Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Wat kan ik met Google Analytics
Kennis is macht. Hoe meer u weet over het gedrag van uw klanten, hoe beter u kunt in spelen op de wensen en behoeften van uw klanten. Veel bedrijven proberen via enquêtes en aanbiedingen de wensen van de klant te achterhalen. Maar er zijn ook andere manieren om dat te doen. Vooral bij het monitoren van de bezoekers van uw website zijn er verschillende manieren om te weten te komen wat uw klanten nu eigenlijk zoeken en hoe ze zich gedragen als ze zoeken naar uw website, gebruik maken van uw website en actie ondernemen via uw website.
Een van de makkelijkste manieren om dat te analyseren is gebruik maken van het gratis Google Platform: Google Analytics.
“
U kunt in Google Analytics niet alleen zien op welke zoektermen u gevonden wordt, maar ook uit welke bron die komen.
Wat is Google Analytics
Gedrag
Vindbaarheid
U kunt in Google Analytics niet alleen zien op welke zoektermen u gevonden wordt, maar ook uit welke bron die komen. Zo kunt u nagaan of de bezoekers direct de URL van de website hebben ingetypt of dat ze via een zoekmachine op uw website zijn gekomen. Als de bezoekers via een zoekmachine zijn gekomen, kunt u ook zien of ze via een advertentie of organische resultaten (gratis zoektermen) op uw website zijn gekomen Om de informatie over bezoekers via uw advertenties te verkrijgen, moet u wel uw Google Ads account koppelen met uw Google Analytics.
Doelen
Om te achterhalen of bezoekers van uw website actie hebben ondernomen op bepaalde pagina’s kunt u doelen instellen. Zo kunt u in de gaten houden of er een contactformulier is ingevuld, of een bepaalde pagina helemaal gelezen wordt enz. Dit kunt u ook doen in combinatie met Google Tagmanager (GTM) en Google Search Console (GSC) om een nog beter beeld te krijgen van de mogelijkheden en de prestaties van uw website. Meer informatie over GTM en GSC vindt u hier (link naar artikelen GTM & GSC)
Filters
Met de meeste platformen waarmee u de prestaties van uw website in de gaten kunt houden wordt alle data meegenomen. En met alle data bedoelen we ook echt ALLE data. Dus ook het gebruik van de website door uzelf en beheerders van de site, of zelfs uw personeel. Dat kan een vertekend beeld geven over het aantal gebruikers en de duur van de bezoeken op uw website. Daarom heeft Google Analytics de mogelijkheid om filters in te stellen. Met die filters kunt dus een veel accurater beeld krijgen van het gebruik van uw website.
Professionele metingen en toepassingen
Ziet u door de bomen het bos niet meer? Bent u te veel tijd kwijt aan het monitoren van uw klanten om ook daadwerkelijk met uw klanten bezig te zijn? Medifactor kan dit voor u uit handen nemen. Wij maken/verbeteren uw website en schrijven content om meer bezoekers te krijgen van hoge kwaliteit. Doe de websitecheck om te zien wat wij voor u kunnen doen. Neem dus nu contact op!
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...