Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.
Hoe helpt Google Analytics jouw praktijk met groeien
Dit zijn een aantal zeer belangrijke vragen. Vragen die we soms vergeten te stellen of niet goed weten hoe we die kunnen beantwoorden. Waarom deze vragen zo belangrijk zijn en hoe je ze kunt beantwoorden willen we graag uitleggen in dit artikel.
“
Door data te verzamelen leer je jouw doelgroep kennen en kun je zien waar jouw kansen liggen.
Waarom zijn deze vragen zo Belangrijk
Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw praktijk groeit. Daarom moet je weten waar behoefte aan is. Waar liggen de groeimogelijkheden. Moet je meer specialisten aannemen om meer mensen met een bepaalde klacht te helpen of moet je juist specialisten aannemen met een specialisme die nog niet door jouw praktijk wordt aangeboden?
Door data te verzamelen leer je jouw doelgroep kennen en kun je zien waar jouw kansen liggen.
Hoe beantwoord je deze vragen
Je zult vast denken: nu moet ik de deuren langs en op straat een enquête afnemen. Niets is minder waar. Mensen maken tegenwoordig gebruik van het internet om vrijwel alles op te zoeken. Dat is ook niet gek want er is enorm veel informatie te vinden op het internet. Zo ook over jouw praktijk. En daar ligt een grote kans voor het verzamelen van gegevens over jouw doelgroep. Wie komt er op jouw website? Welke acties ondernemen ze op jouw website? Hoelang blijven ze op jouw website? En hoe vinden ze jouw website?
Al deze vragen kunnen beantwoord worden met Google Analytics. Dit is software die simpel op jouw website geplaatst kan worden en al deze informatie voor je verzameld. Als je Google Analytics goed inricht en regelmatig de data bekijkt zie je waar de kansen voor jouw praktijk liggen.
Nu kan het zijn dat je niet zo thuis bent in websites en cijfertjes en andere gegevens. En het klinkt als een hoop werk.
Data Verzamelen en Verwerken als je niet veel tijd hebt
Wie is Medifactor
Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Blijf op de hoogte
Uitgelichte Artikelen
Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP’ers & Eenmanspraktijken
Home / Blog / Marketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketing voor therapeuten: Oplossingen voor ZZP'ers & EenmanspraktijkenMarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij...
Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionals
Home / Blog / Het belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsHet belang van Linkbuilding voor zorgprofessionalsMarketingAuteur: Jorg Gabriels Leestijd: 5 min Jorg Gabriels - Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen...
Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties
Home / Blog / Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties Niet gecontracteerde zorg en marketing op specialisaties MarketingAuteur: Jerry Groot Leestijd: 5 min Jerry Groot - Eigenaar en Consultant De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen...