Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken

Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken

Marketing

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken

In dit artikel lees je:

  • Wat zorgvragers (én professionals) op internet doen
  • Wat de beste online marketing is voor ZZP therapeuten en eenmanspraktijken
  • Over de specifieke, betaalbare en effectieve oplossingen van Medifactor

Wat doen zorgvragers op internet?

De zoekvolumes in Google op pijnen, klachten, kwalen, therapieën en behandelingen zijn heel groot. Dagelijkse wordt tienduizenden keren door mensen gezocht naar informatie rondom hun zorgvraag. Het kan hier gaan om generieke vragen als nekklachten, pijn in de kaak of gevoelens van somberheid.

Ook meer specifieke vragen worden gesteld. Je kan daaruit opmaken dat mensen al (denken te) weten wat ze hebben, of in ieder geval al meer geïnformeerd zijn. Voorbeelden zijn “hulp bij pijn in tennisarm”, “beknelde zenuw in het bekken” of “wat te doen bij een depressie”.

Ook zorgprofessionals zoeken in Google

Het kan zelfs nog verder gaan. Wij zien dat vragen worden gesteld over radiuskopfracturen, progesterontekorten en EMDR therapie. En nóg een laag dieper gaat het over plica synovialis, methylering en postcommotioneel syndroom. Deze vragen kunnen ook door zorgprofessionals zelf worden gesteld, als die bijvoorbeeld naar iemand willen verwijzen.

Binnen de zorgmarkt bewegen zorgvragers én zorgprofessionals zich dus meer, vaker en sterker online. Hoort iemand jouw naam? Dan wordt je eerst gegoogled. Denk iemand een kwaal te hebben? Ze kijken eerst in Google. Is iemand bij de een arts of specialist geweest? Daarna kijken ze in Google.

Deze vorm van online marketing is meest duurzame en beste vorm die een therapeut kan doen.

Online marketing voor therapeuten

Stel je bent ZZP’er of je hebt een eenmanspraktijk. Vaak heb je dan een zekere focus of specialisatie binnen de klachten die je behandeld en de therapieën die je doet. Specialisatie is een trend in de markt en laat dit nou net perfect aansluiten op hoe jij als therapeut online marketing kan inzetten.
Uit dit artikel wordt wel duidelijk dat Google je vriend is. De zoekmachine software werkt zo dat wanneer een zoekterm of vraag rondom een klacht of kwaal wordt ingevoerd, de Google “Bots” het internet “crawlen” naar de meeste relevante websites en pagina’s die voorzien in het beste antwoord.

Online Marketing voor Therapeuten

SEO voor therapeuten

De manier waarop jij zichtbaar wordt voor de bots, hangt van een hoop zaken af. Je hebt vast wel een gehoord van SEO (search engine optimization). De spelregels van SEO zijn zeer omvangrijk. Voor nu houden we het op de volgende uitleg: Zorg dat je steeds pagina’s met tekst blijft toevoegen aan je website en zorg dat andere websites naar jou verwijzen met linkjes.

Bijvoorbeeld: Je bent burn-out specialist. Schrijf steeds stukken tekst die een vraag beantwoorden die in Google over burn-out worden gesteld. En zorg ervoor dat andere websites die voor burn-out relevant en interessant zijn naar dit stuk tekst verwijzen. Deze vorm van online marketing is meest duurzame en beste vorm van online marketing die een therapeut kan doen.

De beste en duurzaamste online marketing voor therapeuten

De teksten die je toevoegt staan voor altijd op je website. Google zal steeds beter, vaker en meer jouw teksten herkennen in relatie tot vragen en zoektermen die zorgvragers invoeren. Hoe meer teksten je toevoegt, hoe beter herkenbaar. En hoe langer ze er staan, hoe beter herkenbaar. Als hier ook nog eens diverse links van andere websites naartoe vermeldt staan, heb je een robuust stuk vindbaarheid gebouwd.

Voor ZZP therapeuten en eenmanspraktijken die graag aan hun Google vindbaarheid willen werken, hebben wij een passende, laagdrempelige en betaalbare oplossingen. Elke maand voegen wij een artikel van 300 woorden toe op jouw website, die ingaat op een specifiek in Google gestelde vraag. En vervolgens zorgen we ervoor dat dit artikel lokaal en regionaal goed scoort in Google met linkbuilding.

Ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd geraakt in deze oplossing? Plan dan een vrijblijvend gesprek in om vast te stellen welke specialisatie bij jou past en welke vragen in Google hierover worden gesteld. Binnen een paar maanden kunnen wij jouw website beter laten scoren in Google en er zo voor zorgen dat je meer patiënten krijgt via je website!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen