Home / Blog / Meer klanten voor jouw zorgpraktijk met Google Ads

Meer klanten voor jouw zorgpraktijk met Google Ads

Marketing

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Meer klanten voor jouw zorgpraktijk met Google Ads

In dit artikel leer je: 

  • Do’s en Dont’s voor adverteren bij zorgpraktijken 
  • Dat Google Ads niet zonder een goede Website kan 
  • De kansen die online marketing voor jouw zorgpraktijk biedt 

Maandelijks worden miljoenen zoektermen en vragen in Google ingevoerd die betrekking hebben op een zorgvraag.

Meer klanten voor jouw zorgpraktijk

Maandelijks worden miljoenen zoektermen en vragen in Google ingevoerd die betrekking hebben op een zorgvraag. Veel fysiotherapeuten, chiropractors, tandartsen en psychologen zetten Google Ads in om deze zorgvragers naar hun website te trekken. Een goed begin, maar wel een werkwijze waar je moet weten hoe mensen denken en doen als ze een zorgbehoefte hebben en vervolgens op internet op zoek gaan naar het antwoord.

Wij hebben jaren ervaring opgedaan met adverteren met Google Ads voor zorgpraktijken en veel data verzameld. Hierbij de belangrijkste do’s en dont’s wanneer je Google Ads inzet om meer klanten naar je praktijk te trekken:

Werkt goed bij urgente zorvraag

Google Ads werkt goed bij “urgente zorgvraag”: Ik weet wat ik nodig heb (een fysiotherapeut of chiropractor), ik ga naar Google en voer fysiotherapeut + plaats in. Ik klik op de Google advertentie die mij iets vertelt over de praktijk (USP’s) en die mij oproept contact op te nemen (Call-to-action) en kom op een website waar deze zaken herhaalt worden en contact opnemen makkelijk is (belknop en contactformulier), met name mobiel. Ik bel direct voor een afspraak en kan binnen 24 uur terecht.

Werkt redelijk tot matig bij therapieën

Google Ads werkt redelijk/matig bij vraag naar specifieke therapieën: Ik denk dat kraken, een rug/nek/schouderkliniek, dry needling of een manueel therapeut mij kan helpen. Ik ga naar Google en voer deze zoekvraag in. Ik zie dat diverse klinieken (chiro, fysio, osteo) hierop adverteren. Ik klik op diverse resultaten omdat ik mij even wil inlezen. Ik weet het immers nog niet zeker. Met de praktijk die mij het beste informeert (de inhoud is begrijpelijk en het is prettig leesbaar – met name mobiel) neem ik contact op om nog een paar vragen te stellen. Misschien maak ik wel meteen een afspraak.
Hoe adverteer je in de zorg

Werkt niet bij klachten

Google Ads werkt slecht/niet bij klachten en aandoeningen. Ik heb al een tijdje last van mijn schouder of nek. Ik weet niet precies wat het is. Ik ga naar Google en voer in “nekklachten” of “pijn in mijn schouder”. Ik zie dat diverse zorgverleners mij zouden kunnen helpen. Fysiotherapeuten, Chiropractors, Osteopaten… wauw, wat een aanbod! Ik ga mij eerst eens goed inlezen op de verschillende websites en klik wat rond. Eerlijk gezegd kom ik niet veel verder. Ik wil eerst een weten wat het überhaupt zou kunnen zijn…er zijn zoveel soorten klachten en oorzaken! Misschien toch eerst maar even naar de huisarts?

Wil jij meer klanten naar jouw zorgpraktijk of zet jij Google Ads al in, maar kan het resultaat beter? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!

Marketing kansen voor gezondheidsprofessionals

Ruim 70% van de Nederlanders zoekt online naar een zorgverlener. De online vindbaarheid van jouw praktijk is dus erg belangrijk. Samen met ons kun je deze potentiële cliënten bereiken door gerichte, hoogwaardige content die is gekoppeld is aan een overzichtelijke en klantvriendelijke website.

Met zowel ervaring in de zorg als in online marketing, zijn wij de perfecte partner om jouw praktijk bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Al zes jaar helpen wij tientallen tevreden klanten vanuit ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk contact, meedenken met onze klanten en vernieuwende ideeën maken ons de ideale partner voor jou als ondernemer in de zorg.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen