte met betrekking tot gezondheidsklachten.
Aan de kant van de medische professionals is ook iets veranderd. Daar waar studies en boeken de belangrijkste bron van informatie waren, zien wij in die data dat de zoekmachine kennelijk ook een bron van informatie wordt voor de zorgprofessional die behoefte heeft aan extra of externe medische kennis.
“
Zoekmachines zijn voor zorgvragers én medisch specialisten een belangrijke informatiebron.
Zorgvragers én Zorgprofessionals stellen medische vragen
Deze vragen en zoektermen kunnen betrekking hebben op één woord, bijvoorbeeld “leververvetting”. We zien ook varianten die langer zijn, zoals “leververvetting door medicijnen”. In beiden gevallen is er sprake van een persoon met een informatiebehoefte. Hoe langer en specifieker de vraag, hoe urgenter de informatie en zorgbehoefte vaak is.
We zien ook onderscheid tussen vragen die door zorgvragers of zorgprofessionals worden gesteld. Zo zal de vraag “symptomen hypothyreoïdie” (hormoonproblemen met de schildklier) zeer waarschijnlijk door een zorgprofessional worden gesteld, die te maken heeft met een patiënt waarbij dit een mogelijke diagnose is.
Beantwoord medische vragen op jouw website
Je helpt en trekt zorgvragers aan, je bent zichtbaar en vindbaar voor verwijzers én je brengt een duurzame stroom bezoekers op gang naar jouw website. Je wordt als het ware een medische zoekmachine voor patiënten en verwijzers die klachten en vragen hebben op een specifiek gebied.
Van onze klanten krijgen wij de feedback dat wanneer zij consequent en frequent inhoudelijke medische artikelen blijven toevoegen op hun website, ze contact krijgen met specifieke zorgvragers die deze artikelen (blogs) lezen én meer erkenning krijgen van verwijzers.
Meer bezoekers aan jouw website
Praktisch betekent dit dat je elke week of elke maand een artikel op je website zou kunnen toevoegen over medische vragen die mensen hebben die jij kan beantwoorden. Uit ervaring weten wij dat het niet altijd zinvol is om te varen op zoekwoorden tools, omdat voor echt betrouwbare data de uitgebreidere software geschikter is.
Zo schrijven wij content voor diverse medisch specialisten waarvan uit zoekwoorden software niet op te maken valt of er wel of geen zoekvolume op hun onderwerpen zit, maar blijkt na een jaar dat duizenden mensen de artikelen lezen met grote volumes op medische vragen die wij uit de website data zelf halen.
Dus, maak van jouw website een medische zoekmachine waarmee je alle deelnemers in het zorgproces voorziet in hun informatiebehoefte. Zo veranker jij jouw positie in de zorgketen.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...