Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
De 10 elementen voor een hoog converterende homepage voor zorgbedrijven
In dit artikel lees je:
- Over de customer journey van de zorgvrager
- Welke elementen zorgen voor conversie
- Concrete stappen om dit op jouw website door te voeren
De customer journey van de zorgvrager
In diverse artikelen op onze blog page hebben wij het over verbetermogelijkheden van websites en voor een betere gebruikerservaring en hogere conversie.
In dit artikel zetten we een extra stap door in detail een homepage structuur te beschrijven die daarvoor zorgt.
Daarbij verplaatsen wij ons in de zorgvragers, die enerzijds weten wat zij zoeken (een specifieke zorgprofessional of therapeut) en anderzijds in die bezoekers die niet actief op zoek zijn en mogelijk een langere reis afleggen voordat ze actie nemen.
Dat ziet er zo uit:
“Ik ben een zorgvrager en ik heb hulp nodig van een zorgprofessional. Op Google voer ik een dergelijke zoekterm in (ik weet redelijk wat ik zoek) en vervolgens kom ik op de website van van een dergelijke zorgprofessional”
Vragen die ik beantwoord zou willen hebben als bezoeker zijn:
- Wie is deze praktijk die pretendeert mij te kunnen helpen?
- Wat doen ze precies en waarom zijn zij een competente partij?
- Hoeveel ervaring en tastbare resultaten hebben zij op dit gebied?
- Hoe loopt het proces als zij dit voor mij gaan doen? Welke stappen worden genomen? Wat doen zij en wat wordt er van mij verwacht?
- Moet ik direct een afspraak maken of kan ik eerst vrijblijvend om informatie vragen?
“
Voor een goede paginastructuur gaan we op de stoel van de zorgvrager zitten.
Deze elementen zorgen voor conversie
Van onderstaande opsomming en volgorde weten wij dat ze werken. Dat betekent: Ze zorgen cijfermatig gezien voor een kwalitatief hoogwaardige aanvoer van geïnteresseerde zorgvragers voor contact met een praktijk of zorgbedrijf.
En met cijfermatig bedoelen we dat een voldoende percentage van de bezoekers overgaat tot contact, waaruit daadwerkelijk betalende cliënten komen waardoor een gezonde return on investment ontstaat. Eén euro erin is dus “X” euro eruit.
“
1. Hero/Pagina Header
Dit is de eerste indruk voor de bezoeker en heeft als doel hem in te leiden. Dit is een zorgvrager die direct contact wil met een therapeut of zich wil oriënteren op zijn klacht. Maak direct duidelijk wie jullie zijn en wat jullie doen.
Dat ziet er zo uit: Koptitel, Afbeelding, ondertitel, buttons voor contact
2. Vertrouwen wekken met Unique Selling Points
Het wekt vertrouwen door hardop te zeggen waar je goed in bent en waarom dat zo is. Dat hoeven meestal geen ingewikkelde zaken te zijn. Het staat gewoon erg goed om te zeggen dat je bijvoorbeeld 20 jaar ervaring in het oplossen van een bepaald type klacht hebt.
Dat ziet er zo uit: 3 sterren of blokken met daarin enkele regels tekst
3. Navigatie voor wie je werkt/welke klachten je behandelt
Het is aannemelijk dat je bezoeker uit jouw doelgroep komt. Maar welke precies, dat weet je nog niet. Om verder te kunnen funnelen en specifieker in te kunnen gaan op de wensen van bezoekers plaats je een sectie “voor wie je werkt” of “welke klachten je behandelt”.
Met uitgelichte kaarten waarin alle gewenste informatie direct zichtbaar is. Hier kunnen bezoekers doorklikken naar meer inhoudelijke pagina’s.
Dat ziet er zo uit: 3 kaarten Afbeelding, titel, omschrijving, Button lees meer
4. Nog een keer vertrouwen wekken met een Logo bar
Waarmee je met social proof een zekere autoriteit aantoont van je praktijk. Laat zien in welke netwerken je zit en met wie je verbonden bent.
-
Dat ziet er zo uit: Logo’s en bedrijfsnaam van klanten met autoriteit
5. Navigatie naar therapieën en behandelingen
Deze sectie is voor bezoekers die precies weten waar ze naar zoeken. Iemand die precies weet waar hij/zij naar zoekt is bereid langer te scrollen en daarom kan deze sectie iets verder op de pagina worden geplaatst.
Dat ziet er zo uit: Afbeelding, titel, omschrijving, Button lees meer
6. Een korte omschrijving van de praktijk
Een korte omschrijving van de praktijk om weer vertrouwen te wekken. Zo kunnen mensen de visie en missie van de praktijk zien zonder dat ze eerst naar de over ons pagina hoeven te navigeren.
Dat ziet er zo uit: Titel, korte tekst, button lees meer
7. Een procesbeschrijving om mensen te informeren
Wat er gebeurd nadat ze contact hebben genomen met de praktijk? Laat de bezoeker duidelijk weten wat ze kunnen verwachten.
Dat ziet er zo uit:
8. De testimonial/review om weer vertrouwen te wekken
Een review is pas echt sterk als er in 1 oogopslag vertrouwen uit geput kan worden. Daarom voegen we een sterrenbeoordeling toe, dit is duidelijker en we tonen de naam en foto van de reviewer. Op die manier “voelt” de review echt aan en put de bezoeker vertrouwen uit de autoriteit van de reviewer.
Dat ziet er zo uit: Uitgebreide testimonials van klanten (gezicht, sterrenbeoordeling, titel, review, bedrijfsnaam, persoonsnaam
9. Blog artikelen
We tonen een sectie met blog artikelen om bezoekers te laten doornavigeren.
Dat ziet er zo uit: Uitgebreide testimonials van klanten (gezicht, sterrenbeoordeling, titel, review, bedrijfsnaam, persoonsnaam
10. Visuele call-to-action
Tot slot een mooie visuele call to action om contact op te nemen.
Dat ziet er zo uit: Grote call to action, koptitel, korte tekst, button evt formulier uitgewerkt.
Afsluiting
We sluiten dit artikel af met een schematische weergave van de omschreven paginastructuur, zodat in één oogopslag het beoogde effect duidelijk wordt:
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...