FysioXtra
“Nieuw patiëntenbestand opbouwen op diverse nieuwe locaties en neerzetten van de fysio/sport identiteit in de regio.”
Webdesign & Huisstijl
Toename in conversie percentage
Zoekmachine Optimalisatie
Toename relevante organische website bezoekers
Google Ads
Lokale specialistische behandelingen
Specialist in fysiotherapie, oedeemtherapie en manuele therapie
Over FysioXtra
FysioXtra is dé fysiotherapiepraktijk in Waardenburg, Zaltbommel, Beusichem, Herwijnen en Den Bosch. Het veelzijdige team van specialisten werkt nauw samen met verschillende zorgprofessionals om het optimale doel van de patiënt te bereiken. De specialisaties van Fysio Xtra omvatten onder andere algemene fysiotherapie, oedeemtherapie en manuele therapie.
Lokale identiteit en groei nieuwe locaties
De uitdaging van FysioXtra
FysioXtra was op zoek naar een partij om het collectief van 7 vestigingen online onder te brengen, zonder de lokale identiteit van deze individuele vestigingen te verliezen. Daarnaast stond groei in de nieuw geopende vestigingen centraal in de online strategie. Met deze twee hoofddoelstellingen hebben de rode draad gevormd van de online samenwerking met FysioXtra.
Project Lead aan het woord
Rolf Wouters, Business Consultant
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.“
De oplossing
Voor FysioXtra is een professionele fysiotherapie website gecreëerd, waarin de lokale identiteit per vestiging is behouden. Middels een effectieve inzet van Google Ads en medische contentmarketing is een duurzame stroom aan patiënten gecreëerd naar de huidige vestigingen, waar tevens een nieuw patiëntenbestand is opgebouwd voor de diverse nieuwe locaties.
Webdesign voor FysioXtra
Voor FysioXtra is als overkoepelde fysiopraktijk met onderliggende locaties een professionele fysiotherapie website gecreëerd, waarin de lokale identiteit is behouden. Middels individuele pagina’s met bijbehorende informatie over de specialisaties die terug te vinden zijn op deze locaties is de lokale focus behouden. Op deze wijze is FysioXtra ook per individuele locatie aantrekkelijk gebleven voor lokale zorgvragers.
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Specifieke doelgroep bereikt met medische content
Om vragers van specialistische fysiotherapeutische zorg naar de vestigingen van FysioXtra te genereren is gebruik gemaakt van medische contentmarketing.
Door een afstemming van de specialismen die in de verschillende locaties aanwezig zijn en de bijbehorende klachten is de juiste doelgroep aangesproken.
Daarnaast is een bijdrage geleverd aan het opbouwen van een patiëntenbestand voor de nieuwe vestigingen van FysioXtra.
Google Ads
Lokale patiëntwerving via Google Ads
Daarnaast is middels Google Ads een stroom aan lokale patiënten geworven naar de individuele vestigingen van FysioXtra. Door deze af te stemmen op de plaatsen waar deze gevestigd zijn hebben we de lokale ambities van FysioXtra waarheid weten te maken.
Cijfers van een succesvolle samenwerking
Het gerealiseerde resultaat
Voor FysioXtra hebben we prachtige resultaten weten te realiseren.
Voor FysioXtra is een duurzame stroom aan cliënten op gang gebracht naar de 7 vestigingen, waarbij de lokale focus in alle online facetten in stand zijn gehouden.
In de nieuw gecreëerde fysio website van FysioXtra zijn de verschillende vestigingen ondergebracht, waar door een effectieve inzet van Google Ads voor deze vestigingen lokaal patiënten zijn geworven.
Ten slotte is door middel van medische contentmarketing – gebaseerd op de specialismen van FysioXtra – passende patiënten geworven.
Wil jij meer weten over gerichte groei met marketing voor jouw praktijk?
Neem dan contact op met Jerry voor een gratis advies gesprek