Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Veranderingen in de Zorg en Fysiotherapie: Preventie, Ketenzorg en Online Marketing
- Over belangrijke trends in de zorg
- Hoe je hier als Fysiotherapeut mee om kan gaan
- De kansen die online marketing biedt
Preventie, Ketenzorg en Marketing.
Het Nederlandse zorglandschap is aan het veranderen. De dubbele vergrijzing waarbij meer mensen ouder worden, de technologische ontwikkelingen die in een hoog tempo doorgaan en patiënten die steeds beter geïnformeerd zijn. Het zijn enkele belangrijke oorzaken die fysiotherapeuten dwingt om wendbaar te zijn. Het zijn ook ontwikkelingen die kansen bieden en waarvan je kan profiteren.
We zetten een aantal mogelijkheden voor het benutten van deze kansen op een rij.
“
Het zijn ook ontwikkelingen die kansen bieden en waarvan je kan profiteren.
Een andere Zorgbehoefte: Voorkomen in plaats van behandelen
Er zijn praktijken die al abonnementen aanbieden met oog op preventie, jezelf fit voelen én betalen voor wat je gebruikt: Geen aanvullende verzekering meer nodig dus.
Zorgconsument en online marketing
Naast een sterke online identiteit moet worden gedacht aan diensten combinaties als fitness en revalidatiezorg. Ook deze combinaties dienen natuurlijk online goed en duidelijk te worden gepresenteerd.
Technologische ontwikkelingen
Dit alles gaat verder dan online een afspraak maken of een video-consult. Er zijn al apps in gebruik waarbij patiënten oefeningen kunnen terugzien en er zijn zelfs al praktijken waarbij een VR-bril wordt ingezet om te ondersteunen bij oefeningen. Met deze apps wordt alles opgeslagen en is de voortgang van de behandeling goed te volgen. Het aantal toepassingen op het gebied van E-health is groot. Het is voor de fysiotherapeut belangrijk om na te denken over welke toepassing voor de praktijk van toegevoegde waarde is.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...