Home / Blog / Hoe helpt Google Analytics jouw praktijk met groeien?

Hoe helpt Google Analytics jouw praktijk met groeien?

Marketing

Auteur: Gert-Jan Nieuwenhuis
Leestijd: 5 min

Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Hoe helpt Google Analytics jouw praktijk met groeien

Als chiropractor of fysiotherapeut wil je mensen helpen. En hoe meer mensen je kunt helpen hoe beter. Maar daarvoor moeten de mensen die je wilt helpen wel weten hoe ze jouw kunnen vinden en waar jij ze mee kunt helpen. En andersom moet jij weten waar je mensen die jouw weten te vinden mee kunt helpen. Wordt jij gevonden? Hoe wordt jij gevonden? Wat willen de mensen weten die jouw vinden? Wat weet jij van jouw doelgroep?

Dit zijn een aantal zeer belangrijke vragen. Vragen die we soms vergeten te stellen of niet goed weten hoe we die kunnen beantwoorden. Waarom deze vragen zo belangrijk zijn en hoe je ze kunt beantwoorden willen we graag uitleggen in dit artikel.

Door data te verzamelen leer je jouw doelgroep kennen en kun je zien waar jouw kansen liggen.

Waarom zijn deze vragen zo Belangrijk

Als chiropractor of fysiotherapeut wil je mensen zo goed mogelijk helpen. Je bent gespecialiseerd in bepaalde technieken en die sluiten aan bij bepaalde klachten. Als iemand last heeft van zijn voet is hij niet opzoek naar een specialist in rugklachten. Maar misschien wordt je wel gevonden door iemand die behoefte heeft aan een podotherapeut. En waarschijnlijk zul je deze persoon alsnog willen helpen. Maar daarvoor moet je of een nieuwe specialisatie aanleren of iemand in dienst nemen die deze specialisatie wel beheerst. Je moet dus weten wie jouw zoekt, wat hij nodig heeft en hoe jij kunt helpen.

Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw praktijk groeit. Daarom moet je weten waar behoefte aan is. Waar liggen de groeimogelijkheden. Moet je meer specialisten aannemen om meer mensen met een bepaalde klacht te helpen of moet je juist specialisten aannemen met een specialisme die nog niet door jouw praktijk wordt aangeboden?

Door data te verzamelen leer je jouw doelgroep kennen en kun je zien waar jouw kansen liggen.

Praktijk-laten-groeien-met-Google-Analytics

Hoe beantwoord je deze vragen

Om een vraag te beantwoorden grijpen we meestal terug op kennis die we al vergaart hebben. Het is makkelijk om een antwoord klaar te hebben. Maar sommige vragen kun je niet met parate kennis beantwoorden. Sterker nog: je kunt die kennis niet uit boeken halen. Je moet onderzoek doen en data verzamelen.

Je zult vast denken: nu moet ik de deuren langs en op straat een enquête afnemen. Niets is minder waar. Mensen maken tegenwoordig gebruik van het internet om vrijwel alles op te zoeken. Dat is ook niet gek want er is enorm veel informatie te vinden op het internet. Zo ook over jouw praktijk. En daar ligt een grote kans voor het verzamelen van gegevens over jouw doelgroep. Wie komt er op jouw website? Welke acties ondernemen ze op jouw website? Hoelang blijven ze op jouw website? En hoe vinden ze jouw website?

Al deze vragen kunnen beantwoord worden met Google Analytics. Dit is software die simpel op jouw website geplaatst kan worden en al deze informatie voor je verzameld. Als je Google Analytics goed inricht en regelmatig de data bekijkt zie je waar de kansen voor jouw praktijk liggen.
Nu kan het zijn dat je niet zo thuis bent in websites en cijfertjes en andere gegevens. En het klinkt als een hoop werk.

Data Verzamelen en Verwerken als je niet veel tijd hebt

Waarschijnlijk ben je druk met het leveren van goede zorg en zie je niet de kans om tijd te maken voor dit belangrijke onderdeel van ondernemerschap aan te pakken. Gelukkig hoef je niet alles zelf te doen! Wij begrijpen dat jij je wilt richten op het helpen van mensen. Daarom nemen wij graag deze taak uit handen en vertellen je hoe jij kunt groeien en aan de behoefte van potentiële patiënten kunt voldoen. Al een heel aantal chiropractoren en fysiotherapeuten hebben gebruik mogen maken (en nog steeds) van onze expertise op het gebied van online ondernemen. Neem dus nu contact met ons op en wij helpen jouw praktijk te groeien!

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen