Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
- Wat zorgvragers (én professionals) op internet doen
- Wat de beste online marketing is voor ZZP therapeuten en eenmanspraktijken
- Over de specifieke, betaalbare en effectieve oplossingen van Medifactor
Wat doen zorgvragers op internet?
Ook meer specifieke vragen worden gesteld. Je kan daaruit opmaken dat mensen al (denken te) weten wat ze hebben, of in ieder geval al meer geïnformeerd zijn. Voorbeelden zijn “hulp bij pijn in tennisarm”, “beknelde zenuw in het bekken” of “wat te doen bij een depressie”.
Ook zorgprofessionals zoeken in Google
Binnen de zorgmarkt bewegen zorgvragers én zorgprofessionals zich dus meer, vaker en sterker online. Hoort iemand jouw naam? Dan wordt je eerst gegoogled. Denk iemand een kwaal te hebben? Ze kijken eerst in Google. Is iemand bij de een arts of specialist geweest? Daarna kijken ze in Google.
“
“
Deze vorm van online marketing is meest duurzame en beste vorm die een therapeut kan doen.
Online marketing voor therapeuten
Stel je bent ZZP’er of je hebt een eenmanspraktijk. Vaak heb je dan een zekere focus of specialisatie binnen de klachten die je behandeld en de therapieën die je doet. Specialisatie is een trend in de markt en laat dit nou net perfect aansluiten op hoe jij als therapeut online marketing kan inzetten.
Uit dit artikel wordt wel duidelijk dat Google je vriend is. De zoekmachine software werkt zo dat wanneer een zoekterm of vraag rondom een klacht of kwaal wordt ingevoerd, de Google “Bots” het internet “crawlen” naar de meeste relevante websites en pagina’s die voorzien in het beste antwoord.
SEO voor therapeuten
De manier waarop jij zichtbaar wordt voor de bots, hangt van een hoop zaken af. Je hebt vast wel een gehoord van SEO (search engine optimization). De spelregels van SEO zijn zeer omvangrijk. Voor nu houden we het op de volgende uitleg: Zorg dat je steeds pagina’s met tekst blijft toevoegen aan je website en zorg dat andere websites naar jou verwijzen met linkjes.
Bijvoorbeeld: Je bent burn-out specialist. Schrijf steeds stukken tekst die een vraag beantwoorden die in Google over burn-out worden gesteld. En zorg ervoor dat andere websites die voor burn-out relevant en interessant zijn naar dit stuk tekst verwijzen. Deze vorm van online marketing is meest duurzame en beste vorm van online marketing die een therapeut kan doen.
De beste en duurzaamste online marketing voor therapeuten
Voor ZZP therapeuten en eenmanspraktijken die graag aan hun Google vindbaarheid willen werken, hebben wij een passende, laagdrempelige en betaalbare oplossingen. Elke maand voegen wij een artikel van 300 woorden toe op jouw website, die ingaat op een specifiek in Google gestelde vraag. En vervolgens zorgen we ervoor dat dit artikel lokaal en regionaal goed scoort in Google met linkbuilding.
Ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd geraakt in deze oplossing? Plan dan een vrijblijvend gesprek in om vast te stellen welke specialisatie bij jou past en welke vragen in Google hierover worden gesteld. Binnen een paar maanden kunnen wij jouw website beter laten scoren in Google en er zo voor zorgen dat je meer patiënten krijgt via je website!
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...
Customer Journey Analyse van de website van een Paramedische Zorgpraktijk
Home / Blog / Customer Journey analyse van de website van een paramedische zorgpraktijkCustomer Journey analyse van de website van een paramedische zorgpraktijkMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 10 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...