Tandarts reclame maken
Laatste update: 6 september 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Tandarts reclame maken
Laatste update: 6 september 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Medifactor
Hoe tandarts reclame maken eruit ziet
Het voordeel van online tandarts reclame maken
Welke online reclame kanalen je als tandarts kan inzetten
Medifactor
Tandartsen mogen reclame maken!
Er bestaat nog een noot over de “ronseling van patiënten”. Ronselen suggereert dat er iets tegen de wil in van de mensen wordt gedaan. Van zoiets is natuurlijk überhaupt geen sprake. Wat er precies wel en niet mag is niet helemaal duidelijk en, dan is er nog de vraag over handhaving. Gelukkig voor mond zorg patiënten en tandartspraktijken doen wij al jaren succesvol aan tandarts reclame. We vertellen je er graag meer over.
Medifactor
Hoe kan je als tandarts reclame maken voor jouw tandartspraktijk?
Reclame kent natuurlijk heel veel vormen en gedaanten. Commercials waarin tandartsen tandenborstels en tandpasta promoten, posters in het openbaar vervoer of langs de weg, advertenties in kranten en bladen, flyers in de buurt en radiocommercials; elke proactieve vorm van communicatie over een tandartspraktijk is goed.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
“Online reclame maken geeft harde data over het effect ervan.”
-Medifactor-
Medifactor
Online tandarts reclame geeft data en resultaat
In dit artikel gaan we het echter vooral hebben over online reclame maken voor tandartsen. Niet om iets af te doen aan de voorgenoemde kanalen – die hebben jaren goed gewerkt en misschien nog steeds wel – maar vooral omdat online tandarts reclame iets geeft dat die offline kanalen niet kunnen: Harde data over het effect ervan. En vooral ook omdat wij een online marketing bureau voor de zorgsector zijn en vooral daar verstand van hebben.
Daarom in dit artikel een korte toelichting op de volgende online marketing kanalen die je als tandarts kan inzetten voor het werven van nieuwe patiënten:
- Een vindbare en gebruiksvriendelijke website
- Adverteren met Google Ads
- Je onderscheiden met medische content
- Google My Business als lokale mini-website
- Klanten onderhouden met Facebook
- Klantbeleving met Youtube
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Medifactor
Uw strategisch en digitaal partner
Medifactor
Een vindbare en gebruiksvriendelijke website
Als je online reclame gaat maken voor je tandartspraktijk, dan moet die reclame ergens naartoe verwijzen. Een moderne website is daarvoor het meest geschikt en vormt ook de basis voor jouw online identiteit. Zorg ervoor dat de reclame die je maakt op de verschillende kanalen overeenkomt met de boodschap en look & feel op jouw website. De kracht van reclame is herhaling en dit is alvast een natuurlijke manier waarop je dat kan doen.
Adverteren met Google Ads
Het mooie van online reclame maken is dat jouw doelgroepen reeds actief op zoek zijn naar oplossingen voor mondzorg. Google kent een zeer grote variatie aan zoektermen en vragen die rondom mondzorg worden gesteld. Door op de juiste termen en vragen te adverteren kan je zoekende mensen naar jouw website toe trekken om ze daar contact met jou te laten nemen of zich zelfs meteen in te schrijven.
Je onderscheiden met medische content
In diezelfde groep actief zoekende mensen, zitten mensen die naar specialistische oplossingen voor complexe mondzorg zoeken. Tandvleesproblemen, wortelkanaalbehandelingen of esthetische tandheelkunde zijn onderwerpen waarop adverteren minder effectief is, maar uitgebreide informatie wel goed werkt. Als je informatieve teksten schrijft waarin je symptomen, oorzaken en jouw behandelmethoden en tot slot de resultaten daarvan uitlegt, krijgen mensen dus uitgebreid antwoord op hun vraag. Met een grote kans dat ze contact zoeken.
Google My Business als lokale mini-website
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
“Medifactor heeft ons geholpen om goed vindbaar te worden op internet en weer overvolle agenda’s te krijgen. Ze denken graag met je mee om je praktijk verder te verbeteren en ze geven veel extra services. Wij zijn blij met ze!”
Roxanne
– Fysio World Amsterdam –
Medifactor
Klanten onderhouden met Facebook
Medifactor
Klantbeleving met Youtube
De beleving die je daarmee creëert wordt vrijwel direct vertaald in de kwaliteitsperceptie bij jouw potentiële patiënt. Deze video kan je op je website plaatsen of verwijst ernaar in andere reclame-uitingen.
Medifactor
Hoe helpt Medifactor tandartsen bij reclame maken?
Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.