Osteo Direct

“Neerzetten van een schaalbaar en winstgevender praktijkconcept met Osteopathie, Diëtetiek en Neuromusculaire therapie als basis. “

Webdesign & Huisstijl

Health Care SEO

Winstgevende behandeltrajecten zonder zorgverzekeraar

De behoefte

Ruben den Hartog Osteopathie richtte zich met een combinatie van Osteopathie, Neuromusculaire therapie en Diëtetiek op mensen met een breed scala aan lichamelijke klachten.

Het verdienmodel van de praktijk zat in het door Ruben zelf behandelen van mensen op uurtariefbasis, die meestal een paar keer behandeld werden, en dan soms wel en soms niet terugkwamen voor herbehandeling of onderhoud/preventie.

Dit maakte echt goed winstgevend worden lastig en bovendien ook moeilijk schaalbaar, want hij wil meerdere locaties openen in de regio Dodewaard.

Project Lead aan het woord

Rolf Wouters, Business Consultant 

Jerry Groot, Partner & Consultant

 

Osteodirect zocht naar een verschuiving van haar huidige klantenbestand, namelijk in de richting van mensen die verantwoording durven te nemen over en bereid zijn om te investeren in hun gezondheid.

Zodoende hebben we een schaalbaar concept ontwikkeld, waarbij de focus ligt op resultaatgerichte behandeltrajecten die aansluiten bij de behoeften van deze doelgroep.

De oplossing

Ruben wilde graag een verschuiving naar het type klant dat doelbewust met zijn gezondheid bezig is en daar zelf verantwoording voor neemt. Want dan zijn lichamelijke klachten pas echt goed duurzaam te verhelpen.

Dit vereist goede diagnostiek en behandeling door een team van specialisten én zelfzorg van de persoon met klachten. Ruben kiest ervoor dit te doen met Osteopathie, Neuromusculaire therapie en Diëtetiek.

Daarnaast heeft een groot deel van zijn klanten met name klachten aan de rug, nek en schouders. Dit heeft ons doen besluiten om de behandelingen aan te bieden in trajectvorm van 12 weken, waarin diverse behandelingen worden gecombineerd, de klant zelf ook echt aan het werk moet en toegewerkt wordt naar het duurzaam verhelpen of verminderen van klachten.

Het resultaat

Ruben is het type zorgondernemer die heel goed weet hoe de zorgmarkt zich de komende 10 tot 20 jaar gaat ontwikkelen. Als Osteopaat worden je behandelingen überhaupt al niet of nauwelijks vergoed, dus je moet sterk ondernemend denken om je praktijk verder te ontwikkelen.

Webdesign

We hebben een nieuwe website ontwikkeld, met customer journey’s die gericht zijn op mensen die in Google vragen stellen over klachten én die op de website worden geprikkeld om na te denken over rug, nek of schoudertrajecten.

Health Care SEO

Met Health Care Blog SEO vullen we de website met antwoorden op medische vragen van mensen die in Google worden gesteld, waarvoor de website dus steeds beter vindbaar wordt.

Dit leidt uiteindelijk tot maandelijkse duizenden bezoekers die tegen 1% a 2% converteren. Voor een nieuwe klant betaald Osteodirect straks ca €20 tot €50 en de omzet per klant is een veelvoud daarvan. Een prachtige hefboom dus.

×

Welkom!

Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

× Sparren met Medifactor