Een website die past bij jouw fysiotherapiepraktijk

Fysiotherapie

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

Een website die past bij jouw fysiotherapiepraktijk

In dit artikel lees je: 

  • Wat er nodig is voor een moderne praktijk website 
  • Dat jouw identiteit als therapeut duidelijk moet zijn 
  • Hoe je zorgvragers kan omzetten in cliënten

Dit heb je nodig voor een moderne website voor je praktijk

Bij een moderne fysiotherapiepraktijk hoort een degelijke website. Jouw digitale praktijk is tegenwoordig het eerst waarmee mensen kennis maken als ze met jou in aanraking komen. Je kan er ook verschillende doelstellingen mee hebben, zoals: 

  • Een net, digitaal visitekaartje
  • Mijn huidige patiënten moeten makkelijk online een afspraak kunnen maken 
  • Het moet een platform worden voor groei, want ik wil uitbreiden 
  • Ik ben de absolute specialist op deze therapie en dat ga ik uitdragen 
  • Anders..

Wat er ook bij jou past, wij adviseren in ieder geval de volgende zaken goed te regelen: 

Zorg dat je webbouwer verstand heeft van fysiotherapie. Dit zorgt voor meer inhoudelijke kwaliteit en een betere ervaring voor jouw bezoekers. 

Neem een fatsoenlijk hostingpakket. Zo blijft software als WordPress goed up-to-date en veilig. Wijzigingen op je website doorvoeren gaat dan ook beter. 

Maak alles meetbaar. Je wil weten hoeveel bezoekers je hebt, waar ze vandaan komen en welke knoppen en formulieren ze gebruiken. Dit kan met Google Analytics, Google Search Console en Google Tag Manager.

Een webbouwer met verstand van fysiotherapie geeft jouw bezoekers een betere ervaring

Jouw identiteit als therapeut mag duidelijk zijn

Ondanks dat er genoeg mensen zoeken naar een algemene fysiotherapeut, spreken toch veel therapeuten wel van een bepaalde koers binnen de praktijk. Bijvoorbeeld focus op de longen omdat ze veel COPD patiënten zien, of focus op orthopedie omdat ze veel sportblessures behandelen. 

Naast het benoemen van de therapieën en behandelingen als die dergelijke klachten en aandoeningen moeten verhelpen, is het goed om te benadrukken dat je ergens echt heel goed in bent. Vertel gerust dat jij dé specialist bent in bekkenklachten of kinder motoriek en laat dit terugkomen in een aparte sectie van jouw website. Je kunt het eventueel ook prominent benoemen op je homepage en schrijf hier regelmatig een blog over.

Zet zorgvragers om in cliënten

Als je eenmaal een bezoekersstroom op gang hebt op je website en alles is goed meetbaar, wordt het tijd om na te denken over hoe je zoveel mogelijk bezoekers contact met jou laat nemen. Natuurlijk krijg je niet met iedereen contact. Om je een idee te geven wat de standaarden zijn in de fysiotherapie: tussen de 3% en 7% van de bezoekers neemt uiteindelijk contact op. 

En dan doe je het heel goed. 

En dat doe je zo: 

  • Zorg voor een hoge relevantie door direct op je homepage aan te geven dat ze bij een fysiotherapeut zijn die goed is in X en Y.
  • Met originele foto’s en/of video’s van de therapeuten in de praktijk zorg je voor een sterk gevoel van authenticiteit. Vertel ook iets over de historie van de praktijk. 
  • Gebruik call-to-actions om de websitebezoeker aan te zetten tot contact. Dit kan een belknop zijn, een contactformulier of een veelgestelde vragen pagina. 
  • Testimonials en reviews waarin je cliënte iets laat vertellen over hun klacht en de prettige en resultaatgerichte wijze waarop jij hen geholpen hebt wekt veel vertrouwen. 
  • En zorg er natuurlijk voor dat je website mobiel in orde is. 70% van de mensen die een fysiotherapeut zoekt doet dit op zijn of haar smartphone. 

Samengevat: als je een website laat bouwen door een bureau dat kennis heeft van de zorg, op een gedegen platform met goed onderhoudspakket, waarbij alles op jouw website meetbaar is en deze zó is ingericht dat mensen contact met jou willen nemen, dan ben jij er met jouw praktijk digitaal klaar voor.

Zorgvragers cliënten werven

Hoe helpt Medifactor fysiotherapeuten met een passende website?

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten, Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorg praktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.

Wie is Medifactor

Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Wil je hoger in Google komen?

Vul het formulier in en ontvang binnen 24 uur reactie.

    +31(0)20 – 7005538

    info@medifactor.nl

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen