Jerry Groot – Eigenaar en Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
De kracht van Medische Content voor Zorgvragers
In dit artikel lees je:
- Wat medische content is.
- Hoe dit waarde toevoegt voor de zorgvrager en jouw praktijk.
- Hoe je medische content planmatig kan inzetten voor jouw praktijk.
“
Duizenden mensen voeren dagelijks zoektermen en vragen in bij Google de betrekking hebben op een zorgvraag.
Wat is medische content?
Het is daarbij belangrijk dat je toegankelijk schrijft, in goed begrijpbare taal. Degene voor wie je dit schrijft, mensen met klachten, hebben namelijk meestal geen medische kennis, maar wél een specifieke zorgvraag.
Die zoektermen of vragen voeren zij in bij Google. Als jouw contentstrategie op de juiste manier wordt uitgevoerd, is de kans dus groot dat zorgvragers jouw artikelen lezen en contact met jou nemen. Het wenselijke resultaat is natuurlijk dat jij als zorgprofessional de zorgvrager van zijn klachten afhelpt en op deze manier voorlichting geeft in de zorg.
Hoe voegt medische content waarde toe voor jouw praktijk?
Daarbij geldt dat focus, authenticiteit en consequentie leiden tot meer bezoekers. Kies daarom een onderwerp of specialisme wat voor jouw zorgpraktijk belangrijk is en schrijf daar consequent artikelen over, bijvoorbeeld 1 of 2 per maand, die steeds een andere invalshoek beschrijven van klachten en behandelingen daarvan. Denk bijvoorbeeld aan orthopedie bij een fysiotherapeut, orthodontie bij een tandarts en arbeidspsychologie bij psychologen.
Hoe zet je dit planmatig in?
In onze klanten en relatiekring zien wij dat met name het consequent schrijven van artikelen een obstakel vormt. Ze moeten het er immers “bij” doen en dan is het nog de vraag waarover moet worden geschreven. Simpelweg gaan schrijven over welke klachten je verhelpt is namelijk niet voldoende.
Wij hebben jaren ervaring opgebouwd in medisch contentmarketing en doen dit met groot succes voor een diversiteit aan zorgpraktijken. Of het nu gaat om mensen met een hersenschudding, hormoonproblemen of sportblessures, de content die wij voor praktijken schrijven biedt de zorgvrager zodanig goed antwoord op hun vragen dat zijn de weg naar de praktijk goed weten te vinden.
Dus, als je het ons vraagt, is dit de manier waarop het moet:
- Kijk welke vragen en zoektermen worden ingevoerd in Google die betrekking hebben op de klachten die jij verhelpt.
- Laat deze vragen en termen op een natuurlijk wijze terugkomen in jouw tekst.
- Begin het artikel met erkenning van de klacht, geef uitleg over de symptomen en oorzaken en sluit af met jouw behandelmethodiek en de resultaten daarvan.
- Voeg in jouw tekst enkele “call-to-actions” toe voor het nemen van contact en laat bijvoorbeeld ook een patiënt aan het woord over de ervaring met deze methode.
Hoe helpt Medifactor zorgprofessionals bij online marketing?
Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...