Home / Blog / Een effectieve website voor jouw chiropractiepraktijk

Een effectieve website voor jouw chiropractiepraktijk

Chiropractor

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Een effectieve website voor jouw chiropractiepraktijk

In dit artikel lees je:

  • Hoe mensen online naar een chiropractor zoeken
  • Welke elementen op jouw website zorgen voor effectieve groei
  • Dat jouw identiteit zorgt voor meer effectiviteit

Meer mensen (be)zoeken een chiropractor

Het bezoek aan een chiropractor wordt de afgelopen jaren steeds meer “mainstream” onder de Nederlandse bevolking. De chiropractors uit onze klanten- en relatiekring geven aan dat er de laatste jaren een groeiende toestroom aan cliënten is die óf voor het verhelpen van hun klachten komen, óf voor de preventie ervan.

Deze mensen komen onder meer uit mond-tot-mondreclame, via de website uit Google of uit andere promotionele inspanningen van de chiropractor. Omdat we het in dit artikel hebben over een website voor chiropractors, zoomen wij in op de mensen die in Google zoeken naar een chiropractor en die vervolgens op een praktijkwebsite terecht komen; hoe help je deze mensen nou het beste om in contact te komen met jouw praktijk?

Zo zoeken mensen online naar een chiropractor

Voordat we beginnen over hoe je een website voor een chiropractiepraktijk moet inrichten, kijken we eerst hoe mensen op die website terecht komen; Hoe zoekt men in Google? Dit is belangrijk voor de gebruikerservaring – en dus effectiviteit – van jouw website bezoekers.

Als eerder genoemd, wordt een bezoek aan de chiropractor steeds meer “mainstream”. In een ander artikel gaan wij in op de marktcijfers hieromtrent, in dit artikel baseren wij ons op de zoekvolumes in Google. Feitelijk natuurlijk ook zeer betrouwbare marktdata.

In 2015 zochten 12.000 mensen per maand een chiropractor. In 2020 zijn dat er 20.000.

Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de twee onderstaande vragen: 

  • Chiropractor Den Bosch
  • Wat is het verschil tussen een chiropractor en osteopaat

Bij de eerste vraag wil men contact met een chiropractor in Den Bosch, zeer waarschijnlijk voor het maken van een afspraak. Bij de tweede vraag heeft men wel een zorgbehoefte, maar weten ze nog niet of ze hiervoor naar een chiropractor of osteopaat moeten. 

Deze website elementen zorgen voor groei

Deze twee vragen zorgen dus voor twee typen bezoekers aan jouw website. Met beiden wil je natuurlijk contact. 

Dat kan zo: 

  • Zorg voor een hoge relevantie door het beantwoorden van de vraag: Zoekt iemand een chiropractor in Den Bosch, dan is het effectief om op je homepage en contactpagina duidelijk te vermelden dat jij een ervaren chiropractor in Den Bosch bent. Leg die ander uit wat een chiropractor en osteopaat doet, hoe jullie behandelen en welke resultaten dit geeft. 
  • Zorg voor authenticiteit door het gebruik van originele foto’s en/of video’s van de chiropractors in de praktijk. Vertel iets over de geschiedenis, visie op gezondheidszorg, specialismen en laat teamleden aan het woord. 
  • Gebruik call-to-actions om beide websitebezoeker aan te zetten tot contact. Voor de eerste bezoeker kan dit een belknop zijn. Voor die ander een contact- of vragenformulier, of een “veel gestelde vragen” pagina. 
  • Je kan mond-tot-mond reclame digitaliseren met testimonials waarin je cliënten aan het woord over hun ervaringen met jouw praktijk. Dit noemen we social proof en wekt vertrouwen. Vertel bij de eerste waarom jij een geschikte chiropractor bent en bij de tweede wanneer men beter af is bij een chiropractor. 
  • En zorg er natuurlijk voor dat je website mobiel in orde is. 70% van de mensen die een chiropractor zoekt doet dit op een mobiel scherm. 

Als jouw website op deze manier wordt ingericht, dan bied je mensen die informatie over een chiropractor willen een goede gebruikerservaring en geef je antwoord op hun vraag. Dit zorgt voor een goed converterende website, een die bezoekers regelmatig omzet in nieuwe klanten. 

Life Chiropractie

Meer identiteit = Meer effectiviteit

Om de effectiviteit van je website nog verder te vergroten, kan jij jouw identiteit als chiropractor verwerken in je website. Ben je verder gespecialiseerd in bijvoorbeeld neurologische, sport of kinderchiropractie? Richt hiervoor dan een aparte sectie in op jouw website. Het zorgt voor een nóg betere aansluiting op mensen die een chiropractor zoeken.

Heb je een sterke kijk op preventie en gezonde levensstijl? Verwerk deze dan in een wekelijks of maandelijks terugkerende blog. Naast dat je hiermee bezoekers een duidelijk boodschap geeft voor wie je er bent, trek je met informatieve content marketing ook nog eens meer geïnteresseerde bezoekers aan die deze informatie willen lezen en zelfs actief zoeken.

Hoe helpt Medifactor chiropractors bij online marketing?

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen