Home / Blog / Wat schrijf je in een goede blog

Wat schrijf je in een goede blog

Marketing

Auteur: Gert-Jan Nieuwenhuis
Leestijd: 5 min

Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Wat schrijf je in een goede blog

Om meer relevante bezoekers op jouw website te krijgen kun je een blog schrijven. In een blog kun je vertellen wat jouw specialiteiten zijn, welke klachten je behandeld, wat jouw praktijk onderscheid van anderen en nieuws over de praktijk of ontwikkelingen in jouw veld. Maar hoe schrijf je een goede blog? Wat vermeld je en hoe verwoord je de boodschap? Digitaal Heerschap is gespecialiseerd in het schrijven van hoogwaardige medische content en wij leggen graag uit hoe je een goede blog kunt schrijven.

Op lange termijn is het aantal bezoekers van deze websites enorm gestegen.

Een onderwerp kiezen

Uiteraard begin je met een goed onderwerp. Maar wat is een goed onderwerp? Er is zoveel om over te schrijven dat je misschien niet eens weet waar je moet beginnen. Voor het kiezen voor een goed onderwerp doen wij altijd een onderzoek naar de vindbaarheid van jouw website. Waar wordt je op gevonden? Waar zoekt jouw doelgroep naar? Welke specialisme is voor jou het belangrijkste?

Met deze vragen in het achterhoofd kun je kijken naar een goed onderwerp. Ben je gespecialiseerd in neurologische chiropractie? Dan is het goed om bijvoorbeeld een aantal blogs te wijden aan een uitleg over wat dat nu precies is. Ben je gespecialiseerd in sportfysiotherapie? Dan kun je uitleggen wat de meest voorkomende klachten zijn of tips geven om de kans op blessures te verkleinen. Maar wat nu als je vooral wordt gevonden op klachten als hersenschuddingen? Hoe hoog kom je dan in de zoekmachine terecht? Het is dan misschien verstandiger om uit te leggen wat oorzaken en symptomen van hersenschuddingen kunnen zijn en wat jij voor deze mensen kunt beteken.

Onderzoek doen naar jouw doelgroep en een analyse maken van de website is dus van groot belang bij het kiezen van een goed onderwerp.

Medische-content

Hoe verwoord je jouw boodschap

Als expert in jouw veld ben je al snel geneigd om al je kennis op te schrijven. Maar is dat verstandig? Het antwoord is nee. Waarom niet? Omdat jouw doelgroep vaak geen medische achtergrond heeft. Het klinkt logisch als je het zegt, maar we staan er vaak niet bij stil wat een ander weet van het onderwerp waar jij over verteld. Met dit in het achterhoofd vertel je al snel in eenvoudige taal wat je voor deze mensen kunt betekenen. Op deze manier kun je ook het beste een blog schrijven. Probeer vakjargon te vermijden. Mocht je toch vakjargon gebruiken, probeer dit dan zo helder mogelijk uit te leggen.

Probeer ook een tekst te schrijven die makkelijk leesbaar is. Dus niet alleen een duidelijke verwoording van wat je wilt vertellen. Hoe er rekening mee dat het niet een te grote lap tekst wordt en zorg er voor dat je tussenkopjes gebruikt. Om een richtlijn te geven: een gemiddeld artikel heeft rond de 600 woorden.

Een onderwerp, een boodschap en nu?

Om de teksten te ondersteunen en prettiger leesbaar te maken is het aan te raden om afbeeldingen toe te voegen. Visualiseer je boodschap of ondersteun het met gerelateerde afbeeldingen om de lezer een beter begrip te laten krijgen van wat je wilt vertellen. Schrijf je bijvoorbeeld over bekkenklachten? Voeg bijvoorbeeld een afbeelding toe waar je iemand behandeld aan bekkenklachten of laat zien waar de bekken zit. Naast dat de tekst leesbaarder wordt en de boodschap beter overgebracht wordt, heeft een afbeelding nog een functie. Je kunt de vindbaarheid van jouw website hiermee nog verder vergroten. Wil je meer weten over SEO technieken? Neem dan contact met ons op.

Wat kan Medifactor doen

Zoals we eerder al benoemden schrijven wij hoogwaardige medische content voor verschillende klanten. Op lange termijn is het aantal bezoekers van deze websites enorm gestegen. Door elke tenminste elke maand één artikel te plaatsen kun je jouw website al een boost geven. Wij begrijpen dat jouw tijd kostbaar is en dat je die liever steekt in het leveren van uitstekende zorg aan jouw patiënten. Met onze kennis kunnen we ook jouw praktijk te laten groeien. Neem dus nu contact met ons op!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen