Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Hoe werkt adverteren via Facebook
Als u een eigen bedrijf heeft kunt u mensen op Facebook via verschillende wegen bereiken. Zo kunt u een account aanmaken waar u regelmatig een bericht op plaatst met betrekking tot uw bedrijf waarin u uw bedrijf promoot. U kunt ook een pagina aanmaken speciaal voor uw bedrijf waar de mogelijkheden veel uitgebreider zijn en meer gericht op ondernemerschap. Zo kunt u met een bedrijfspagina niet alleen berichten posten, maar ook de belangrijke informatie op een overzichtelijke manier presenteren, zoals locatie, openingstijden en manieren om contact op te nemen.
Daarnaast kunnen uw klanten ook recensies schrijven over hun ervaring bij uw bedrijf. Dit kan weer helpen om eventuele nieuwe klanten over te halen om gebruik te maken van uw diensten of producten.
Maar u kunt nog een stap verder gaan. U kunt ook een advertentie account aanmaken waarmee u niet alleen uw bedrijfspagina kunt beheren en promoten, maar ook doelgroepen en locaties kunt instellen om uw bereik te vergroten.
“
Met een Facebook advertentie account kunt u net als met Google Ads adverteren voor uw bedrijf.
Facebook advertentie account
Met een Facebook advertentie account kunt u net als met Google Ads adverteren voor uw bedrijf. Met een Facebook advertentie account zijn de mogelijkheden wel uitgebreider. Zo kunt u niet alleen tekst advertenties maken, maar ook afbeeldingen en video’s gebruiken om uw bedrijf te promoten. De meeste Facebook gebruikers zijn dan ook wat meer visueel ingesteld en zullen eerder kijken naar advertenties waar beeldmateriaal in verwerkt is. Dit spreekt namelijk meer tot de verbeelding en trekt sneller de aandacht dan een stukje tekst.
U kunt ook specifieker op bepaalde groepen mensen adverteren. Facebook maak ook gebruik van de interesses van mensen en de onderwerpen die ze gebruiken in hun berichten. Zo bereikt u dus nog beter uw doelgroep.
Voor- en nadelen adverteren via Facebook
Nadelen van adverteren voor Facebook zijn vooral het beperkte aantal gebruikers in vergelijking met zoekmachine advertenties. Niet iedereen maakt gebruik van Facebook en vaak zijn mensen eerder geneigd om diensten en producten op te zoeken via een zoekmachine. Daarmee worden ook de doelgroepen die u kunt instellen kleiner. Dat zorgt er voor dat u dus ook minder mensen tegelijk bereikt.
Facebook Advertenties door Medifactor
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...