Wij zijn Medifactor
Hét bureau voor zorgmarketing
In dit blog duiken we dieper in de wereld van zorgmarketing, waarbij we strategieën en tips delen om jouw zorginstelling succesvol in de markt te zetten.
Inhoudsopgave
1. De urgentie van strategische zorgmarketing voor professionals
2. Verschillende vormen van marketing die geschikt zijn voor de zorg
2. Zo zet je online marketing effectief in als tandarts
- 2.1. Een converterende website voor tandartsen is goud waard
- 2.2. Ons bewezen format voor een optimaal presterende tandarts website
- 2.3. Google My Business: snel in beeld bij jouw potentiële patiënten
- 2.4. Werf cliënten als tandarts met Google ADS (SEA)
- 2.5. Duurzaam patiënten werven met blogs als tandarts (SEO)
- 2.6. Zoekmachine optimalisatie voor YouTube (SEO)
- 2.7. Vergaar als tandarts naamsbekendheid via Social Media kanalen
- 2.8. Klantenbinding als tandarts met behulp van e-mail marketing
3. Effectieve (online) zorgmarketing
1. De toenemende urgentie van strategische zorgmarketing voor professionals
In het snel veranderende landschap van de gezondheidszorg is zorgmarketing niet langer een optie, maar een noodzaak voor zorgverleners en -instellingen die hun diensten willen optimaliseren en uitbreiden.
Of het nu gaat om ziekenhuizen, privéklinieken of zelfstandige praktijken, het doel blijft hetzelfde: de juiste cliënten aantrekken en een langdurige relatie met hen opbouwen.
1.1. Veranderend zorglandschap
De gezondheidszorg is onderhevig aan snelle veranderingen, niet alleen vanwege technologische vooruitgang, maar ook door een verschuiving in de verwachtingen en het gedrag van cliënten.
De moderne zorgvrager is goed geïnformeerd, kritisch en zoekt actief naar de beste zorgoplossingen. Ze gebruiken digitale middelen om zorgaanbieders te vergelijken en te beoordelen, waardoor de online aanwezigheid van een zorgprofessional belangrijker wordt dan ooit.
1.2. Toenemende concurrentie binnen de zorg
In de hedendaagse gezondheidszorgsector is de concurrentie intensiever dan ooit tevoren. Met een voortdurend groeiend aanbod van zorgdiensten is het cruciaal voor zorgprofessionals om niet alleen uit te blinken in hun vak, maar ook effectief te communiceren over hun unieke waardepropositie.
Het belang van strategische zorgmarketing kan daarom niet genoeg benadrukt worden. Het gaat hier niet louter om het aantrekken van nieuwe cliënten, maar om het creëren van duurzame relaties en het bouwen aan een sterke, betrouwbare merkidentiteit.
1.3. Verschuivende zorgvraag naar het online landschap
Met de komst van het internet en dan met name Google, is de zoekmachine de eerste stap geworden in antwoord op die vragen, gedachten en vermoedens. Wij gebruiken diverse uitgebreide zoekmachine software, die ons harde en meetbare data laat zien over de informatiebehoefte met betrekking tot gezondheidsklachten.
Aan de kant van de medische professionals is ook iets veranderd. Daar waar studies en boeken de belangrijkste bron van informatie waren, zien wij in die data dat de zoekmachine kennelijk ook een bron van informatie wordt voor de zorgprofessional die behoefte heeft aan extra of externe medische kennis.
“
Zoekmachines zijn voor zorgvragers én medisch specialisten een belangrijke informatiebron.
1.4. Inspelen op de zorgvraag met zorgmarketing
Deze vragen bieden kansen voor zorgprofessionals. Als jij de kennis van jouw specialisme of medisch vakgebied op jouw website plaatst, dan beantwoord jij vragen van mensen in de zorgketen waarin jij zelf ook deelnemer bent. Dit biedt dus waarde op meerdere fronten.
Je helpt en trekt zorgvragers aan, je bent zichtbaar en vindbaar voor verwijzers én je brengt een duurzame stroom bezoekers op gang naar jouw website. Je wordt als het ware een medische zoekmachine voor patiënten en verwijzers die klachten en vragen hebben op een specifiek gebied.
Van onze klanten krijgen wij de feedback dat wanneer zij consequent en frequent inhoudelijke medische artikelen blijven toevoegen op hun website, ze contact krijgen met specifieke zorgvragers die deze artikelen (blogs) lezen én meer erkenning krijgen van verwijzers.