Home / Blog / Google Ads

Google Ads

Marketing

Auteur: Gert-Jan Nieuwenhuis
Leestijd: 5 min

Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Wat kan ik met Google Ads

Vandaag de dag zoekt iedereen producten en diensten online. Vaak door gebruik te maken van zoekmachines wordt er gezocht naar de dichtstbijzijnde locatie van een winkel of praktijk en worden diensten en producten met elkaar vergeleken. De grootste zoekmachine is Google. Elke dag worden er zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten uitgevoerd op Google. Dat is ruim 95% van alle zoekopdrachten. Maar wat kunnen we met deze informatie?

Elke dag worden er zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten uitgevoerd op Google. Dat is ruim 95% van alle zoekopdrachten.

Online Adverteren

Bijna alle bedrijven hebben een website en om mee te kunnen concurreren kan dat ook niet meer zonder. Maar hoe kunt u met uw bedrijf opvallen tussen al die andere bedrijven? Daar zijn een heel aantal mogelijkheden voor gelukkig. Een daar van is online adverteren. Er is een hele verscheidenheid aan advertentiemogelijkheden waar u van gebruik kunt maken. Maar de belangrijkste is Google Ads (voorheen Google Adwords).
Google Ads

Hoe gaat Online Adverteren via Google Ads in Werking

Google biedt een heel aantal platformen aan om uw bedrijf te promoten. Een daarvan is Google Ads. Daarmee kunt u een advertentie plaatsen in de zoekmachine. Google Ads is net als de meeste Google platformen gratis! Het enige wat u nodig heeft is een Google account. Met dat account kunt u inloggen en advertenties maken. Deze advertenties komen naar voren als gebruikers van de zoekmachine zoeken op specifieke zoektermen. U kunt volgens een biedingssysteem een bedrag bieden. Dat doen uw concurrenten ook, daarom is het aan te raden om vooral in te zetten op zoektermen die uw bedrijf uniek maken. Als u hoger heeft geboden dan uw concurrenten komt u boven aan te staan. Maar hoe werkt dat nu allemaal?

Advertenties maken

Als u advertenties gaat maken in Google Ads helpt Google u graag een handje. Want hoe beter het met uw bedrijf gaat, hoe beter dat is voor Google. Immers u geeft geld uit aan advertenties en als het niet goed gaat met uw bedrijf kan Google minder daaraan verdienen. Daarom geeft Google Ads graag tips over het opzetten van een goede campagne en het verbeteren van de prestaties van de campagnes.

Advertenties maken

Het eerste wat u doet is het opzetten van een campagne. Onder die campagne hangt u advertenties. Bij voorkeur drie of meer. Google houdt namelijk in de gaten hoe uw advertenties presteren en zal er voor kiezen om uw best presterende advertenties het meeste te vertonen. In uw advertenties kunt u vertellen wat uw bedrijf doet, wat de voordelen zijn om gebruikt te maken van uw diensten of producten en hoe ze u kunnen bereiken.

Probeer met elke advertentie een aantal dingen terug te laten komen. Een zoekterm, een call-to-action en een toespeling op de emotie van de zoeker.

Zoekwoorden en Uitsluitwoorden

Als u advertenties heeft moet u ook aangeven aan Google Ads met welke zoektermen u gevonden wilt worden. Let daarbij ook op termen waarmee u niet gevonden wilt worden, zoals de naam van uw concurrenten of producten/diensten die u niet aanbied. Dit zijn uitsluitwoorden en kunt u apart toevoegen.

Biedingen

Als u zoekwoorden heeft toegevoegd kunt u ook gaan bieden. U kunt dit aan Google Ads overlaten, maar u kunt dat ook handmatig doen. U stelt een bedrag in dat u overheeft om met die zoekterm gevonden te worden. U betaalt pas als ook daadwerkelijk op uw advertentie geklikt wordt. Naast de biedingen op de zoekwoorden kunt u ook een budget instellen. Als u dat niet doet blijft Google Ads uw advertenties vertonen en kunnen mensen er op blijven klikken. Om uw uitgaven onder controle te houden geeft u bij Google Ads aan hoeveel u per dag maximaal wenst te spenderen.

Google Ads door Medifactor

Nu heeft u een globaal beeld bij Google Ads en de werking daarvan, maar de werking van Google Ads is een stuk ingewikkelder dan hierboven beschreven. Veel bedrijven (vooral klein en middelgrote bedrijven) maken geen of nauwelijks gebruik van Google Ads of vaak op een inefficiënte manier. Medifactor is gespecialiseerd in het opzetten en onderhouden van goed Google Ads campagnes. Wilt u gebruik maken van onze diensten? Maak dan nu een afspraak!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen