Website laten maken voor jou als psycholoog
Laatste update: 6 september 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Website laten maken voor jou als psycholoog
Laatste update: 6 september 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Medifactor
Hierna is een website dé plek waar jouw toekomstige cliënten gaan oriënteren of jij de specialist bent waar ze in behandeling willen. In deze blog vertellen we waar een professionele psychologen website moet voldoen.
1. Het belang een professionele website voor psychologen
2. Aandachtspunten bij website laten maken als psycholoog
2. Aandachtspunten bij website laten maken als psycholoog
- 2.1. Wat moet er zeker aanwezig zijn op jouw psychologen website?
- 2.2. Toon de relevantie van jouw aanbod aan de bezoeker
- 2.3. Geef aan waarom jij dé psycholoog bent waar ze moeten zijn
- 2.4. Maak van bezoekers cliënten met testimonials
- 2.5. Geef de bezoeker de kans om snel een afspraak in te plannen
3. Website laten maken als psycholoog bij Medifactor
Medifactor
1. Het belang een professionele website voor psychologen
1.1. De online zoektocht van de zorgvrager van psychologische hulp
Voordat mensen zich daadwerkelijk melden bij een psycholoog voor hulp, lezen zij zich eerst in over de oorzaken en symptomen van hun vermoedelijke klacht.
Uit data van Google blijkt dat over psychische klachten dagelijks tienduizenden zoektermen en vragen worden ingevoerd.
Het kan hierbij gaan om een enkel woord als “overspannen” tot echt specifieke vragen als “hoe vertel je je baas dat je overspannen bent” en “hoe lang kan je in de ziektewet blijven als je overspannen bent”.
Het wenselijke resultaat van een zoekterm of vraag in Google is natuurlijk een website waar deze duidelijk wordt beantwoord. En daar zijn voor jou als praktijkhouder grote kansen te benutten.
1.2. Een website als verlengstuk van jouw praktijk
Mensen willen dus goed geïnformeerd worden rondom hun vermoedelijk klacht. Met die tienduizenden mensen die hier dagelijks informatie over willen, heb jij op jouw website de mogelijkheid hen te bereiken én te informeren.
Het mes snijdt dus aan twee kanten:
1) Je beantwoord de zorgvraag van mensen
2) Je trekt potentiële cliënten aan.
Hierdoor is een website die perfect past bij jouw praktijk en de online zorgvraag veel meer dan enkel een ‘visitekaartje’. Het is een bron waarmee ook daadwerkelijk clienten op de hoogte worden gesteld van jouw praktijk, waarmee je deze naar jouw website kunt leidden.
Hierdoor dient een website als een waardevolle acquisitiebron, mits deze slim is ingestoken.
1.3. Marktkansen met een sterke website als psycholoog
Het aanbod van echt goede websites onder eerstelijns psychologen praktijken kan absoluut nog worden verbeterd. Deze zijn vaak nog niet sterk op het gebied van de informatiebehoefte en gebruikerservaring van de zorgvrager.
Er staan bijvoorbeeld vooral “droge” opsommingen van klachten en kale lappen tekst over de werkwijze van de praktijk. Dat is niet waar de zorgvrager (in de eerste instantie) voor komt.
En wat betreft de grootte aan de vraagkant van dit verhaal: voor ‘overspannenheid’ alleen worden maandelijks al zo’n 982 zoektermen en 109 vragen ingevoerd in Google. En dat is dus alleen nog met betrekking tot overspannenheid.
Deze informatiebehoefte over psychische is dus echt enorm. Kansen zijn er nog genoeg op dit vlak.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
“De online informatiebehoefte over psychische klachten is enorm.”
-Medifactor-
Medifactor
2. Aandachtspunten bij website laten maken als psycholoog
2.1. Wat moet er zeker aanwezig zijn op jouw psychologen website?
Als gezegd heeft men een informatiebehoefte die soms letterlijk in een vraag wordt gesteld. Simpel dus, beantwoorden die vraag.
De volgende punten moeten zeker duidelijk naar boven komen op jouw psychologen website:
- Welke klachten je verhelpt
- Waarom juist jij als psycholoog hiervoor geschikt bent
- Wat jouw kwalificaties zijn
- Welke ervaringen mensen met jou hebben
Wanneer dit niet het geval is gaat een bezoeker zwerven over de website. Of nog erger, deze gaat direct van de website af naar een concurrent…
2.2. Toon de relevantie van jouw aanbod aan de bezoeker
Vertel welke klachten je verhelpt door het beantwoorden van de zoekvraag.
Als men “Wat zijn symptomen van overspannenheid” invoert in Google en overspannen cliënten een belangrijke doelgroep voor je is, dan wil je zorgen dat je hier ook op vindbaar bent.
Dit doe je door op jouw website pagina’s te hebben die geoptimaliseerd is voor deze zoekopdracht.
Een voorbeeld hiervan kan een blog zijn met de titel: “De 5 belangrijkste symptomen van overspannenheid” .
2.3. Geef aan waarom jij dé psycholoog bent waar ze moeten zijn
Waar juist jij als psycholoog geschikt bent – Unique Selling Points, of wel USP’s.
Dit hoeft niet heel speciaal of ingewikkeld te zijn, maar je moet ze wel noemen.
Je moet er namelijk vanuit gaan dat de zorgvrager geheel blanco op jouw website komt. Vertel ze dus duidelijk wie je bent en wat jouw specialismen zijn.
Bijvoorbeeld “20 jaar ervaring bij het begeleiden van mensen met overspannenheid”.
2.4. Maak van bezoekers cliënten met testimonials
Social Proof; misschien wel het meest krachtige marketing middel dat je kunt inzetten.
Uit onderzoek blijkt dat tot wel 69,9% van de online zorgvragers aan de hand van reviews bepaald een zorgaanbieder betrouwbaar is.
Je kunt nog zo hard schreeuwen dat jij de specialist bent, maar mensen geloven dit nog een stuk sneller wanneer ze het van anderen horen.
Verwerk dus zeker op jouw website ook reviews en testimonials waarbij je cliënten aan het woord laat over een positieve ervaring met jou als psycholoog.
Dit kan bijvoorbeeld door een pagina aan te maken genaamd ’testimonials’ of ‘ervaringen van anderen’.
Een andere manier is het verwerken van het gemiddelde aantal sterren via Google Reviews.
2.5. Geef de bezoeker de kans om snel een afspraak in te plannen
Wanneer je het de bezoeker eenvoudig maakt om een bepaalde actie uit te voeren op jouw website, dan zal deze dat ook daadwerkelijk eerder doen.
Hoe je dit doet? Door opvallende ‘Call-to-Actions’ te verwerken.
Call-to-Actions zijn – zoals de naam eigenlijk al verklapt – knoppen die aanzeten tot het uitvoeren van een bepaalde actie.
Bekende voorbeelden voor psychologen zijn vaak het inplannen van een afspraak of het opnemen van contact via telefoon of mail.
Het is slim om bezoekers duidelijk te sturen richting een contact formulier of belknop en ze in jouw tekst aan te moedigen om contact met jou te zoeken.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Medifactor
Uw strategisch en digitaal partner
Medifactor
3. Website laten maken als psycholoog bij Medifactor
3.1. Onze insteek bij het maken van een website
Wanneer wij een website bouwen voor een psycholoog dan doen we dit op basis van WordPress.
Deze naam komt je wellicht al bekend voor; het is namelijk de bekendste software om een website mee op te bouwen.
Waarom wij WordPress gebruiken
- Kostentechnisch: het bouwen van een website in WordPress is in de basis gratis; hierdoor komen er geen dure programmeerkosten en development kosten kijken bij het realiseren van een nieuwe website.
- Flexibiliteit: door onze ervaring in WordPress weten wij exact hoe we zaken kunnen aanpassen. Dit scheelt ons veel tijd wanneer we mogelijk zaken gaan veranderen aan de website.
- Design: wij hebben al tal van websites in WordPress gemaakt, waardoor wij precies weten hoe we een mooie en professionele website kunnen opleveren. Hierdoor gegarandeerd een strak resultaat dat er goed uitziet!
3.2. Wat wij qua programma’s koppelen aan jouw psychologen website
Google Analytics
In het kort meet Google Analytics (afgekort GA) de bezoekers die op jouw website terecht komen. En dit is gedetailleerder dan je misschien zou denken!
Van woonplaats, tot aan leeftijd of het (mobiele) apparaat waar vandaan deze de website bezoekt. GA gebruiken we echter met name om de conversies bij te houden van jouw website, wat natuurlijk hartstikke belangrijk is.
Meten is weten zeggen we dan ook vaak!
Google Ads
Hét programma om online mee te adverteren. Met dit programma reserveer je een plaats in de Google resultaten. Je hebt deze advertenties (bovenaan) de zoekresultaten in de belangrijkste zoekmachine vast al wel eens voorbij zien komen! Met Google Ads voor psychologen hebben wij al enorm wat ervaring en we weten precies hoe we hier een winstgevende machine van maken.
Tip: lees hier meer over de sterkste Google Ads teksten voor jou als psycholoog: ‘De beste Google Ads tekstadvertenties voor psychologen’.
Yoast wordpress plug-in
Ook wij maken gebruik van de zogenaamde ‘Yoast’ plug-in voor WordPress.
De technische details hiervan zijn niet belangrijk, maar in het kort zorgt deze ervoor dat we snel en eenvoudig kunnen zorgen dat de pagina’s op jouw website perfect zijn geoptimaliseerd om goed te worden gevonden in Google.
Verder stellen we overige nodige programma’s op maat in, wanneer deze passene bij jouw situatie en doelen.
3.3. Werkwijze bij het maken van een website voor jou als psycholoog
We gaan in gesprek en gaan samen nadenken over datgene dat jij wilt bereiken met de website.
Vragen die hierbij centraal staan zijn:
- Wat moet de website uitstralen?
- Hoe zien jouw klantenkring eruit?
- Wat is de zorgvraag die de klant beantwoord wil zien?
- Hoe overtuigen wij deze ervan om naar jouw praktijk te komen?
- Al deze vragen zijn belangrijk alvorens we überhaupt aan het daadwerkelijk bouwen van de website.
Hoe helpt Medifactor zorgprofessionals bij online marketing?
Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.
Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.