Home / Blog / Het rendement van online marketing voor fysiotherapeuten

5 geavanceerde vormen van online marketing voor fysiotherapeuten

Fysiotherapeut

Auteur: Jerry Groot
Leestijd: 5 min

Jerry Groot – Eigenaar en Consultant

De zorg verandert, wij helpen praktijken om mee te bewegen maar wel hun eigen karakter te behouden.

5 geavanceerde vormen van online marketing voor fysiotherapeuten

In dit artikel lees je: 

  • Over effectieve online marketing voor fysiotherapie 
  • Welke marketing bij welke type fysio praktijk hoort 
  • Hoe wij deze perfectioneren op basis van data

    Effectieve online marketing voor fysiotherapie

    Je praktijk online goed bereikbaar en vindbaar krijgen is anno 2022 bijna een vast onderdeel van je praktijkvoering. Althans, als je de tijd tien jaar vooruit trekt en met de markt mee wil ontwikkelen.

    Bij praktijken die meer dan twintig of dertig jaar bestaan is de urgentie lager, omdat die een stevige naam hebben opgebouwd en een sterk netwerk aan patiënten hebben. Startende en jonge praktijken moeten online marketing (mede) inzetten om zich te vestigen.

    Dé 5 online marketing vormen voor fysiopraktijken

    Veel fysiotherapeuten zeggen ons dat ze moeite hebben een online marketing bureau te vinden die het vak, de fysiopraktijk én de zorgmarkt kent.

    Het is moeilijk om keuzes te maken tussen het grote aanbod van online marketing bureaus én om dan ook nog de juiste keuzes te maken die voor hun fysiopraktijk goed zijn.

    Omdat wij de zorgmarkt en fysiotherapie markt goed kennen, zowel aan de praktijk zijde als aan de zorgvrager zijde, weten wij precies wat effectieve online marketing voor de fysiotherapie praktijk inhoud:

    In dit artikel lees je: 

    • Een goede website 
    • Blogs op je website over klachten, therapieën en behandelingen 
    • Filmpjes op je website met therapeuten een het woord
    • Een compleet Google My Business profiel
    • Betaald adverteren op Google

    Google en Website voor Fysiotherapie

    Met bovenstaande zaken ben je voor de komende paar jaar klaar. Juist, geen Facebook, geen Instagram, geen Nieuwsbrieven. Althans, niet voordat je een fatsoenlijke website met een behoorlijke hoeveelheid blogs erop hebt.

    De reden hiervoor is simpel: Je trekt hiermee een enorme en vragende markt aan met mensen die informatie willen over klachten, aandoeningen, behandelingen en therapieën. En die gaan allemaal naar Google en naar je website.

    Op Facebook en Instagram zoekt niemand iets. Dit is later wel interessant als je een grote stroom aan bezoekers op je website hebt. Dan versterk je de identiteit van jouw praktijk bij mensen die je al kennen.

    Wij weten precies wat wel en niet werkt wanneer je als fysiotherapeut een website voor je praktijk wilt laten maken.

    Website laten maken voor een Fysiotherapie praktijk

    Hoe moet een website voor een fysiotherapiepraktijk eruit zien? Wij hebben er tientallen gemaakt, dus wij weten wat je moet doen om contact te maken met je websitebezoeker.

    Wij delen graag vijf geavanceerde technieken die voor meer contact met jouw potentiële patiënt zorgen:

    1. Een belknop die op mobiele telefoons permanent in het scherm staat: 65% van de bezoekt je website mobiel en maar liefst 70% van het contact betreft “bellen”.

    2. Maak onderscheid tussen een “neem contact op” en “stel je vraag” pagina. Niet iedereen wil meteen contact. Bij een “stel je vraag” pagina verlaag je de drempel en stel je duidelijkere verwachtingen.

    3. Geef op de afspraken pagina meerdere mogelijkheden voor contact. Sommige mensen willen bellen, andere een mail sturen en weer andere gebruiken graag de online agenda.

    4. Zet in je contactformulieren het doel van het formulier: Stel je vraag, plan een afspraak of praat met een therapeut.

    5. Gebruik in de je blogs zachte call-to-actions. Mensen die blogs lezen zitten in de oriëntatiefase. Hierin worden nog geen besluiten genomen. Een “stel je vraag” knop werkt beter dan een “plan je afspraak” knop.

    Website laten maken fysiotherapeut

    Website abonnement voor fysiotherapie praktijken bij Medifactor

    Wij werken al jaren succesvol voor en met tientallen fysiotherapiepraktijken. Wij weten precies wat wel en niet werkt wanneer je als fysiotherapeut een nieuwe website voor je praktijk wil laten maken.

    Zo hebben wij een website format ontwikkeld waarmee je binnen een maand online staat met een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website. Deze leveren wij voor 249,- per maand. En dan heb je een marketing partner die pro-actief is, met je meedenkt en verstand heeft van de fysiotherapie- en zorgmarkt.

    Ben je benieuwd of deze oplossing bij jou past? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek met één van onze zorgmarketing specialisten.

    Wie is Medifactor

    Wij zijn er voor zorgorganisaties die een duidelijke koers willen varen.

    Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

    Plan een vrijblijvend adviesgesprek

    Telefoongesprek met een online zorgmarketing expert

    Fout: Contact formulier niet gevonden.

    +31 (0)850292512

    [email protected]

    Blijf op de hoogte

    Uitgelichte Artikelen