Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Wat kan ik met Google Tag Manager
U heeft een website en u wilt graag weten wat er gebeurd op uw site. Waar komen de bezoekers vandaan en welke acties ondernemen ze? Dat kunt u allemaal meten. Voorheen moest u daar allerlei codes voor op uw website zetten om per onderdeel van uw website een meting uit te voeren of een actie waar te nemen. Met Google Tag Manager is dat niet meer nodig.
U kunt op een eenvoudige manier verschillende platformen met elkaar verbinden en laten samenwerken.
“
Met Google Tag Manager hoeft u geen codekraker te zijn om data te verzamelen van uw website.
Wat is Tag Manager
Met Google Tag Manager hoeft u geen codekraker te zijn om data te verzamelen van uw website. U plaatst een stukje code op de site die Google Tag Manager u geeft en u kunt naar hartenlust tags en triggers toevoegen. Maar wat zijn tags en triggers en hoe werkt dat allemaal?
Als u een website heeft kunt u een stukje code laten plaatsen wat een container wordt genoemd. Dat is een grote bak waar allemaal stukjes code in gegooid kunnen worden zonder code te hoeven schrijven. Als de container is geplaatst kunt u tags en triggers toevoegen. Tags zijn stukjes code die beschrijven wat u wilt meten. Deze kunt u aanmaken zonder iets aan uw website aan te passen. Tags vormen ook een koppeling met andere platformen waar de data naar toe gestuurd wordt, zoals Google Analytics.
Triggers zijn stukjes code die aangeven wanneer de gebeurtenis die u wilt meten geactiveerd wordt. Bijvoorbeeld als iemand een contactformulier invult, maakt u een tag aan waarmee u aangeeft deze te willen meten en met de trigger geeft u aan dat deze wordt gemeten op het moment dat iemand op de verzendknop drukt. Omdat veel van deze acties door de meeste gebruikers van Google Tag Manager worden gebruikt, zijn er standaard stukjes code voor u aangemaakt die u kunt aanklikken om te gebruiken. Zo heeft u geen kennis nodig van coderen en programmeren, maar kunt u zo aan de slag om informatie in te winnen over het gebruik van uw website en kunt u het gedrag van de gebruikers in kaart brengen.
U kunt op deze manier ook informatie van andere diensten bij elkaar laten komen. U kunt op deze manier bijvoorbeeld informatie vanuit Google Ads en Google Analytics met elkaar koppelen zodat u een compleet overzicht krijgt van waar de bezoekers vandaan komen, wat ze op uw site doen en hoelang ze op uw site blijven.
Met deze informatie kunt u aanpassingen aan uw site maken om het gedrag van de bezoeker te beïnvloeden.
Google Tag Manager en Google Analytics
Met Google Analytics kunt u al behoorlijk wat informatie verkrijgen over het gedrag van de gebruikers van uw website. Maar in combinatie met Google Tag Manager kunt u nog specifiekere en uitgebreidere informatie krijgen over de gebruikers en de acties die ondernomen worden. Zo kunt u elke link die op uw website staat laten meten op het moment dat deze wordt aangeklikt, of er een video wordt bekeken en hoe lang ze dat doen, of er een bestand dat op uw site staat wordt gedownload, een telefoonnummer of mailadres wordt aangeklikt en zoals hierboven al benoemd of er een contactformulier is ingevuld. Maakt het uzelf nog gemakkelijker en maak gebruik van Google Tag Manager.
Wat kunnen wij voor u betekenen
Wilt u ook weten waar de mogelijkheden voor uw bedrijf en website liggen? Medifactor is gespecialiseerd in online adverteren en het optimaliseren van het gebruikersgemak voor uw website. Wij maken een grondige analyse betreffende het gedrag van uw website bezoekers en prestaties van uw online advertenties. Op basis daarvan kunnen wij een gepast advies geven om uw website en/of advertenties nog succesvoller te maken! Maak dus nu een afspraak of doe de websitecheck.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...