Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Het belang van klantwaarderingen en hoe je dit als Zorgpraktijkhouder kan uitdragen
- Waarom klantwaarderingen belangrijk zijn
- Welke soorten klantwaarderingen er zijn en hoe je die kan presenteren
- Hoe je klantwaarderingen kan verzamelen
“
Social Proof op uw website zorgt ervoor dat een groter deel van de bezoekers op uw website geneigd is contact met u te nemen. Dit verschil zit hem in 3% versus 5%: op 100 bezoekers zijn dat dus 2 extra klanten. Dit kan op de lange termijn een groot verschil maken.
Waarom zijn Klantwaarderingen zo belangrijk?
Social Proof speelt tegenwoordig een belangrijke rol bij het beslissingsproces van een cliënt. Stel je voor dat 5 praktijken van dezelfde omvang zich op eenzelfde manier presenteren: De praktijken zien er goed verzorgd uit, de websites zijn modern en geven goed weer wat men in de praktijken kan verwachten en de cliënten worden altijd keurig en correct begeleidt.
En nu heeft 1 van deze praktijken op meerdere platformen ervoor gezorgd dat cliënten iets positiefs over hen zeggen: Bij Google Mijn Bedrijf staan 5 sterren gegeven door 25 mensen, Op de website staan enkele uitspraken van tevreden cliënten met een foto en bovendien scoren ze een 8,7 uit 35 vragenlijsten met Qualifiew!
In welke praktijk is het over 3 maanden drukker denkt u? Mensen worden bewust danwel onbewust beïnvloed door dit soort uitingen en zullen hun voorkeur krijgen voor de praktijk die zijn best doet om te laten weten wat mensen van hen vinden.
We zetten een aantal mogelijkheden voor het uitdragen van klantwaarderingen op een rij.
Qualiview
Zorgkaart Nederland
Mediquest
Google Mijn Bedrijf
Het vragen van een review is makkelijk, door het sturen van een whatsapp link via de GMB app.
Testimonial Video’s
Klantcases
Testimonials op de website
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...