Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Waarom Online marketing een hoog rendement heeft voor chiropractors
In dit artikel lees je:
- Over het verdienmodel van online marketing
- Waarom dit voor chiropractors een hoog rendement heeft
- Over de eerste stappen voor chiropractors in online marketing
Het resultaat van online marketing
Ook is de toeschrijving nooit 100% (dat kan ook niet), maar je kan heel goed benaderen of jouw nieuwe cliënten uit “search” komen via Google, of uit mond-tot-mond reclame. En ook daar zit natuurlijk een versterkend effect in; mensen die jou vinden via Google en daarna een prettige behandeling en verminderde pijnklachten delen met hun sociale kring, dragen natuurlijk net zo hard bij aan mond-tot-mond reclame.
De kosten van één nieuwe cliënt
Daarnaast zijn er maandelijkse kosten, zoals het optimaliseren van Google Ads campagnes, contentmarketing waarbij artikelen worden geschreven voor zoekmachine optimalisatie of het volgen van bezoekersgedrag op de website.
Wanneer deze activiteiten resulteren in nieuwe contacten, kan je dat aantal delen door de investering die ervoor staat; wat kost 1 nieuw contact? Op deze manier is het eenvoudig uitrekenen of het winstgevend is.
“
Een nieuwe cliënt kost €25 en levert €750 op. Het rendement is enórm.
Hoog rendement voor chiropractors
De omzet die een cliënt brengt oplevert voor een chiropractor verschilt natuurlijk, maar laten we voor het rekengemak in dit voorbeeld uitgaan van €750 in één jaar. De uiteindelijke omzet dat zal waarschijnlijk veel hoger liggen.
We laten hierbij nog buiten beschouwing hoeveel extra nieuwe cliënten deze persoon zal meenemen. Bijvoorbeeld een gezinslid of iemand uit de sociale kring.
Dan nu de uitleg waarom online marketing een hoog rendement heeft voor chiropractors: De zoekvolumes van termen en vragen met betrekking tot chiropractie in Google groeit al jaren stevig door. Enerzijds omdat mensen door de toegenomen bekendheid een direct behoefte hebben aan een chiropractor, anderzijds omdat er vragen worden gesteld over een chiropractische behandeling in relatie tot bijvoorbeeld een rug- of nekklacht.
Google Ads voor Chiropractors
In dit artikel beperken wij ons tot 1 vorm van online marketing waarmee je deze mensen naar jouw website trekt: Google Ads.
Met Google Ads maak je tekstadvertenties die bij de eerste 3 vermeldingen op pagina 1 van Google komen te staan en de zorgvrager uitnodigen tot een bezoek aan jouw website en het maken van een afspraak. Deze “klik” kost gemiddeld €0,50 tot €2,00.
In de marketing kennen we zoiets als “conversie”, wat betekent dat een X-percentage van de bezoekers overgaat tot actie. Een realistisch percentage is 5%. Dat betekent dus 20 bezoekers nodig zijn voor één aanmelding.
Dat is dus €10 tot €40 per aanmelding. Het rendement in dit voorbeeld mag dus duidelijk zijn. In een ander artikel gaan wij in op het rendement uit content marketing, wat nog veel hoger is.
Hoe start je als chiropractor met online marketing?
Wanneer je start met cliënten werven, is het nog niet nodig om jouw praktijk actief te gaan promoten bij doelgroepen: Goed vindbaar en zichtbaar zijn wanneer mensen een chiropractor zoeken is echt al voldoende.
En die zoekende groep mensen is niet te onderschatten: Maandelijks wordt in heel Nederland het woord “chiropractor” in combinatie met een plaats maar liefst 42.000 keer ingevoerd.
Met een Google Ads campagne zoals hierboven vermeldt, zal jouw agenda zich sneller vullen dan ooit tevoren. Een belangrijke voorwaarde is wel dat jouw website in orde is.
Een website voor chiropractors
Zorg dat deze mensen op een gebruiksvriendelijke website komen nadat ze op jouw advertentie hebben geklikt. Het moet uit de openingstekst direct duidelijk worden dat ze hier bij een chiropractor zijn. Originele foto’s van de chiropractors en de praktijk wekken vertrouwen en het moet heel makkelijk zijn om contact te maken: Zorg dus voor goed bereikbare belknoppen en contactformulieren. En onthoud, driekwart van de mensen doet dit op een mobiele telefoon.
Ook een goed gevuld Google My Business profiel is aan te raden. Hier gaan dezelfde zaken op: Praktische informatie als openingstijden, een belknop en routeplanner maken contact met jouw praktijk gewoon een stuk makkelijker.
Hoe helpt Medifactor chiropractors bij online marketing?
Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Cliënten werven voor chiropractie praktijken | Marketing voor chiropractors
Home / Blog / Cliënten werven voor chiropractie praktijken | Marketing voor chiropractorsCliënten werven voor chiropractie praktijken | Marketing voor chiropractorsChiropractorAuteur: Jerry Groot Leestijd: 15 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert,...
De beste Google Ads tekstadvertenties voor chiropractors
Home / Blog / De beste Google Ads tekstadvertenties voor chiropractorsDe beste Google Ads tekstadvertenties voor chiropractors ChiropractorAuteur: Jerry Groot Leestijd: 3 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te...
The best Google Ads texts for chiropractors
In this article you will read:
How Google Ads for Chiropractors Works
Some examples of text ads that work
The parts that make a text ad successful