Home / Blog / Een website voor eerstelijns psychologen met een eigen praktijk

Een professionele website laten maken voor jouw psychologenpraktijk

Psychologen

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Een professionele website laten maken voor jouw psychologenpraktijk

De online informatiebehoefte over psychische klachten is enorm.

1.2. Een website als verlengstuk van jouw praktijk

Mensen willen dus goed geïnformeerd worden rondom hun vermoedelijk klacht. Met die tienduizenden mensen die hier dagelijks informatie over willen, heb jij op jouw website de mogelijkheid hen te bereiken én te informeren. Het mes snijdt dus aan twee kanten: Je beantwoord de zorgvraag van mensen én je trekt potentiële cliënten aan.

Hierdoor is een website die perfect past bij jouw praktijk en de online zorgvraag veel meer dan enkel een ‘visitekaartje’. Het is een bron waarmee ook daadwerkelijk clienten op de hoogte worden gesteld van jouw praktijk, waarmee je deze naar jouw website kunt leidden.

Hierdoor dient een website als een waardevolle acquisitiebron, mits deze slim is ingestoken. 

website voor eerste lijns Psychologen

1.3. Marktkansen met een sterke website als psycholoog

Het aanbod van echt goede websites onder eerstelijns psychologen praktijken is sterk te verbeteren. Dat wil zeggen, ze zijn niet bewust gericht op de informatiebehoefte en gebruikerservaring van de zorgvrager.

Er staan bijvoorbeeld vooral “droge” opsommingen van klachten en kale lappen tekst de werkwijze van de praktijk. Dat is niet waar de zorgvrager (in de eerste instantie) voor komt.

En wat betreft de grootte aan de vraagkant van dit verhaal: voor ‘overspannenheid’ alleen worden maandelijks al zo’n 982 zoektermen en 109 vragen ingevoerd in Google. En dat is dus alleen nog met betrekking tot overspannenheid. Deze informatiebehoefte over psychische is dus echt enorm.

Start je met jouw eigen psychologen praktijk? Lees dan hier onze adviezen: Online marketing voor startende psychologen | Medifactor

2. Aandachtspunten bij website laten maken als psycholoog 

2.1. Wat moet er zeker aanwezig zijn op jouw psychologen website?

Als gezegd heeft men een informatiebehoefte die soms letterlijk in een vraag wordt gesteld. Simpel dus, beantwoorden die vraag.

De volgende punten moeten zeker duidelijk naar boven komen op jouw psychologen website:

  • Welke klachten je verhelpt
  • Waarom juist jij als psycholoog hiervoor geschikt bent
  • Wat jouw kwalificaties zijn
  • Welke ervaringen mensen met jou hebben

Bovenstaande moet overduidelijk te vinden zijn op logische plaatsen waar de bezoeker deze verwacht.

 

2.2. Toon de relevantie van jouw aanbod aan de bezoeker

Vertel welke klachten je verhelpt – Relevantiescore door het beantwoorden van de zoekvraag. Als men “Wat zijn symptomen van overspannenheid” invoert in Google en dit is een belangrijke cliëntengroep voor jou, zorg dan dat je een pagina hebt die begint met “De 5 belangrijkste symptomen van overspannenheid” bijvoorbeeld.

2.3. Geef aan waarom jij dé psycholoog bent waar ze moeten zijn

Waar juist jij als psycholoog geschikt bent – Unique Selling Points, of wel USP’s. Hoeft niet heel speciaal of ingewikkeld te zijn, maar je moet ze wel noemen. Bijvoorbeeld “20 jaar ervaring bij het begeleiden van mensen met overspannenheid”

2.4. Maak van bezoekers cliënten met testimonials

Social Proof, waarbij je met reviews en testimonials cliënten aan het woord laat met een korte uitspraak over een positieve ervaring met jou als psycholoog.

2.5. Geef de bezoeker de kans om snel een afspraak in te plannen

De Call-to-Action. Het is immers prima om mensen goed te informeren en af te sluiten met aantrekkelijk contact formulier of belknop en ze in jouw tekst aan te moedigen om contact met jou te zoeken.

3. Website laten maken als psycholoog bij Medifactor

3.1. Onze insteek bij het maken van een website

Wanneer wij een website bouwen voor een psycholoog dan doen we dit op basis van WordPress. Deze naam komt je wellicht al bekend voor; het is namelijk de bekendste software om een website mee op te bouwen.

Waarom wij WordPress gebruiken:

  • Kostentechnisch: het bouwen van een website in WordPress is in de basis gratis; hierdoor komen er geen dure programmeerkosten en development kosten kijken bij het realiseren van een nieuwe website
  • Flexibiliteit: door onze ervaring in WordPress weten wij exact hoe we zaken kunnen aanpassen. Dit scheelt ons veel tijd wanneer we mogelijk zaken gaan veranderen aan de website.
  • Design: wij hebben al tal van websites in WordPress gemaakt, waardoor wij precies weten hoe we een mooie en professionele website kunnen opleveren. Hierdoor gegarandeerd een strak resultaat dat er goed uitziet!

3.2. Wat wij qua programma’s koppelen aan jouw psychologen website

Zoals eerder gezegd vormt WordPress de basis van de website; dit is het programma waar de website op draait. Echter zijn er nog andere tools die wij aan de site verbinden.

Hieronder een kort overzicht van de relevantste tools :

Google Analytics

In het kort meet Google Analytics (afgekort GA) de bezoekers die op jouw website terecht komen. En dit is gedetailleerder dan je misschien zou denken! Van woonplaats, tot aan leeftijd of het (mobiele) apparaat waar vandaan deze de website bezoekt. GA gebruiken we echter met name om de conversies bij te houden van jouw website, wat natuurlijk hartstikke belangrijk is. Meten is weten zeggen we dan ook vaak!

Google Ads

Hét programma om online mee te adverteren. Met dit programma reserveer je een plaats in de Google resultaten. Je hebt deze advertenties (bovenaan) de zoekresultaten in de belangrijkste zoekmachine vast al wel eens voorbij zien komen! Met Google Ads voor psychologen hebben wij al enorm wat ervaring en we weten precies hoe we hier een winstgevende machine van maken.

Tip: lees hier meer over de sterkste Google Ads teksten voor jou als psycholoog: De beste Google Ads tekstadvertenties voor psychologen | Medifactor 

 

Yoast wordpress plug-in

Ook wij maken gebruik van de zogenaamde ‘Yoast’ plug-in voor WordPress. De technische details hiervan zijn niet belangrijk, maar in het kort zorgt deze ervoor dat we snel en eenvoudig kunnen zorgen dat de pagina’s op jouw website perfect zijn geoptimaliseerd om goed te worden gevonden in Google.

Verder stellen we overige nodige programma’s op maat in, wanneer deze passene bij jouw situatie en doelen.

3.3. Werkwijze bij het maken van een website voor jou als psycholoog

We gaan in gesprek en gaan samen nadenken over datgene dat jij wilt bereiken met de website.

Vragen die hierbij centraal staan zijn:

  • Wat moet de website uitstralen?
  • Hoe zien jouw klantenkring eruit?
  • Wat is de zorgvraag die de klant beantwoord wil zien?
  • Hoe overtuigen wij deze ervan om naar jouw praktijk te komen?
  • Al deze vragen zijn belangrijk alvorens we überhaupt aan het daadwerkelijk bouwen van de website.

Hoe helpt Medifactor zorgprofessionals bij online marketing?

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    +31 (0)850292512

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen

    ×

    Hello!

    Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

    × Sparren met Medifactor