Home / Blog / Google Search Console

Google Search Console

Marketing

Auteur: Gert-Jan Nieuwenhuis
Leestijd: 5 min

Gert-Jan Nieuwenhuis – Online Marketing Consultant
De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Wat kan ik met Google Search Console

U heeft een prachtige website die helemaal naar uw wens is gemaakt en bent er klaar voor om bezoekers op uw website te ontvangen. Nu moet u nog gevonden worden. Hoe werkt dat en wat kunt u daar aan doen? Stel u heeft een website waar u broodjes verkoopt. U typt op Google broodjes kopen in. Maar uw website staat er niet bij. Hoe kan dat?

Google zoekt op de meest relevante websites voor de zoektermen die worden gebruikt om de zoekmachinegebruikers zo goed mogelijk te informeren. Nu denkt u: als ik een website heb waar ik broodjes verkoop is dat toch wel heel erg relevant voor iemand die zoekt op broodjes kopen.

Daar heeft u deels gelijk in. Ja, uw website is relevant. Maar u website is ook nieuw en heeft dus nog niet veel bezoekers gehad. Met andere woorden Google kent uw website niet zo goed en kan daarom niet bepalen of uw website relevanter is dan die van anderen. Daarnaast bent u niet de enige met een website over broodjes.

U kunt in Google Search Console zien op welke zoektermen u gevonden wordt en op welke positie u gemiddeld staat bij deze en vergelijkbare zoektermen.

Google Search Console

Google Search Console inzetten

Een van de dingen die u kunt doen om uw website naar voren te laten komen in de zoekresultaten is aan Google vertellen hoe uw website er eigenlijk uit ziet. Dit kunt u doen door aan Google een sitemap te geven. Dat is een soort overzicht van uw website en hoe Google daar de weg kan vinden. Deze sitemap kunt u toevoegen op Google Search Console. Dat is een platform van Google waarmee u in de gaten kunt houden wat uw website doet op gebied van organische zoekresultaten en kunt u Google van informatie voorzien over uw website.

Een organisch zoekresultaat is als u gevonden wordt door Google zonder dat u een advertentie heeft. Dat is simpeler gezegd dan het in werkelijkheid is. Want dat betekent niet dat u met online advertenties alleen op die manier gevonden kunt worden. Ook dan kunt u op organische zoekresultaten gevonden worden.

Met Google Search Console kunt u deze resultaten ook in de gaten houden. U kunt in Google Search Console zien op welke zoektermen u gevonden wordt en op welke positie u gemiddeld staat bij deze en vergelijkbare zoektermen. Op basis van deze informatie kunt u de content van uw website aanpassen en inspelen op de behoeften van uw potentiële klanten.

Wat kunt u doen

Wilt u uw website hoger in de zoekmachine naar voren laten komen? Wij kunnen u helpen. Neem contact met ons op of doe de website check en wij helpen u graag verder.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

Fout: Contact formulier niet gevonden.

+31 (0)850292512

[email protected]

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen